بهزی

خصوصیات ظروف ملامین

زمان مطالعه 1 دقیقه

خصوصیات ظروف ملامین

مواد اولیه مورد مصرف در ساخت ظروف ملامین غذاخوری می توانند شامل رزین ملامین، آلفا سلولز، پیگمان ها بوده و حداکثر تا 5 درصد وزن محصول از سایر مواد افزودنی مجاز و مندرج در استاندارد ملی ایران می باشد.
مواد به کار رفته و نحوه ساخت این ظروف باید به گونه‏ای باشد که تحت شرایط عادی استفاده از آنها در منزل و سایر مراکز، ترکیبات موجود در این ظروف به وسیله مواد غذایی استخراج نشود و در صورت استخراج، مقدار آن در حدی باشد که سلامتی را به خطر نیندازد.

*️⃣ نشانه گذاری:

نشانه‏ گذاری روی ظرف می بایست شامل اطلاعات زیر باشد که باید روی هر ظرف با قالب‏گیری یا حک کردن به طور خوانا و پاک نشدنی وجود داشته باشد.

*️⃣ ضخامت:

ضخامت این ظروف بر اساس ظرفیت آنها تعیین می گردد. حداقل ضخامت ظروفی که ظرفیتی کمتر از 100 میلی لیتر دارند، 8/1 میلی متر و حداقل ضخامت ظروفی که ظرفیت آنها بیش از 3000 میلی لیتر می باشند، 1/3 میلی متر است.

*️⃣ به کارگیری و استفاده از ظروف ملامین:

علاوه بر دقت در هنگام خرید، در هنگام به کارگیری این ظروف نیز می‌بایست به نکاتی خاص توجه داشت.

*️⃣ شستشوی ظروف ملامین :

نباید توسط سیم ظرف‌شوئی یا دیگر اجسام خشن صورت گیرد. زیرا به کارگیری این وسایل موجب آسیب پوشش خارجی ظروف ملامین می‌گردد و این امر ممکن است برای سلامت افرادی که مواد غذائی خویش را در این ظروف میل می‌نمایند، مضر باشد.

سعی نمائید از ظروف ملامین برای مقاصدی نظیر خرد نمودن سبزی، گوشت و حتی بریدن میوه استفاده ننمائید. زیرا در این حالت ممکن است چاقوی تیز به لعاب موجود بر سطح خارجی ظروف آسیب بزند و تمیز نمودن این ظروف را سخت نماید. این قبیل منافذ و خراش های موجود در سطح ظروف، محل مناسبی برای رشد و تکثیر انواع میکروب ها می‌باشند.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.