بهزی

جست‌وجو

انواع کاربرد برج خنک کننده در صنایع

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع کاربرد برج خنک کننده در صنایع

🔹🔵🔹کاربرد برج خنک کننده در صنعت نیروگاه🔹🔵🔹

در یک نیروگاه حرارتی برای خنک کردن بخار خارج شده از توربین در کندانسور استفاده می‌ شود. در نیروگاه‌های حرارتی، آب داغ تأمین شده حاصل از گاز طبیعی، ذغال سنگ، نفت و یا انرژی هسته‌ ای، توربین‌ ها را به حرکت درمی‌ آورد. آب داغ پس از اینکه به بخار اشباع تبدیل شد حال به سمت توربین که به ژنراتور متصل است رفته و با استفاده از انرژی جنبشی خود، آن را به حرکت در می‌ آورد و پس از عبور بخار از توربین وارد کندانسور می‌ شود. در این مرحله برج خنک کننده نیروگاه با کاهش دمای بخار آن را به آب اشباع تبدیل می‌ نماید.

🔹🔵🔹کاربرد برج خنک کننده در صنعت نفت و پالایشگاه🔹🔵🔹

نفت خام را ابتدا تا 400 درجه سانتیگراد گرم نموده و سپس در برج تقطیر به صورت مرحله به مرحله با استفاده از آب خنک به برش‌ های نفتی تقسیم می‌ کنند. از برج خنک کننده برای خنک کردن مبدل‌ های حرارتی و دیگر تجهیزات نیز استفاده می‌ شود.

🔹🔵🔹برج خنک کننده دستگاه تزریق پلاستیک🔹🔵🔹

برج خنک کننده دستگاه تزریق پلاستیک نیز یکی دیگر از کاربردهای صنعتی کولینگ تاور است. دستگاه تزریق پلاستک از دو قسمت اصلی قالب‌ گیری و تزریق تشکیل شده است. ابتدا دانه‌ های ریز پلاستیک داخل قیف ریخته شده و و به داخل سیلندر می‌ رود و با گردش دورانی به جلو رانده می‌ شود.
در پوسته سیلندر المنت‌ های حرارتی قرار گرفته است که دانه های جامد پلاستیک را به مایع تبدیل کرده و به داخل قالب تزریق می‌ کند. قیمت قالب از دو بخش متحرک و ثابت تشکیل شده است که نیروی فشار دهنده آنها به روی هم با مقدار تن اعلام می شود.
پس از تبدیل پلاستیک جامد به مایع و تبدیل آن به قطعه نهایی نیاز است تا حرارت از قطعه گرفته شود. برج خنک کننده دستگاه تزریق پلاستیک، آب خنک را از لوله های انعطاف پذیر وارد دالان های مخصوص تعبیه شده بروی قالب کرده و مجموعه قطعه و قالب را خنک نماید.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.