بهزی

جست و جو در بهزی...

چرا شیرینی های کوکی خشک می شوند؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

چرا شیرینی های کوکی خشک می شوند؟

کوکی ها جزء شیرینی های محبوبی می باشند که امروزه پای ثابت بسیاری از مهمانی ها و دورهمی ها و جشن تولدها هستند. این شیرینی های کوچک و خوشمزه با مواد اولیه ساده ای مانند آرد، تخم مرغ و کره یا روغن و ... تهیه می شوند. شیرینی کوکی که طرز تهیه کامل آن را در مطلب " طرز تهیه شیرینی کوکی های گردویی خوشمزه" گفتیم، دارای اشکال متنوع و وزن های متفاوت، مناسب با هر سلیقه ای می باشد که در منزل و به طرق مختلف می توان آن را تهیه کرد. اگر شما اهل تهیه کوکی در خانه باشید ممکن است مشکلات زیر برای شما پیش آید. در این بخش از نمناک به شما می گوییم علت خشک، ترک خوردن و... شیرینی های کوکی چیست. چرا شیرینی های کوکی خشک می شوند؟

علت خشک شدن شیرینی افزودن مایعات زیاد، مصرف کم روغن و هم زدن بیش از حد مایه شیرینی است، برای رفع این مشکل مواد را به اندازه اضافه کنید و آن را به اندازه ای هم بزنید که مواد با یکدیگر مخلوط شود.

مواد تشکیل دهنده کوکی کوکی ها با موادی مشابه مواد تشکیل دهنده کیک تهیه می شوند. تفاوت کوکی با کیک ها در این است که در کوکی نسبت خمیر مایع کمتری با نسبت بیشتری شکر و چربی به آرد دارد. معمولا انواع کوکی ها بر اساس سیال بودن خمیرشان طبقه بندی می شوند. اما ماده اصلی هر نوع کوکی را می توان شکر، روغن و آرد گندم آن دانست. اما در کوکی ها مواد دیگری مانند تخم مرغ، شیر، شکلات، نارگیل، آجیل و انواع ادویه جات را می توان دید.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.