بهزی

جست‌وجو

ویژگی‏های انواع گاوصندوق ‏

زمان مطالعه 1 دقیقه

ویژگی‏های انواع گاوصندوق ‏
امروزه گاو صندوق و صنعت ساخت آن پیشرفت زیادی کرده است و محدود به تکنولوژی‏هایی که در داخل کشور استفاده می‌شود، نیست. آن‏ها یکی از وسایل لازم برای امنیت کالاهای باارزش است که هم در منازل و هم در دفاتر تجاری استفاده می‌شود. این صنعت همراه با پیشرفت تکنولوژی، تغییرات زیادی کرده است و با توجه به نیاز روز افراد، انواع گوناگونی در بازار وجود دارد.
گاوصندوق بر اساس ویژگی‏ها شامل گاوصندوق‌های نسوز، دیجیتال و یا دکوراتیو هستند. گاوصندوق‌ها بر اساس کاربرد شامل گاوصندوق‏های خانگی، اداری و فروشگاهی هستند.

مدل نسوز:

همان‌طور که از اسم آن مشخص است، نسوز است. میزان نسوز بودن این نوع مدل‏ها به نوع مواد بکار رفته در آن‏ها، محیطی که در آن قرار می‌گیرند و نوع خطرات محیطی، بستگی دارد. که در آن قرار می‌گیرند و نوع خطرات محیطی، بستگی دارد.

مدل دیجیتال:

امروزه این مدل، طرفداران زیادی بین افراد و صاحبان مشاغل دارد. مدل‏های دیجیتال اهرم یا کلید ندارند. برای امنیت این گاوصندوق‌ ارزان از رمز عددی و یا حتی کد ژنتیکی استفاده می‌شود. ویژگی‏های این مدل‏ها امنیت بالا، باز و بسته شدن راحت و سرعت در استفاده است و در واقع نقاط ضعف گاوصندوق‏های مکانیکی را ندارند.

مدل دکوراتیو:

مدل دکوراتیو را معمولاً افرادی انتخاب می‏کنند که علاوه بر امنیت به زیبایی محیط کار یا محل زندگی خود اهمیت می‏دهند و در ساخت این مدل‏ها علاوه بر امنیت به زیبایی ظاهری آن توجه می‌شود. برای زیبایی این نوع گاوصندوق‌ها، از سیستم رمز لمسی استفاده می‌شود و از چوب و چرم طبیعی برای پوشش داخل و بیرون آن استفاده می‌شود.

گاوصندوق مدل خانگی:

گاوصندوق مدل خانگی همان‌گونه که از اسم این نوع مدل‏ها مشخص است، برای منازل استفاده می‌شود و از انواع پر فروش هستند. افراد از این مدل‏ها برای نگهداری مدارک و اشیاء باارزش خود استفاده می‏کنند. از ویژگی‏های این مدل وزن سبک، اندازه کوچک، طراحی ظریف و سیستمهای رمز کیبوردی، لمسی یا اثر انگشتی، امنیت بالا و سرعت در استفاده است.

گاوصندوق مدل اداری:

گاوصندوق مدل اداری معمولاً در بین سایر مدل‏ها بزرگ‌تر و سنگین‌تر است و در تمام اداره‏ها و سازمان‌ها از این مدل استفاده می‌شود. طراحی داخلی مدل اداری به‌گونه‌ای است که بتوان زونکن‏ها و پرونده‏های حجیم را در آن قرار داد. به دلیل آن که افراد زیادی از این مدل استفاده می‏کنند، سیستم رمز گذاری و نحوه باز و بسته کردن آن چندان پیچیده نیست و به‌راحتی افراد مختلف در یک سازمان به آن دسترسی دارند.

مدل فروشگاهی:

این مدل‏ها معمولاً در فروشگاه‌ها و رستوران‏ها برای نگهداری چک، فاکتورها و اسناد مالی مهم استفاده می‏شوند. گاوصندوق‌ های فروشگاهی طوری طراحی شده‌اند که کارکنان امکان قرار دادن مدارک در آن را دارند اما امکان دسترسی به این اسناد را ندارند؛ بنابراین نسبت به مدل اداری امنیت بیشتری دارد.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.