بهزی

سوالات متداول:

توصیه میشود هر ۱۰۰۰ ساعت کاری روغن و فیلتر های کمپرسور تعویض شود که به صورت میانگین میشود هر ۶ ماه یکبار و هر ۸۰۰۰ ساعت دستگاه یک اورهال کامل شود و بلبرینگ ها تعویض شود

پوسیدگی تسمه معمولا به دلیل عدم هم راستا بودن فولی هواساز و الکتروموتور رخ می دهد. البته شل بودن و یا کیفیت نامناسب تسمه نیز در این اتفاق تاثیر گذار است.

این اتفاق معمولا به دلیل سفت نبودن و شل شدن تسمه رخ می دهد. با تعویض تسمه یا تنظیم پیچ سیستم تسمه سفت کن کمپرسور این مساله مرتفع می شود. همچنین هم راستا نبودن فولی ها و یا خراب بودن بلبرینگ الکتروموتور هم می تواند صدای زیادی ایجاد کند.

وجود روغن در هوا می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. سپراتور روغن قدیمی شده باشد یا از روغن اشباع شده است. حجم روغن بسیار زیاد باشد. دمای کاری کمپرسور اسکرو بسیار بالا باشد از روغن نامناسب استفاده شده باشد شیر حداقل فشار کار نمی کند

Babadi888 ܢܚߊ‌ࡅ࡙ࡅ߳ߺߺܙ ܢ̣ܣܝ̇‌ܨ https://behzi.ir/ بابادی, [09/02/2024 10:24 ق.ظ] هوا از سوپاپ اطمینان کمپرسور خارج می شود. ( فشار بسیار بالا) Babadi888 ܢܚߊ‌ࡅ࡙ࡅ߳ߺߺܙ ܢ̣ܣܝ̇‌ܨ https://behzi.ir/ بابادی, [09/02/2024 10:24 ق.ظ] این حالت زمانی رخ می دهد که کمپرسور وارد حالت بی بار نشود . در این صورت چک کنید که کلید اتوماتیک و تنظیمات فشار در سیستم plc به درستی انجام شده است. همچنین از عملکرد صحیح شیر کنترل کننده ورود هوا به داخل هواساز کمپرسور مطمئن شوید.

ابتدا دستگاه مصرفی را چک نمایید تا مطمئن شوید آیا مصرف دستگاه های شما بیش از توان کمپرسور نباشد. همچنین مسیر لوله کشی هوای کمپرسور را چک کنید که نشتی وجود نداشته باشد. در صورتی که مطمئن شدید این اتفاق به دلیل موارد فوق نمی باشد، نکات زیر را بررسی نمایید: شیر کنترل ورودی را چک کنید تا مطمئن شوید به صورت کامل باز می شود. مطمئن شوید که فیلتر هوا تمیز و نو می باشد. اختلاف فشار را از روی جدا کننده روغن کمپرسور چک کنید . در صورت نیاز سپراتور باید تعویض شود.

این مساله مرتبط می شود به شیر کنترل کننده ورود و قطع هوا به واحد هواساز (Airend) کمپرسور اسکرو. باز و بسته شدن این شیر وابسته به مصرف و فشار هوا می باشد. کنترل این شیر برای باز و بسته شدن به وسیله یک شیر برقی سلنوئیدی صورت می پذیرد. در این صورت موارد زیر را چک نمایید چک کنید جریان برق به شیر سلنوئیدی وارد شود. سیم پیچی شیر برقی را چک کنید.

این مساله مرتبط می شود به شیر کنترل کننده ورود و قطع هوا به واحد هواساز (Airend) کمپرسور اسکرو. باز و بسته شدن این شیر وابسته به مصرف و فشار هوا می باشد. کنترل این شیر برای باز و بسته شدن به وسیله یک شیر برقی سلنوئیدی صورت می پذیرد. در این صورت موارد زیر را چک نمایید چک کنید جریان برق به شیر سلنوئیدی وارد شود. سیم پیچی شیر برقی را چک کنید.

دما هوای محیط بسیار بالا رفته باشد و یا تهویه و چرخش هوای خنک درون کابین کمپرسور اسکرو به خوبی صورت نپذیرد. سطح روغن بسیار پایین آمده باشد. ممکن است جهت چرخش فن خنک کننده کمپرسور اشتباه باشد. از روغن نادرست برای کمپرسور اسکرو استفاده شده باشد. رادیاتور خنک کننده روغن کثیف شده باشد. از تمیز بودن و عدم گرفتگی رادیاتور کمپرسور مطمئن شود. شیر ترموستاتیک کمپرسور به درستی کار نمی کند. مسیر گردش روغن در کمپرسور به علت کثیفی مسدود شده است.

کمپرسور اسکرو روشن نمی شود!!؟ در صورتی که شما دکمه استارت را فشار می دهید ولی هیچ اتفاقی رخ نمی دهد به احتمال زیاد یا یک مشکل برقی وجود دارد یا کنترل فاز کمپرسور اسکرو مسیر برق را قطع نموده است. در صورت وقوع چنین اتفاقی موارد زیر را چک کنید: چک نمایید آیا تابلو تقسیم کارخانه برق دارد. خطا و یا هشداری را که روی صفحه plc وجود دارد را بخوانید و به شرکت سازنده اطلاع دهید. چک کنید آیا دکمه emergency بیرون است . اگر کمپرسور اسکرو در مرحله راه اندازی می باشد و تا به حال در کارخانه شما استارت نشده است ، به احتمال زیاد با تعویض دو فاز با یکدیگر این مساله رفع می شود. نکته دیگری که باید به آن توجه داشت ، دمای روغن داخل کمپرسور اسکرو است، حتما دمای کمپرسور باید حداقل ۲۰ درجه باشد. زمانی که دما پایین باشد روغن سفت می شود به همین دلیل کمپرسور فرمان استارت نمی دهد. تا از وقوع خرابی های احتمالی جلوگیری کند.