بهزی

جست و جو در بهزی...

مواد معدنی موجود در خواص گوجه خشک

زمان مطالعه 1 دقیقه

مواد معدنی موجود در خواص گوجه خشک
پتاسیم
گوجه خشک یکی از منابع مهم پتاسیم است. پتاسیم ماده معدنی ضروری برای بدن است. این ماده به آرامش بدن و بهبود اعصاب کمک می‌کند. وجود پتاسیم کافی سبب ایجاد شادابی و نشاط در فرد می‌شود. پتاسیم نقش ویژه‌ای در فعالیت ماهیچه‌های بدن و رساندن پیام‌های عصبی به آن‌ها دارد. این ماده معدنی مفید، سبب گرفتگی رگ‌ها می‌شود. این کار عمکرد قلب را بهبود می‌بخشد و به خون‌رسانی بدن کمک می‌کند. مصرف پتاسیم باعث تنظیم فشار خون می‌شود. این ماده نقش موثری در کاهش خطر سکته قلبی و مغزی دارد. گوجه خشک شده حاوی مقدار زیادی پتاسیم است و خواص آن منجر به ایجاد حس شادی و کاهش عصبانیت می‌شود.
مواد معدنی موجود در خواص گوجه خشک
منیزیم
منیزیم موجود در گوجه خشک سبب تأمین انرژی مورد نیاز بدن برای انجام فعالیت‌های روزانه بدن می‌شود. این ماده معدنی برای سلامت استخوان‌ها، بهبود عملکرد قلب، کنترل قند خون و عملکرد صحیح مغز لازم است. منیزیم برای فعالیت آنزیم‌های بدن ضروری است و به انجام واکنش‌های شیمیایی بدن کمک می‌کند. این ماده سبب تولید پروتئین در‍ بدن، بازسازی سلول‌های DNA، کمک به حرکات عضلات بدن و حفظ سلامت سیستم عصبی بدن می‌شود.
مواد معدنی موجود در خواص گوجه خشک
منیزیم پیام‌های عصبی را انتقال می‌دهد و به انجام بهتر حرکات ورزشی کمک می‌کند. این ماده معدنی مهم، تأثیر بسیار خوبی در بهبود خلق و خوی شما دارد و کمبود آن در موارد شدید، می‌تواند باعث بروز افسردگی هم شود. تحقیقات نشان داده‌اند میزان تأثیر منیزیم بر درمان دیابت بسیار زیاد است و منجر به کنترل قند خون و ترشح انسولین در بدن می‌شود. کمبود منیزیم باعث بروز التهاباتی می‌شود که منجر به پیری زودرس، چاقی و ابتلا به بیماری‌های جدی می‌شود. منیزیم تأثیر به‌سزایی در کاهش سردردهای میگرنی دارد. اگر گوجه از طریق آفتاب خشک شده باشد، جذب منیزیم در آن افزایش پیدا می‌کند. مصرف گوجه خشک باعث تأمین منیزیم مورد نیاز بدن می‌شود.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.