بهزی

جست و جو در بهزی...

انواع درب‌های ضد سرقت

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع درب‌های ضد سرقت
در حال حاضر درب‌های ضد سرقت ساخت سه کشور در بازار موجود هستند که شامل درب ضد سرقت ترک، چینی و ایرانی می‌شود. درب ضد سرقت ترک از کیفیت و طراحی بسیار بالاتری نسبت به دو نوع دیگر برخوردار است و به همین دلیل قیمت بالاتری هم دارد. درب‌های ایرانی نیز از نظر کیفیت قابل توجه هستند و از نظر طراحی به درب‌های ضد سرقت ترک شباهت دارند و از نظر قیمت نیز دارای قیمت مناسب‌تری هستند. اما در زمان خرید درب ضد سرقت باید علاوه بر کشور سازنده به فاکتور‌های دیگری نیز توجه داشت که جنس درب ضد سرقت، اجزای به کار رفته در ساخت آن و مکانیسم کارایی درب از جمله آن‌ها است.

جنس درب‌های ضد سرقت

از نظر جنس، درب‌های ضد سرقت در دو نوع فلزی و چوبی تهیه می‌شوند. جنس درب‌های فلزی معمولاً از فولاد یا آهن نرم است که یک پنل متشکل از شیشه آب دیده در پشت آن قرار می‌گیرد. درب ضد سرقت چوبی نیز از ترکیب فلز و چوب‌های مختلفی مثل چوب راش، گردو و… تهیه می‌شوند. اکثر ما درب‌های ضد سرقت را به شکل درب‌های چوبی می‌شناسیم، این درب‌ها از نظر ظاهری بسیار زیباتر از درب‌های فلزی ضد سرقت هستند و تنوع طرح و مدل در آن‌ها بالاتر است. معمولاً برای شرکت‌ها و منازل مسکونی از این درب‌ها استفاده می‌شود. ضمن این که قیمت درب ضد سرقت چوبی از نوع فلزی آن بیشتر است. درب‌های ضد سرقت فلزی معمولاً برای بخش‌های بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. ضمن این که امکان رنگ‌آمیزی آن‌ها به سلیقه مشتری نیز وجود دارد.
درب ضد سرقت

درب ضد سرقت سی ان سی

این نوع از درب‌های ضد سرقت دارای ورق رویه، از جنس‌ام دی اف ۸ میل است. همانطور که از نامش هم مشخص است طرح‌هایی که به صورت فرورفتگی و برجستگی روی این درب‌ها ایجاد می‌شود با کمک دستگاه سی ان سی اجرا می‌گردد. به این ترتیب برش‌های ایجاد شده کاملاً ظریف و زیبا است. گاهی در انتهای کار یک لایه پی وی سی روی درب ضد سرقت کشیده می‌شود، البته می‌توان درب‌های ضد سرقت CNC را رنگ هم کرد، با این حال روکش پی وی سی به لحاظ قیمت، هزینه مقرون به صرفه‌تری دارد.

درب ضد سرقت برجسته

در ساخت درب‌های ضد سرقت برجسته از متریال بیشتری استفاده می‌شود و طرح‌های به کار رفته در آن به صورت برجسته خودنمایی می‌کند که ظاهری شکیل و کلاسیک به این درب‌ها می‌بخشد. معمولاً برای ساخت چنین درب‌هایی از چوب راش استفاده شده و در انتهای کار درب را رنگ‌آمیزی می‌کنند. تنوع رنگ در این درب‌ها بسیار است و امکان رنگ‌آمیزی به سلیقه مشتری وجود دارد.

درب‌های ضد سرقت لوکس

این دسته از درب‌های ضد سرقت در دسته درب‌های ضد سرقت برجسته قرار می‌گیرند و به دلیل متریال بیشتری که در ساخت آن‌ها به کار برده می‌شود و همچنین زیبایی طرح و نقش آن‌ها از نظر مادی گرانقیمت‌تر هستند. با این حال بسیاری از مدل‌های CNC هستند که به لحاظ زیبایی و کیفیت چیزی از درب‌های لوکس کم ندارند. شرکت لاریکس مفتخر است که انواع درب‌های ضد سرقت را با بالاترین کیفیت و زیباترین طراحی، متناسب با سلیقه و نیاز مشتری و قیمت‌های مقرون به صرفه عرضه می‌کند.

ویژگی‌های درب ضد سرقت

استفاده از درب‌های ضد سرقت به جای درب معمولی در ساختمان از مزایای بسیاری برخوردار است. مهمترین ویژگی‌ها و مزایایی که برای درب‌های ضد سرقت می‌توان در نظر گرفت عبارتند از: نصب آسان و بدون دردسر دارای امنیت و مقاومت بالا در مقابل ضربه و فشار تنوع در طرح و رنگ متناسب با نیاز مشتری و قابل سفارش در انواع چوبی، فلزی و ترکیب چوب و فلز عایق مناسب صدا و حرارت ضد حریق قابلیت نصب دوربین‌های هوشمند روی درب ضد سرقت ضد آب دارای قفل‌های ایمنی متنوع ضد زنگ قابلیت نصب دزدگیر نشکن و دارای طول عمر طولانی ایمنی بالا به دلیل نیاز همیشگی به کلید اصلی امکان نصب قفل دیجیتالی بر روی در ضدسرقت صرفه‌جویی در مصرف انرژی به دلیل عایق سرما و گرما بودن

اجزای درب ضد سرقت

در واقع این اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت هستند که باعث می‌شوند این درب‌ها از ایمنی بالایی برخوردار باشند. معمولاً این درب‌ها به صورت چند لایه طراحی می‌شوند و از قطعات بسیاری تشکیل شده‌اند. عایق قفل رویه در ورقه فلزی کلاف فلزی دستگیره لولا چهارچوب در از اجزای تشکیل دهنده این درب‌های امنیتی محسوب می‌شوند. معمولاً در داخل درب‌های ضد سرقت از عایق‌هایی چون پشم شیشه یا پشم سنگ استفاده می‌شود به همین دلیل این درب‌ها عایق خوبی برای حرارت و صوت محسوب می‌شوند. ورقه‌های فلزی و قفل‌های ضد سرقت مهمترین اجزای درب‌های ضد سرقت هستند که باید از کیفیت بالا و مطلوبی برخوردار باشند، در غیر این صورت درب ضد سرقت هیچ فرقی با درب معمولی نخواهد داشت. این قفل‌ها دارای دو زبانه در بالا و پایین درب هستند که به با عنوان قفل اصلی و قفل شب بند شناخته می‌شوند. با چرخاندن کلید داخل این قفل‌ها ۸ زبانه به صورت همزمان از دو طرف درب وارد چارچوب می‌شود. امکان استفاده از انواع قفل‌های دیجیتال شامل مدل‌های کارتی، اثر انگشتی و رمزدار نیز وجود دارد.

جمع‌بندی

درب‌های ضد سرقت یکی از بهترین و ایمن‌ترین مدل درب برای نصب در ورودی ساختمان هستند. این درب‌ها در تنوع جنس، طرح و کارایی طبقه‌بندی می‌شوند که مشتری می‌تواند متناسب با نیاز و کاربرد درب بهترین انتخاب را از میان مدل‌های موجود داشته باشد. مهمترین نکته‌ای که در خرید درب‌های ضد سرقت باید به آن توجه داشت کیفیت بالا اجزا و قفل‌های این درب‌ها است که تأمین‌کننده ایمنی آن‌ها محسوب می‌شوند.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.