اصل نفع رسانی
اصل نفع رسانی یکی از اصول اخلاقی در فرهنگ ما ایرانیان است. بر اساس این اصل، زمانیکه نفعی به شخصی میرسانید، احتمال زیاد او در آینده نزدیک لطف شما را جبران میکند. بنابراین، سعی کنید نسبت به مشتری خود سخاوتمند باشید. توجه و اطلاعات خود را سخاوتمندانه در اختیار مشتری قرار دهید. بدون شک مشتری با دیدن لطف و توجه شما، تمایل بیشتری به خرید از شما پیدا خواهد کرد.
اصل تعهد
وفای به عهد و پایداری به تعهد نیز یکی از اصول اخلاقی در کسب و کار است. شما به عنوان یک فعال در حوزه املاک و مستغلات باید به اهداف شغلی خود در زمینه فروش متعهد باشید و برای حفظ آنها تلاش کنید. تعهد داشتن رمز اصلی ثبات شغلی و موفقیت شغلی شما است.
اصل تایید اجتماعی
اکثر مشتریان به سراغ افرادی میروند که مورد تایید اکثر جامعه هستند. تایید اکثریت نوعی اطمینان در فرد ایجاد میکند و او را متقاعد میسازد که تصمیم درستی گرفته است. برای پیاده سازی اصل تایید اجتماعی در فروش املاک، آندسته از مشتریانتان که از خدمات شما راضی هستند را مثال بزنید. بیان این مثالها آنها را برای خرید مشتاقتر میکند.
اصل دوست داشتنی بودن
دوست شدن با مشتری یکی از راههای موثر برای داشتن فروش بیشتر است. برای ایجاد یک رابطه دوستانه با مشتری بهتر است تنها درباره فروش کالا با او صحبت نکنید. از مشتری درباره خودش و علایقش سوال کنید. تنها به فکر فروش نباشید. به برقرار کردن رابطه فکر کنید. زمانیکه مشتری رابطه دوستانه با شما برقرار کند، احتمال ” نه گفتن” به شما کمتر خواهد بود. همچنین، او شما را به دوستان دیگر خود معرفی خواهد کرد.
اصل اقتدار
اعتماد کردن به یک شخص مقتدر راحتتر است. برای داشتن اقتدار باید همیشه در دسترس باشید و بتوانید به تمام مسائل مشتری پاسخ دهید تا مشتری به شما اعتماد کند.
اصل اضطرار
بطور طبیعی، زمانیکه یک محصول یا خدمات کمیاب میشوند، افراد تمایل بیشتری برای خرید آنها پیدا میکنند. عبارتهایی مانند ” پیشنهاد محدود” با فرض اینکه معامله به نفع مشتری است، او را به سمت خرید سوق میدهد. علاوه بر این، با پیاده سازی این اصل، شما مشتریان جدیدی نیز پیدا خواهید کرد.
اصول متقاعد سازی مشتری در املاک
املاک بنیامین
زمان مطالعه 1 دقیقه