بهزی

جست‌وجو

تانکر سازی آریا صالحی در تهران

تانکر سازی آریا صالحی در تهران

تهران

شماره تماس

شبکه اجتماعی

آدرس

ساعات کاری

انواع مبدل های حرارتی

انواع مبدل های حرارتی

انواع مبدل های حرارتی از نظر فشار کاری به دو دسته کم فشار و پر فشار و از نظر ساختار به انواع زیر تقسیم می شوند : ۱ . مبدل های لوله ای ۲ . مبدل های پوسته و لوله (شل اند تیوب) ۳ . مبدل های هوا خنک یا همان فن دار (درای کولر) ۴ . مبدل های صفحه ای

توضیحاتی در مورد روغن موتورهای تصفیه شده

توضیحاتی در مورد روغن موتورهای تصفیه شده

تصفیه‌شدن همیشه باعث بهبود خواص و یکرنگ‌شدن هر چیزی می‌شود. آب وقتی تصفیه می‌شود، بسیاری از ناخالصی‌ها و املاح آن گرفته می‌شود و کیفیت بالاتری پیدا می‌کند. در هر گروه و سازمانی که تصفیه‌سازی صورت می‌گیرد، نتایج مثبت کار و یکدست بودن اعضا بسیار بیشتر می‌شود.ابتدا باید اشاره کنیم که روغن‌ها در 2 مرحله تصفیه می‌شوند تا ناخالصی‌ها و ترکیبات ناهماهنگ با آنها، از روغن حذف شوند. روغنی که در مرحله اول به دست می‌آید به نام روغن تصفیه اول معروف است که در ساخت روغن‌های صنعتی و روغن موتور و سایر روانکار‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما روغنی که از تصفیه روغن‌های کارکرده و روغن سوخته‌ها به دست می‌آید به نام روغن تصفیه دوم است. این روغن اگر به شکل اصولی جمع‌آوری شده باشد و به روش‌های مدرن تصفیه شود، می‌تواند در ساخت دوباره یک روغن با‌کیفیت، مورد استفاده قرار بگیرد. اما به دلایلی مثل هزینه بالای تصفیه روغن‌های کارکرده و از همه مهم‌تر مخلوط شدن انواع روانکار‌ها با هم هنگام جمع‌آوری، این روغن‌ها کارایی خوبی نخواهند داشت. در همایشی علمی که به همین مبحث می‌پرداخت، به چند مشکل عمده این روغن‌ها و همچنین طرز تهیه و تصفیه آنها که نه در پالایشگاه‌های بزرگ، بلکه در تصفیه‌خانه‌های کوچک و نه‌چندان پیشرفته موجود در کشورمان انجام می‌شود، پرداخته شد که دانستن آنها می‌تواند مفید باشد. از بزرگ‌ترین مشکلاتی که درباره این روغن‌ها به وجود می‌آید، در اولین مرحله یعنی مرحله جمع‌آوری و ذخیره‌سازی آنها رخ می‌دهد. روغن‌های کارکرده یا اصطلاحا همان روغن سوخته را از تعمیرگاه‌ها و مراکز تعویض روغن جمع‌آوری می‌کنند. در این مکان‌ها، معمولا انواع روغن‌ها با کیفیت و گرانروی‌های مختلف با هم مخلوط می‌شوند. ضمن اینکه ممکن است روغن‌های مخصوص برای خودرو‌های دیزلی و بنزینی نیز با هم مخلوط شوند. از همه مهم‌تر اینکه سایر روانکار‌ها و حتی گریس‌ها نیز ممکن است در این مراکز با روغن‌ها ترکیب شوند، چراکه حین بازدید قسمت‌های مختلف خودرو، گریس‌های اضافی به همان ظرف روغن سوخته نیز برگشت داده می‌شوند. واسکازین‌ها و حتی آب نیز ممکن است به این ترکیبات راه پیدا کنند و حتی دیده شده که برخی از این مراکز به روغن سوخته‌های خود، گازوئیل نیز اضافه می‌کنند! حتی ممکن است برخی از این مایعات که باهم ترکیب شده‌اند و در یک محل جمع‌آوری می‌شوند، دارای خواص متضادی با هم نیز باشند. برای مثال، یکی از راه‌های پاک کردن اثرات روانکار‌های با گرانروی بالا، استفاده از همان گازوئیلی است که برخی از تعویض‌روغنی‌ها برای افزایش میزان روغن سوخته خود هنگام فروش، به بشکه‌های خود اضافه می‌کنند و بدون هیچ علامت و نشانه‌ای وارد تانکر خودرو‌های مخصوص جمع‌آوری می‌شود. در حال حاضر راهی برای جداسازی این ترکیبات از هم در هنگام تصفیه وجود ندارد.

ایزوگام وانواع آن

ایزوگام وانواع آن

ایزوگام فراورده‌ای نفتی و لایه‌ای محافظ است.به دلیل خاصیت الاستیكی و مقاومت در برابر نفوذ آب و سبکی آن به عنوان پوشش دهنده برای عایق كردن سطوح مختلف در برابر نفوذ آب به کار می‌رود.ایزوگام، نام بازرگانی گونه ای عایق آماده‌ی ضد نم و رطوبت برای پوشاندن پشت بام، استخر و مانند آن است.عایق‌کاری بام و دیوارهای ساختمان در برابر رطوبت باران و برف با روش‌های سنتی و مدرن متفاوتی به انجام می‌رسد.یکی از انواع روش‌های متداول و ارزان قیمت برای ایزولاسیون ساختمان ایزوگام است. ایزوگام از چند لایه حفاظتی برای بهبود کیفیت عایق‌کاری ساخته می‌شود.لایه‌های تشکیل شده از قیرهای صنعتی و طبیعی و لایه‌های ایجاد کننده استحکام (تیشو) و لایه‌های بیرونی جهت انعکاس نور و حفاظت از ایزوگام در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید و همچنین جهت کاهش جذب گرما در تابستان لایه‌های تشکیل‌دهنده یک ایزوگام با کیفیت می‌باشند.ایزوگام در ضخامت‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود.بهترین ایزوگام می‌بایست با در نظر گرفتن ویژگی‌های مختلف فیزیکی و شیمیایی تولید و بسته‌بندی و نگهداری شود تا بتواند در مدت‌های طولانی کار عایق‌بندی ساختمان را به انجام برساند.ایزوگام می‌تواند در سطوح صاف یا در سطوح شیب‌دار و دیوار نصب شود.ایزوگام به دلیل وزن کم و قابلیت نصب روی انواع مختلف زیرسازی از جمله بتن، آسفالت، موزاییک و سطوح صاف و شیبدار دیگر، گزینه‌ای در دسترس و قابل انتخاب در اغلب شرایط است.با استفاده از ابزارهای دیگر مثل چسب ایزوگام و پرایمر و ایجاد زیرسازی مناسب می‌توان ایزوگام را در بسیاری شرایط مختلف مورد استفاده قرار داد.

گریس و کاربردهای آن در صنعت

گریس و کاربردهای آن در صنعت

تاکنون تعاریف متعددی برای گریس داده شده که عمده ترین آنها عبارتند از:- گریس ماده ای است جامد یا نیمه جامد که از مشتقات نفتی و صابون (یا ترکیب چند صابون) با یک پرکننده یا بدون پرکننده (Fillers) ، تشکیل یافته و دارای کاربرد برای مصارف خاص است. - گریس ماده ای است جامد و یا نیمه جامد ک از ترکیب یک پرکننده (Thickener) در داخل روغن ساخته شده است. البته سایر موادی که بتواند بر خاصیت آن بیفزاید نیز در آن ممکن است بکار گرفته شود. - گریس ماده روانکاری است که در ساختار آن از پرکننده استفاده شده تا بتواند به قطعات متحرک چسبیده و تحت نیروی جاذبه و یا فشار کارکرد از قطعه جدا نشود. گریس، یکی از مهمترین روانکارهایی است که بعد از روغنها بیشترین مصرف را در جهان به خود اختصاص می دهد (در حدود4 درصد). تشریح فرمولاسیون، چگونگی ساختار و کاربرد این روانکار، مجموعه ای از علوم گوناگون شامل بخش های وسیعی از علم فیزیک، شیمی و مهندسی شیمی را در بر می گیرد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی وساخت ماشین آلات و تجهیزات جدید که در مقایسه با وسایل گذشته دارای مزایا، قدرت و پیچیدگی بیشتری است، ساخت محصولات روانکار جدیدی که بتوانند جوابگوی نیاز ماشین آلات جدید باشند ضرورت یافته است. بدیهی است شناخت و آگاهی از ساختار و کارکرد این محصول، مصرف کنندگان را در استفاده بهینه و مفیدتر از این محصول یاری می رساند. در مقاله زیر اطلاعات اولیه و اصولی در مورد این روانکار به صورت خلاصه ارایه شده است.

ساخت و راه اندازی تصفیه روغن موتور، گریس، ایزوگام، دیگ تقطیر و خاک زنی، انواع برج و مبدل، لوله، پرس و لبه عدسی در تانکرسازی آریا صالحی تهران
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.