بهزی

جست و جو در بهزی...

انواع غذاهای محلی گیلان بدون گوشت

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع غذاهای محلی گیلان بدون گوشت

1 🍢 باقلاقاتوق؛ بهترین غذای محلی گیلان

باقلاقاتوق یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی گیلان است. تلفیق باقالی تازه شمالی با شوید، سیر و تخم‌مرغ بافت نرم و طعم بی‌نظیری به این غذای سنتی گیلانی می‌بخشد. این غذا که به آن خورش باقالی نیز می‌گویند به طور معمول با برنج شمالی سرو می‌شود.

2 🍢 کال کباب؛ یک غذای گیاهی

در مواد اولیه کال کباب بر خلاف اسمی که دارد خبری از گوشت نیست. بنابراین انتخاب مناسبی برای گیاه‌خواران به شمار می‌رود. کوبیده شدن سبزی معطر شمالی به همراه انار، سیر و گردو در ظرف سفالی “نمک‌یار” و تلفیق شدن آن با بادمجان‌ کبابی طعم بی‌نظیری به کال کباب می‌دهد.

3 🍢 میرزاقاسمی؛ مشهورترین غذای سنتی گیلان

میرزا قاسمی یکی از آن غذاهایی است که خوشمزگی بی حد و اندازه‌اش باعث شده تا تقریبا در هر شهری این غذا طبخ شود. این مساله باعث می‌شود تا دستور تهیه‌های مختلفی از این غذا در جای‌جای ایران وجود داشته باشد. بااین‌حال همگی بر این واقعیت اعتراف می‌کنند که میرزاقاسمی شمالی حرف دیگری برای گفتن دارد و طعم آن قابل مقایسه با سایر میرزاقاسمی‌ها نیست. در تهیه این غذا از بادمجان کبابی، سیر، تخم‌مرغ و گوجه‌فرنگی استفاده می‌شود که انتخاب بسیار خوبی برای کسانی است که محدودیت در مصرف گوشت دارند.

4 🍢 کوکوی اشپل؛ کوکویی با طعم اصیل گیلانی

یکی از غذاهای محلی گیلان کوکوی اشپل است که در سفر به این استان حتما باید طعم این کوکوی خوشمزه را بچشید. اشپل در گویش گیلانی به تخم ماهی گفته می‌شود. اشپل، تخم مرغ، ادویه و مقداری سبزی از مواد اولیه برای طبخ این کوکو است که اغلب شب سال نو طبخ می‌شود.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.