بهزی

جست و جو در بهزی...

اصول دم کردن چای ایرانی

زمان مطالعه 1 دقیقه

اصول دم کردن چای ایرانی

🫖 دم کردن چای ایرانی چه اصولی داره؟

* قبل از هر چیز باید بدونین که آبی که برای دم کردن چای ایرانی استفاده میشه، تاثیر زیادی توی طعم چای داره. بخاطر همین هم هست که طعم این نوشیدنی گرم توی شهرها و مناطق مختلف، متفاوته. اما مناسب‌ترین آب برای این کار، آب لوله‌کشی شهری هست که البته بهتره بدون کلر باشه. سعی کنین از آبی که چند بار جوشیده شده، استفاده نکنین. چون این آب اکسیژن خودش رو از دست داده و کیفیت چای رو پایین میاره.
* غیر از انواع سیاه این گیاه که در موردشون صحبت کردیم، چای سبز به دمای آب متفاوتی برای دم کشیدن نیاز داره. چون که چای سیاه توی آب جوش با دمای 100 درجه باید دم بکشه اما چای سبز به خاطر برگ‌های نازکش به دمای 80 درجه نیازه داره و نیازی به قرار گرفتن داخل قوری و روی حرارت نداره. تنها اگه مقداری از اون رو داخل یه استکان آب جوش بریزین و چند دقیقه درپوش ظرف رو بزارین، چای سبز دم میکشه و آماده نوشیدنه.
* مقدار گیاه دم‌کردنی که توی قوری ریخته میشه، باید با گنجایش و فضای ظرف تناسب داشته باشه. در مورد مدلهای ایرانی بهتره این گیاه رو کم‌تر از نصف قوری بریزین و با آب سرد یکبار اون رو بشورین. کلا سعی کنین به اندازه‌ای که مصرف می‌کنین، این گیاه رو دم کنین و از جوشیدن چای جلوگیری کنین. * در آخر هم بعد از دم کشیدن چای روی اون رو بپوشونین تا عطر و طعم بیشتری پیدا کنه.

🫖 بهترین روش دم کردن چای ایرانی

یکی از چیزهایی که توی دم کشیدن این گیاه خیلی مهمه، نوع ظرفیه که استفاده می‌کنیم. جالبه بدونین که یکی از بهترین راه‌ها برای دم کردن چای ایرانی اینه که از قوری چینی استفاده کنین. چون که ظرف‌های پیرکس و نشکن و چای‌ساز، معمولا خواص این گیاه رو از بین می‌برن و کیفیتش رو پایین میارن. بخاطر همین، این گیاه توی قوری چینی به خوبی دم می‌کشه و می‌تونین از عطر و طعم بی‌نظیرش لذت ببرین. تازه نوع ایرانی عطر مصنوعی نداره و هیچ ماده افزودنی بهش اضافه نشده. بخاطر همین تفاوت نوع ایرانی و خارجی رو از طریق عطر و بو به‌راحتی میشه متوجه شد. یه نکته مهم هم که باید بدونین اینه که بهتره چای خشک رو همیشه توی ظروف شیشه‌ای دردار نگه داری کنین و از مجاورت اونا با مواد غذایی مثل سیر و پیاز جلوگیری کنین. یادتون باشه که برای جلوگیری از تلخ شدن این گیاه هم بعد از دم کشیدن، با استفاده از صافی تفاله‌ها رو بیرون بیارین.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.