بهزی

جست و جو در بهزی...

طراحی هویت بصری

زمان مطالعه 1 دقیقه

طراحی هویت بصری
هویت بصری همان چیزی است که باعث می شود تا یک برندسازی موثر و قوی اتفاق بی افتد و پیام یک برند از مسیری مشخص به مخاطبان آن برند برسد. وقتی صحبت از برندسازی می شود، درواقع آنچه که شما دریافت می کنید همان چیزی است که شما می بینید! در دنیای برندسازی، «آنچه می‌بینید» هویت بصری یک برند است.
هویت بصری به نوعی شبیه پیش نمایش برند شماست. هر قسمت از طراحی شما سرنخی است که به بیننده می گوید چه انتظاری می تواند داشته باشد. تمامی عناصر در کنار هم هستند تا دقیقاً نشان دهد نام تجاری شما در مورد چیست. البته این همه کار نیست. شما می توانید مفهوم هویت بصری را تقریباً برای هر نوع پروژه ای، بزرگ یا کوچک، اعمال کنید. چه در حال ساخت برندی جدیدی باشید و چه به دنبال راه هایی برای بهبود وب سایت خود باشید و یا حتی اگر در حال ساخت رزومه ای برای خودتان هستید به مفهوم هویت بصری نیاز پیدا می کنید.

هویت بصری چیست؟

برای تعریف هویت بصری می توانیم از شخصیت خودمان مثال بزنیم. زمانی که در مورد هویت شخصی خودمان صحبت می­ کنیم، در واقع ما ویژگی هایی در شخصیت خود داریم که باعث تمایز ما با سایر افراد می شود. در واقع همین ویژگی های متمایزکننده، هویت و شخصیت ما است که منحصر به فرد بودن خود را از طریق نحوه رفتار، صحبت کردن و حتی ظاهرمان بیان و حفظ می‌کند.طبق همین مثال، هر کسب و کاری نیازمند شخصیتی خاص و متمایزکننده است تا بتواند تاثیری که مدنظر دارد را در ذهن مخاطبان خود ماندگار کند. اما سوال اینجاست که چگونه با وجود کسب و کارهای مختلف در سراسر دنیا ما بتوانیم شخصیت و هویتی متفاوت و منحصر بفرد را برای خودمان ایجاد کنیم؟ پاسخ این سوال ساده است. برای این کار باید از هویت بصری و سازمانی استفاده کرد.
بسیاری از کسب و کارهای مختلف از طریق طراحی اوراق اداری مانند کارت‌ های تجاری، سربرگ ها، بروشورها و … در تلاش هستند تا شخصیت برند خود را به دنیا معرفی می‌کنند. پس می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که هویت سازمانی ابزاری است که یک برند را در ذهن کاربران جاودانه می کند. این ابزار کاربردی در دنیای کسب و کار باعث تداعی تصویری خاص در ذهن کاربران می شود. در دنیای پرسرعت و رقابتی که مصرف‌کنندگان گزینه‌های بی‌شماری برای استفاده از خدمات و محصولات کسب و کارهای مختلف دارند، باید هوشمندانه عمل کنید و قدم هایتان را بر اساس یک استراتژی مشخص برای حضور دائمی در بازار به پیش بگیرید.
هویت بصری تمام اطلاعات تصویری و گرافیکی است که نشان می دهد یک برند چه هویتی دارد و آن را از بقیه متمایز می کند. به عبارت دیگر،هویت بصری همه چیزهایی را شامل می شود که مشتریان می توانند از نظر فیزیکی ببینند. طراحی هویت بصری از لوگو برند شروع شده و این موضوع تا طراحی داخلی یک کسب و کار را توصیف می کند.
یک برند برای این که عملکرد درستی در مواجه با مشتریان خود داشته باشد، باید هویت خود را بر اساس طراحی منحصر به فرد و گرافیک کاملاً مشخص برنامه ریزی کند. همه این مؤلفه‌ها «هویت بصری» را می‌سازند. طراحی هویت بصری که از نام، لوگو، فونت، رنگ و استایل تشکیل شده است و اساساً داستان یک شرکت و ارزش هایی که می خواهد منتقل کند را روایت می کند. این امر برای یک برند ضروری است که خود را از طریق رسانه های مختلف نشان دهد و باید یکی از ارکان اساسی استراتژی ارتباطی یک سازمان باشد. هویت بصری اغلب در توسعه سبک و محتوای یک برند به اوج خود می رسد که دستورالعمل های ثابتی را در مورد نحوه نمایش بصری برند در همه زمان ها و در هر موقعیتی ارائه می دهد.

هویت بصری به دنبال اهداف خاصی است که مهم ترین آن ها شامل :

1️⃣ ایجاد یک احساس عاطفی در بیننده
2️⃣ آگاه کردن مخاطب در مورد ماهیت برند، خدمات و یا محصولات ارائه شده.
3️⃣ یکسان سازی جنبه های مختلف یک کسب و کار از طریق محتوای بصری.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.