بهزی

جست‌وجو

آشنایی با انواع برنج های شمال

زمان مطالعه 1 دقیقه

آشنایی با انواع برنج های شمال

❇️برنج هاشمی❇️

برنج هاشمی، برنج بلند دانه و خوش پختی است که ابتدا در روستایی در استان گیلان کشف شد؛ به دست پرتوان کشاورز خلاق و باهوش ای به نام یوسف هاشمی که در جشنواره ملی برنج شکرانه ایران نیز به صورت رسمی از وی تقدیر شده است.
سپس به صورت گسترده تر در استان گیلان کاشته شد، و پس از آن به استان های مازندران و گلستان نیز گسترش یافت. این برنج، یکی از برنج هایی است که بیشترین سطح زیر کشت را در استان های شمالی دارا می باشد. به دلیل شکل و ساختار و پخت مناسب، در بازار نیز طرف داران زیادی دارد.
دقت داشته باشید که برنج هاشمی یکی از محبوب ترین برنج گیلان و مازندران شناخته شده، و می توان آن را به عنوان برنج طعم دار ایرانی به حساب آورد.
این برنج، بیشترین مقاومت را در برابر آفت های گیاهی و جانوری را دارد. به همین دلیل، یکی از سالم ترین برنج های ایرانی شمال است. چرا که به سم شیمیایی کمتری برای دفع آفت ها نیاز دارد، و کود صنعتی کمتری نیز برای تولید آن استفاده می گردد.

❇️برنج علی کاظمی❇️

برنج علی کاظمی یکی از خوشپخت ترین برنج های استان گیلان است. کمتر کسی است که تا کنون نام این برنج را در کنار برنج هاشمی نشنیده باشد. این برنج برای اولین بار در شهرستان فومن و در روستای شکارگوراب بالا، توسط شخصی به نام علی کاظمی کشف شد. آقای علی کاظمی بعد از کشف این برنج کم کم شروع به کشت این برنج در سطح بالا کرد.

❇️برنج طارم❇️

نام برنج طارم برگرفته شده از نام یکی از شهرهای استان زنجان به نام شهر طارم است که اولین کشت آن در آنجا صورت گرفت. امروزه در استان های گیلان و مازندران کشت این برنج بسیار رایج است. انواع مختلف برنج طارم: طارم عطری، طارم صدری، سنگ طارم و طارم هاشمی، طارم دم سیاه. علت مختلف بودن برنج های طارم آن است که در چه منطقه ای کشت می شوند. ویژگی های این برنج در تمام خانواده علی کاظمی تقریبا یکی است.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.