بهزی

جست و جو در بهزی...

10 وسیله‌ی ورزشی که برای شروع ورزش یوگا به آن‌ها نیاز دارید

زمان مطالعه 1 دقیقه

10 وسیله‌ی ورزشی که برای شروع ورزش یوگا به آن‌ها نیاز دارید

شروع یک ورزش و برنامه‌ی تمرینی جدید می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. بسیاری از تازه‌کارها اطلاعات کافی ندارند و نمی‌دانند چگونه باید این کار را انجام دهند و برای شروع به چه چیزهایی نیاز دارند.یوگا یکی از بهترین فعالیت‌های بدنی است که می‌توانید در خانه انجام دهید و با فواید بی‌نظیر آن برای بهبود سلامتی و تناسب اندام روبه‌رو شوید. ولی برای نتیجه گرفتن باید بدانید به چه وسیله‌هایی نیاز دارید. این وسیله‌ها به شما کمک می‌کنند ورزش بهتر و ایمن‌تری داشته باشید، بهترین استفاده را از وقت خود ببرید و همچنین احتمال آسیب‌دیدگی را کاهش دهید

برای انجام تمرین‌های یوگا به چه وسیله‌هایی نیاز دارید؟

نخستین نکته‌ای که باید بدانید این است که برای نتیجه گرفتن لازم نیست هزینه‌های سرسام‌آور داشته باشید و چندین وسیله‌ی متنوع را بخرید. خیلی از ورزشکاران ممکن است بدون نیاز به این وسیله‌ها ورزش کنند، بنابراین استفاده از آن‌ها ضروری نیست. با وجود این، وسایل ورزشی می‌توانند ایمنی ورزش را افزایش دهند و به تازه‌کارها کمک کنند فعالیت بدنی بهتر و کارآمدتری داشته باشند و به بدن خود آسیب نزنند.برخی وسیله‌های یوگا کاملا اساسی و ضروری به شمار می‌روند. برای نمونه، بیشتر کسانی که به طور منظم و حرفه‌ای تمرین‌های یوگا را انجام می‌دهند از وسیله‌های زیر استفاده می‌کنند.

  • زیرانداز یوگا
  • کیف زیرانداز یوگا
  • لباس‌های ورزشی راحت
  • قمقمه
  • آجر یوگا
  • بند و کمربند یوگا

شما برای اجرای بهتر بسیاری از تمرین‌های یوگا به این وسیله‌ها نیاز دارید. جدا از این وسیله‌ها برخی وسایل دیگر هم وجود دارند که اگرچه ضروری نیستند ولی همچنان می‌توانند ایمنی ورزش را افزایش دهند و کمکتان کنند نتیجه‌ی بهتری از جلسه‌های ورزشی خود بگیرید. افزون بر این، گاهی اوقات بدن شما را بیشتر به چالش می‌کشند و ورزشتان را دشوارتر می‌کنند تا فشار بیشتری به بدن خود وارد کنید و عملکرد جسمانی و ورزشی خود را بهبود ببخشید.در ادامه این وسیله‌ها را آورده‌ایم. وسیله‌های ورزشی که در ادامه می‌بینید شامل برخی وسایل ضروری و برخی وسایل کمکی می‌شوند که از بدنتان حمایت می‌کنند و بهترین گزینه برای حفظ سلامتی و ایمنی تازه‌کارها به شمار می‌روند. شما با بررسی این وسایل می‌توانید دید بهتری نسبت به انجام تمرین‌های یوگا در خانه داشته باشید. بنابراین، با کمک راهنمایی و بررسی‌های این نوشته تلاش کنید وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنید و به‌آسانی در خانه تمرین‌های یوگا را انجام دهید.

زیرانداز یوگا

زیرانداز یوگا یکی از اساسی‌ترین وسیله‌های ورزشی برای اجرای تمرین‌های یوگا به شمار می‌رود. در حقیقت، اگر بخواهید تنها یک وسیله برای این ورزش بخرید بدون شک باید به سراغ زیرانداز یوگا بروید استفاده از زیرانداز یوگا مزایای زیادی دارد. برای نمونه، شما روی این وسیله محکم قرار می‌گیرید و سُر نمی‌خورید. اجرای تمرین‌های یوگا و قرار گرفتن در وضعیت‌های گوناگون گاهی اوقات دشوار می‌شود و حفظ تعادل را سخت می‌کند. در صورتی که روی زیرانداز نباشید ممکن است همواره لیز بخورید و احتمال آسیب‌دیدگی را افزایش دهید. از آنجا که زیرانداز یوگا جلوی لیز خوردن را می‌گیرد باعث می‌شود ورزش ایمن‌تری داشته باشید و با خیال راحت تمرین‌ها را انجام دهید.جدا از این، نرمی زیرانداز در مقایسه با زمین باعث می‌شود فشار کمتری به مفاصل وارد شود و احساس بهتری هنگام ورزش داشته باشید. این وسیله جلوی احساس درد و خستگی را می‌گیرد و کمکتان می‌کند از ورزش خود بیشتر لذت ببرید و برای مدت زمان طولانی‌تری در وضعیت‌های فیزیکی یوگا قرار بگیرید.

کیف و کاور زیرانداز یوگا

زمانی که بحث وسیله‌های ورزشی یوگا به میان می‌آید یکی از وسیله‌هایی که معمولا نادیده گرفته می‌شود کیف و ساک یوگا است. اگرچه این وسیله ضروری نیست ولی باعث می‌شود نظم بیشتری به وسایل خود بدهید و جلسه‌های ورزشی کارآمدتری داشته باشید.کیف و کاور زیرانداز یوگا یک وسیله‌ی عالی برای نگه‌داری از زیرانداز خواهد بود. شما می‌توانید زیرانداز یوگا را در این وسیله قرار دهید و همیشه آن را مرتب و سالم نگه دارید. به طور کلی، زیرانداز یوگا در خطر آسیب دیدن، تا خوردن و پارگی است. اگر آن را پس از ورزش به حال خود رها کنید به احتمال زیاد زیر دست و پا خواهد آمد و آسیب خواهد دید، اگر هم بخواهید آن را در پلاستیک یا سایر ساک‌های ورزشی که مناسب زیرانداز یوگا نیستند قرار دهید قطعا با تاخوردگی یا حتی پاره شدن زیرانداز روبه‌رو خواهید شد.به همین دلیل، شما با استفاده از کیف مخصوص زیرانداز یوگا می‌توانید عمر زیرانداز خود را افزایش دهید و نظم بیشتری هم داشته باشید. فرقی ندارد بخواهید در خانه ورزش کنید یا به کلاس‌های یوگا بروید، در هر صورت کیف زیرانداز یوگا از وسایل شما مراقبت می‌کند و جلوی آسیب دیدن آن‌ها و هدر رفتن هزینه‌هایتان را خواهد گرفت. حتی برخی از این کیف‌ها می‌توانند جدا از زیرانداز وسیله‌های دیگری را هم درون خود جا دهند و یک وسیله‌ی کاملا کاربردی برای نگه‌داری از وسایل ورزشی یوگا به شمار بروند. بنابراین، خرید این وسیله کاملا کارآمد و منطقی خواهد بود.

حوله‌ی یوگا

زیرانداز و کیف یوگا جزو وسایل کاربردی برای اجرای تمرین‌های یوگا به شمار می‌روند. حوله‌ی یوگا هم یک وسیله‌ی کاربردی و مهم برای یوگای داغ خواهد بود.یوگای داغ و بیکرام سبکی از یوگا هستند که در دمای بالاتر از دمای معمول اتاق انجام می‌شوند و منجر به عرق کردن شدید و پاکسازی بدن می‌شوند. به همین دلیل شما برای یوگای داغ باید از حوله استفاده کنید تا زیرانداز خود را خشک نگه دارید و احتمال لیز خوردن را کاهش دهید. بدون شک عرق کردن باعث می‌شود روی زیرانداز سُر بخورید. شما با انداختن یک حوله‌ی یوگای مناسب روی زیرانداز می‌توانید جلوی لیز خوردن را بگیرید و ورزش ایمن‌تری داشته باشید.حوله‌های یوگا در مقایسه با حوله‌های معمولی کاربردی‌تر هستند و بهتر می‌توانند عرق را جذب کنند و جلوی لیز خوردن را بگیرند. بنابراین، اگر خواستید یوگای داغ یا بیکرام را امتحان کنید، حتما یک حوله‌ی یوگا هم تهیه کنید تا جلسه‌ی تمرینی بهتر و ایمن‌تری داشته باشید.

قمقمه و بطری آب

هیدراته و سیرآب نگه داشتن بدن هنگام ورزش بسیار اهمیت دارد و بسیاری از کسانی که به‌تازگی یوگا یا هر ورزش دیگری را شروع می‌کنند ممکن است این نکته را از یاد ببرند.یوگا اگرچه ممکن است یک فعالیت سبک در نظر گرفته بشود، ولی به بدن فشار می‌آورد و منجر به احساس تشنگی می‌شود. شما حتی اگر احساس تشنگی نکنید هم همچنان به نوشیدن آب و حفظ سطح مایعات بدن نیاز خواهید داشت. به همین دلیل باید یک قمقمه یا بطری آب همراه خود داشته باشید و زمان مشخصی را برای نوشیدن مقداری آب گوارا در نظر بگیرید.به طور کلی، شما باید آب کافی بنوشید و مایعات و الکترولیت‌های از دست رفته به دلیل عرق کردن را جایگزین کنید. اهمیت این موضوع هنگام انجام تمرین‌ها و ورزش‌های شدیدتر از جمله یوگای داغ بیشتر هم می‌شود. از آنجا که با یوگای داغ فشار زیادی به بدن وارد می‌کنید و مایعات زیادی از دست می‌دهید حتما باید آب کافی همراه خود داشته باشید و بدنتان را هیدراته نگه دارید. پس یادتان باشد هنگام اجرای تمرین‌های یوگا یک قمقمه هم کنار خود بگذارید و به اندازه‌ی کافی آب بنوشید.

کش‌های ورزشی

اگرچه به کمربند یوگا شبیه هستند، ولی کش‌های ورزشی دارای ویژگی‌های خاص خود هستند و به همین دلیل تأثیر متفاوتی روی اجرای تمرین‌های یوگا می‌گذارند.کاربرد اصلی کش‌های ورزشی تقویت بدن و قوی‌تر کردن ماهیچه‌ها است تا بهتر بتوانید تمرین‌های یوگا را انجام دهید. یعنی زمانی که بتوانید به این کش‌ها عادت کنید و نیرو و توان بیشتری به دست بیاورید، اجرای یوگا آسان‌تر می‌شود و برای مدت زمان بیشتری می‌توانید وضعیت‌های فیزیکی دشوار و تعادلی یوگا را حفظ کنید. بنابراین، باید دید کلی‌تری به کش‌های ورزشی داشته باشید و آن‌ها را تنها به چشم یک وسیله‌ی ورزشی برای یوگا نبینید.در عوض باید کش‌های ورزشی را یک وسیله‌ی ویژه و عالی برای بهبود عملکرد ورزشی در نظر بگیرید و با استفاده از آن تناسب اندام خود را بهبود ببخشید. خوبی کش‌های ورزشی این است که در اندازه‌ها و مقاومت‌های گوناگونی پیدا می‌شوند و برای هر کسی مناسب هستند. شما با کمک این وسیله‌های ورزشی می‌توانید همواره به بدن خود فشار وارد کرده و پیشرفت کنید.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.