بهزی

جست‌وجو

انواع کفی طبی

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع کفی طبی

♦️کفی طبی نرم♦️

کفی طبی نرم برای محافظت از قوس‌های پا استفاده می‌شود. این نوع کفی طبی معمولاً از جنس ژل نرم ساخته شده و ممکن است در مواقعی که برای رفع مشکلات خاصی از جمله صافی کف پا طراحی شده باشد، جنس فوم یا پلاستیک نیز داشته باشد.کفی طبی نرم یا "انطباق پذیر" از فشرده سازی برخی از مواد نرم ساخته می‌شود. این نوع کفی طبی در مواردی مانند درد پاشنه پا و فاسیا پلانتار (التهاب فاسیای کف پا) پا یا زخم پای دیابتی، برای محافظت از قوس‌های پا استفاده می‌شود. به‌دلیل حجیم بودن این نوع کفی طبی، ممکن است توصیه شود که کفی طبی نرم را به همراه کفش تجویزی استفاده کنید.

♦️کفی طبی نیمه سفت♦️

کفی طبی نیمه سفت که غالباً برای صافی کف پا استفاده می‌شود، به منظور محافظت از قوس‌های پا و حفظ تعادل یا پایداری طراحی می‌شود. بیمارانی که تصور می‌کنند استفاده از کفی طبی می‌تواند برای آنها موثر باشد باید برای تعیین کفی طبی مناسب برای درمان مشکلات مچ و کف پا به پزشک متخصص پا مراجعه کنند. این پزشک متخصص می‌تواند کفی طبی مورد نیاز شما را سفارشی سازی کرده و آنرا مطابق با نیازهای شخصی شما طراحی کند. همه انواع کفی‌ها می‌توانند سفارشی سازی شده یا از نوع کفی طبی معمولی باشند.

♦️کفی طبی سفت♦️

کفی طبی سفت نیز موجب ایجاد تعادل و متوازن‌سازی شده و برای کمک به جلوگیری از حرکاتی که موجب ایجاد درد می‌شوند، طراحی شده است. کفی طبی سفت یا فانکشنال برای اصلاح عملکرد پا، از جنس پلاستیک یا فیبر کربن ساخته می‌شود. این نوع کفی طبی برای استفاده در کفش‌های پیاده روی یا کفش‌های مجلسی با پنجه‌های بسته و پاشنه‌های کوتاه مناسب است. این نوع کفی طبی برای کاهش درد و فشار پا و همچنین درد در پاها، ران و کمر طراحی شده که این نوع درد در مواقع وجود مشکل یا اختلال در عملکرد پا حس می‌شود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.