بهزی

سایبان چتری چیست و کجا کاربرد دارد؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

سایبان چتری چیست و کجا کاربرد دارد؟

سایبان چتری بعنوان یکی از کارامدترین انواع سایبان شناخته شده و کاربرد دارد. مهمترین دلیل این کارامدی این است که علاوه بر زیبایی، دارای مدل ها و طرح های مختلفی است و در هر اندازه ای درنظر گرفته شده و تهیه می گردد. این سایبان را تقریبا می توان در هر جایی ازجمله ساختمان های مسکونی، اداری، تفریحی، گردشکری و غیره استفاده کرد. زیرا هر فضایی را براحتی پوشش داده و سایه آن قابل استفاده است.

انواع سایه بان چتری

سایبان دستی
سایبان برقی

امروزه سایبان های برقی بدلیل استفاده راحت تر، طرفداران بیشتری دارد. معمولا این سایبان ها در انواع هشت ضلعی، مربعی، دایره ای و مثلثی نیز وجود دارند.

از لحاظ ساختاری به چه شکل هایی هستند؟

پایه بغل
پایه وسط

احتمالا این دو نوع سایبان را در کنار استخرها یا میز برخی رستوران ها یا کافه ها مشاهده کرده اید. سایبان چتری پایه کنار دارای یک پایه در کنار خود است. این پایه کمک می کند چتر روی میز و در بالای آن و روی صندلی ها نگه داشته شود.

ازاین نوع سایبان همچنین می توان در لبه استخر برای جایگاه استراحت نیز استفاده کرد. اما سایبان های پایه وسط نیاز به محلی مناسب برای نصب پایه دارند. این پایه روی زمین و حتی روی میز قابل نصب است. هردوی این مدل ها پرکاربرد و پرطرفدار هستند و می توان باتوجه به نیاز و سلیقه خود، آنها را انتخاب کرد.

کاربرد سایه بان های چتری

از مهمترین کاربردهای سایبان چتری می توان موارد زیر را نام برد:

کافی شاپ ها و رستوران های رو باز

سایبان چتری یک انتخاب عالی برای رستوران و کافی شاپ های دارای فضای بیرونی و روباز است. با این سایبان می توان محلی ایمن و آرامش بخش برای مشتریان فراهم نمود. همچنین باتوجه به سلیقه خود می توانید رنگ و مدل این نوع سایبان ها را انتخاب کنید.

بکارگیری بعنوان سایبان نیروهای حراستی، راهنماها در هتل

در بسیاری از هتل ها برای راهنما می توان از انواع سایبان های چتری استفاده کرد. همچنین این نوع سایبان برای نیروهای حراستی نیز قابل استفاده است.

استفاده از این نوع سایبان در نمایشگاه ها و مراسم و دورهمی های رو باز

یکی از انتخاب های مناسب برای غرفه های نمایشگاهی، خرید سایبان چتری است. زیرا نیاز به فضای زیادی ندارد. پس از جمع شدن و پایان نمایشگاه می توان آن را جمع کرده و براحتی قابل حمل است.

قابل استفاده بعنوان آلاچیق در فضای سبز

با خرید سایبان چتری می توانید آن را در باغ یا حیاط خود استفاده کرده و فضایی زیبا و لذت بخش ایجاد کنید. می توانید با قرار دادن میز و صندلی در زیر سایبان، از سایه آن در روزها استفاده کنید.

استفاده از این نوع سایبان در استخرها

سایبان های از نوع چتری در استخرها نیز قابل استفاده است. برای پیشگیری از آفتاب و ایجاد پوشش مناسب استخرها، می توان از سایبان چتری استفاده کرد. زیرا این سایبان حس لب ساحل دریا را ایجاد کرده و محیطی آرامش بخش فراهم می کند. بودن در این محیط سبب می شود زیر سایه و بدون آفتاب سوختگی بتوانید از فضای استخر نهایت لذت را ببرید. البته نمی توان از این سایبان برای پوشش کل استخر استفاده کرد. بیشتر برای کنار استخر برای استراحت افراد مناسب تر است.

چه زمانی سایبان چتری بهترین انتخاب است؟

با هزینه کم سایبان داشته باشید
سایبان های چتری نسبت به سایبان های کششی دیگر قیمت پایین تری دارند. البته عمر مفید این سایبان ها به همان نسبت نیز کمتر است.


سایبان هایی رنگارنگ داشته باشیم
تنوع رنگی و شکلی سایبان های چتری بسیار زیاد است و اگر نیازمند سایبانی رنگی هستید انتخاب درست است.


سایبان قابل حمل نیاز دارید
از آنجایی که سایبان های چتری قابل حمل و جابه جایی هستند گزینه مناسبی برای انتخاب افرادی با سایبان قابل حمل می باشند.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.