بهزی

جست‌وجو

تراشکاری سیلندر و سرسیلندر تراشی پورکهن در کرمانشاه

تراشکاری سیلندر و سرسیلندر تراشی پورکهن در کرمانشاه

کرمانشاه

شماره تماس

شبکه اجتماعی

آدرس

ساعات کاری

دلایل و نشانه های خراب شدن سر سیلندر

دلایل و نشانه های خراب شدن سر سیلندر

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، یکی از قسمت های اصلی موتور خودرو سرسیلندر آن می باشد و در قسمت بالایی موتور قرار گرفته که مجموعه سوپاپ و مانیفولدها بر روی این قطعه مونتاژ می شوند. اگر یک سرسیلندر تحت حرارتی بیش از حد تحمل خود قرار گیرد (که کاملا بسته به کیفیت سرسیلندر و مواد تشکیل دهنده آن دارد) اصطلاحاً می گویند که سرسیلندر سوخته است. در واقع همان پیچش و تغییر شکل در اثر حرارت بیش از اندازه را سوختن می گویند که معمولا منجر به تعویض سرسیلندر می شود. بر طبق قوانین فیزیک حرکت جریان گرما معمولاً به سمت بالا می باشد. به این دلیل که محفظه احتراق موتور (گرم ترین قسمت موتور) در داخل سرسیلندر قرار دارد، این قطعه باید بتواند در حین کار کردن حرارت بسیار زیادی را تحمل کند. اگر در هنگام باز و بسته کردن سر سیلندر، ترتیب بستن پیچ ها را رعایت نکنید و آنها را بیش از حد سفت کنید، اگر هنگام گرم بودن پیشرانه، اقدام به باز کردن پیچ های سر سیلندر کنید و باز هم اگر طی مدتی به طور یکسره خودرو را تحت فشار قرار دهید، باید منتظر باشید سرسیلندر خودرویتان تاب برداشته و عملا بلا استفاده شود. همچنین در سرسیلندر مسیرهای جریان آب و روغن وجود دارد تا هم بتوان حرارت را در آن کنترل کرد، هم بتوان روغن مورد نیاز برای مجوعه سوپاپ ها و ادواتی که نیاز به روغنکاری دارند را به آن ها ارسال کرد.

ساختار سیلندر خودرو و اجزای آن

ساختار سیلندر خودرو و اجزای آن

سیلندرها استوانه‌های توخالی هستند که محل بالا و پایین رفتن پیستون می‌باشند. لیکن چگونگی و کیفیت سطح داخلی سیلندرها که در تماس با پیستون است بسیار مهم است. دیواره‌های چدنی یا آلومینیمی سیلندرها به منظور فراهم آوردن یک سطح صاف برای حرکت پیستون‌ها باید صیقل زده شود. صیقلی بودن سطح داخلی سیلندرها به خاطر کم کردن اصطکاک میان پیستون و جداره سیلندر است. البته بدیهی است که اصطکاک باعث تولید حرارت اضافی و هدر رفتن انرژی می‌شود که می‌بایست تا حد امکان از آن جلوگیری کرد.

انواع آرایش قرارگیری سیلندر خودرو

انواع آرایش قرارگیری سیلندر خودرو

اولین آرایش مورد استفاده در دنیای خودرو برای سیلندر‌ها آرایش خطی بوده است. تعمیرات این مدل از خودروها بسیار ساده و روان است. قرار گرفتن تمام سیلندرها در یک بلوک، دقیقا در یک راستا پشت سر را آرایش خطی سیلندرها می‌گویند. موتورهای تخت بیشتر به صورت قدرتی بوده و موتورهای سرعتی نیستند ، به همین منظور تمام خودروهای دیزل سنگین ، سعی بر این داشته که از این موتور استفاده نمایند.

همه چیز درباره کف تراشی سرسیلندر!

همه چیز درباره کف تراشی سرسیلندر!

کف تراشی سرسیلندر فرآیند نسبتاً ساده‌ای است که روی سرسیلندر موتور انجام می‌شود. ورودی‌ها و خروجی‌ها روی سر سیلندر با استفاده از ابزار برش بزرگ می‌شوند و این فضای بزرگ‌تر به موتور کمک می‌کند تا هوای اضافی را به داخل و خارج سیلندرها بکشد. کف تراشی عملکرد موتور را افزایش می‌دهد و انجام پولیش یکی از راه‌های افزایش توان خروجی هر موتور احتراق داخلی است. بسیاری از ما این اصطلاحات را شنیده‌ایم اما با روش کار و این که دقیقاً چیست یا چه کاری انجام می‌دهد آشنا نیستیم. در این فرآیند هوای اضافی با سوخت بیشتری مخلوط می‌شود که به معنای قدرت بیشتر است. بزرگ شدن ورودی‌ها همان چیزی است که از آن به‌عنوان پورت سرسیلندر یاد می‌شود. مرحله بعدی در فرآیند کف تراشی سرسیلندر پولیش است. پورت‌های بزرگ‌شده با استفاده از ابزار سنباده یا سنگ‌زنی صاف می‌شوند. این کار عیوب یا موانع را از سطح ورودی‌ها حذف می‌کند و اجازه می‌دهد هوا با سرعت بیشتری به داخل و خارج سیلندرها جریان یابد. افزایش قدرت موتور با کف تراشی سرسیلندر جوشکاری و کف تراشی سرسیلندر یکی از خدمات مکانیکی خودرو است که به موتور کمک می‌کند تا از ۳ طریق مختلف قدرت بیشتری تولید کند. به علت بزرگ‌تر شدن دریچه‌های ورودی، محدودیت‌ها از جریان ورودی حذف می‌شود؛ در نتیجه موتور راحت‌تر هوای تازه را می‌کشد. هرچه هوای بیشتری به موتور کشیده شود، سوخت بیشتری با آن مخلوط شده و سوزانده می‌شود؛ بنابراین قدرت بیشتری تولید خواهد شد. از بین بردن عیوب سطح مجرای ورودی، تلاطم هوا را در درگاه ورودی كاهش می‌دهد؛ در نتیجه هوا اجازه پیدا می‌کند با سرعت‌ بیشتری وارد سیلندر شود. این سرعت‌ بیشتر به سوخت کمک می‌کند تا داخل سیلندرها با هوای ورودی کاملاً مخلوط شود. در نتیجه راندمان سوخت بالا می‌رود. در نهایت، پورت و پولیش می‌تواند با حذف محدودیت و افزایش ظرفیت جریان درگاه‌های اگزوز، همان تأثیری که روی ورودی می‌گذارد را روی جریان اگزوز داشته باشد.

بهترین تراشکاری در کرمانشاه جوشکاری آرگون چدن آلومینیوم استیل تعمیرات انواع پمپ آب و شناور

تراشی سرسیلندر فرآیند نسبتاً ساده‌ای است که روی سرسیلندر موتور انجام می‌شود. ورودی‌ها و خروجی‌ها روی سر سیلندر با استفاده از ابزار برش بزرگ می‌شوند و این فضای بزرگ‌تر به موتور کمک می‌کند تا هوای اضافی را به داخل و خارج سیلندرها بکشد
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.