کف تراشی سرسیلندر فرآیند نسبتاً سادهای است که روی سرسیلندر موتور انجام میشود. ورودیها و خروجیها روی سر سیلندر با استفاده از ابزار برش بزرگ میشوند و این فضای بزرگتر به موتور کمک میکند تا هوای اضافی را به داخل و خارج سیلندرها بکشد. کف تراشی عملکرد موتور را افزایش میدهد و انجام پولیش یکی از راههای افزایش توان خروجی هر موتور احتراق داخلی است. بسیاری از ما این اصطلاحات را شنیدهایم اما با روش کار و این که دقیقاً چیست یا چه کاری انجام میدهد آشنا نیستیم.
در این فرآیند هوای اضافی با سوخت بیشتری مخلوط میشود که به معنای قدرت بیشتر است. بزرگ شدن ورودیها همان چیزی است که از آن بهعنوان پورت سرسیلندر یاد میشود. مرحله بعدی در فرآیند کف تراشی سرسیلندر پولیش است. پورتهای بزرگشده با استفاده از ابزار سنباده یا سنگزنی صاف میشوند. این کار عیوب یا موانع را از سطح ورودیها حذف میکند و اجازه میدهد هوا با سرعت بیشتری به داخل و خارج سیلندرها جریان یابد.
افزایش قدرت موتور با کف تراشی سرسیلندر
جوشکاری و کف تراشی سرسیلندر یکی از خدمات مکانیکی خودرو است که به موتور کمک میکند تا از ۳ طریق مختلف قدرت بیشتری تولید کند. به علت بزرگتر شدن دریچههای ورودی، محدودیتها از جریان ورودی حذف میشود؛ در نتیجه موتور راحتتر هوای تازه را میکشد.
هرچه هوای بیشتری به موتور کشیده شود، سوخت بیشتری با آن مخلوط شده و سوزانده میشود؛ بنابراین قدرت بیشتری تولید خواهد شد.
از بین بردن عیوب سطح مجرای ورودی، تلاطم هوا را در درگاه ورودی كاهش میدهد؛ در نتیجه هوا اجازه پیدا میکند با سرعت بیشتری وارد سیلندر شود. این سرعت بیشتر به سوخت کمک میکند تا داخل سیلندرها با هوای ورودی کاملاً مخلوط شود. در نتیجه راندمان سوخت بالا میرود.
در نهایت، پورت و پولیش میتواند با حذف محدودیت و افزایش ظرفیت جریان درگاههای اگزوز، همان تأثیری که روی ورودی میگذارد را روی جریان اگزوز داشته باشد.
همه چیز درباره کف تراشی سرسیلندر!
زمان مطالعه 1 دقیقه