کلاچ برقی اتوماتیک خوردو نجفی
شماره تماس
شبکه اجتماعی
آدرس
ساعات کاری
معرفی سیستم ضد سرقت کلاچ هوشمند اتاکو
روش عمل بدین گونه است که ابتدا و پس از نصب کلاچ برقی اتاکو ، رمز دلخواه توسط مشتری انتخاب میگردد و پس از خاموش نمودن خودرو و فعال نمودن این اپشن خودرو صرفا با وارد نمودن رمز از طریق کلیدهای سردنده که در اختیار مالک خودرو میباشد قابلیت استارت زدن خواهد داشت و در غیر اینصورت خودرو روشن نخواهد شد
رانندگی با کلاچ برقی راحت شد!
کلاچ برقی اتاکو یک سیستم فوق هوشمند مکاترونیکی میباشد که از زمان روشن شدن خودرو و تا خاموش شدن خودرو خیال شما رو از بابت گرفتن کلاچ راحت میکنه. خب ممکنه براتون سوالات زیادی پیش بیاد، عجله نکنید ما به تمامی سوالات شما پاسخ میدیم. اجزای تشکیل دهنده کلاچ اتوماتیک چیه؟ کلاچ اتوماتیک چطور عمل کلاچ گیری رو انجام میده ؟ آیا به صفحه کلاچ آسیب میرسونه؟ روی چه خودروهایی قابل نصبه؟ قیمت کلاچ برقی چقدره ؟ آیا قابل انتقال به روی یه ماشین دیگه هست ؟ و...
معرفی سیستم ضد سرقت کلاچ هوشمند اتاکو
کلاچ برقی که با نام کلاچهای الکترومغناطیسی هم شناخته میشوند دسته از کلاچها به شمار میروند که درگیری سیستم کلاچ آنها بهصورت الکتریکی انجام میشود اما برای انتقال گشتاور همچنان متکی به اجزای مکانیکی هستند؛ به همین دلیل گاه به آنها کلاچ الکترومکانیکی نیز میگویند.حتما با جعبهدندههای خودکار و اتوماتیک آشنایی دارید؛ کلاچ برقی همان کار کلاچگیری در جعبهدندههای اتوماتیک را برایتان انجام میدهد. زمانی که این کلاچها فعال میشوند، جریان برق درون یک جزء مغناطیسی جاری میشود و میدان معناطیسی به وجود میآورد. این دسته از کلاچها زندگی شهری را بسیار راحتتر کردهاند. تصور انتظار در ترافیکهای طولانی تهران یا سایر کلانشهرها و استفاده مداوم و بیوقفه از کلاچ برای تعویض دندهها واقعا خستهکننده است. کلاچ برقی خود وظیفه پای چپ شما را برای تعویض دنده بر عهده میگیرد و به سهولت سفر شما کمک میکند. تفاوت اصلی کلاچ برقی و سیستم موجود در جعبهدندههای اتوماتیک این است که کلاچ برقی تنها کار کلاچ را انجام میدهد و راننده همچنان باید تعویض دنده را بهصورت دستی انجام دهد.
ویژگیهای یک کلاچ برقی خوب چیست؟
کلاچ قطعهای پرمصرف به شمار میرود پس کاهش استهلاک آن میتواند تاثیر زیادی روی استفاده روزمرهاش داشته باشد. بهمنظور کاهش استهلاک این قطعات بهتر است مجموعه کلاچ اتوماتیک به حسگر تشخیص خلاصی دنده مجهز باشد تا درصورت قرار گرفتن خودرو در این وضعیت، کلاچ هم آزاد باشد و عمل نیمکلاچ را انجام ندهد. برخی از انواع سر دندههای مخصوص این کلاچها از کلیدهای فشاری استفاده میکنند اما انواع مغناطیسی آن هم وجود دارد که میتواند گزینهای مناسب باشد. همانگونه که پیشتر هم گفتیم، این کلاچها باید بتوانند عمل نیمکلاچ را نیز انجام دهند تا راننده بتواند برای خروج از موقعیتهای سختی چون محل پارک کوچک یا شیبهای زیاد با مشکل مواجه نشود. سیستم کنترل شیب وظیفه این بخش را برعهده میگیرد. سردنده کلاچ برقی کلاچ برقی برای چه خودروهایی مناسب است؟ نصب این کلاچها روی خودروهای ایرانی که از کلاچ سیمی استفاده میکنند بهتر و مناسبتر از نصب آنها روی خودروهای چینی به شمار میرود که از سیستم کلاچ هیدرولیکی سود میبرند. کلاچ سیمی به سیستمی گفته میشود که در آن پدال کلاچ توسط یک سیم به اهرم متصل به دنده وصل شده و امکان تعویض دنده را فراهم میکند. در کلاچهای هیدرولیکی اما کارکرد پمپ روفت صفحه کلاچ را جابهجا میکند. استفاده از کلاچ برقی در خودرویی مجهز به کلاچهای روغنی هستند باعث میشود که پمپ کلاچ بهدلیل درگیری بیشتر توسط سیستم کلاچ اتوماتیک، زودتر مستهلک میگردد. آیا میتوانم خودم کلاچ برقی را نصب کنم؟ قاعدتا خیر. بهتر است برای نصب این قطعات به سراغ مختصص مکانیکی بروید که با حساسیت این اجزا آشنایی کامل دارد چراکه درصورت بروز خطا در نصب کلاچ برقی، خسارات سنگینی متحمل شما خواهد شد! جعبهدنده اتوماتیک با کلاچ برقی تفاوت دارد آیا میتوان کلاچ معمولی خود را برقی کنم؟ اگر بتوان بدون دستکاری در سیستم جعبهدنده این کار انجام داد، میتوان از مزایای کلاچ اتوماتیک بهرهمند شد پس باید بهخاطر داشته باشید که برای نصب این قطعات عملا نیازی به باز کردن جعبهدنده نیست و اگر قرار است برای نصب آن تا این حد به زحمت بیافتید، بهتر است از خودروی خود همانگونه هست استفاده کنید یا به فکر خرید یک خودرو با جعبهدنده اتوماتیک بگردید. آیا برای نیم کلاچ نیازی به استفاده از کلید فشاری هست؟ خیر. کلید فشاری سردنده تنها برای تعویض دندهها مورداستفاده قرار میگیرد. نیمکلاچ عملی کاملا خودکار و هوشمند است. آیا میتوان کلاچ برقی را برداشت؟ بله. کلاچ برقی سیستم کلاچ اصلی شما را مختل نمیکند و درصورت تمایل میتوانید آن را برداشته و به حالت کلاچگیری عادی برگردید.
مزایای کلاچ هوشمند اتاکو
گیر افتادن در ترافیک و سربالایی برای رانندگان به یک کابوس تبدیل شده است، اما اهاکو با ساخت یک سیستم کلاچ برقی فوق العاده هوشمند گام بزرگی در این مسیر برداشته است. برای اطلاعات بیشتر در مورد کانکتور برق به ادامه مطلب مراجعه کنید. کلاچ اتوماتیک یا کلاچ گیربکس دستی؟ یکی از مشکلات اصلی رانندگان خودروها مربوط به کلاچ و ترمز است و این مشکل زمانی که رانندگان در شهرهای شلوغ تردد می کنند بیشتر نمایان می شود. علاوه بر خستگی راننده و عوارض جسمی به خودرو نیز آسیب می رساند. به همین دلیل رانندگی در ترافیک با خودروی گیربکس دستی یکی از مشکلات رانندگان است. اهاکو که یکی از شرکت های فعال و خلاق در زمینه طراحی خودرو می باشد برای رفع این مشکل راه حلی پیدا کرده است و آن طراحی و ساخت کانکتورهای برقی برای انواع خودرو می باشد. اگر می خواهید در مورد کلاچ برقی، نحوه عملکرد و مزایا و معایب این سیستم خودرو بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. کلاچ اتوماتیک هوشمند سیستم کلاچ برقی یک دستگاه الکترومکانیکی بسیار پیشرفته است که پس از نصب آن بر روی خودرو، برای تعویض دنده یا نیم کلاچ نیازی به نگه داشتن کلاچ با پا ندارید. نصب این سیستم بر روی خودرو، خودروی شما را بدون تغییر و دستکاری گیربکس، اما با قیمت بسیار پایین تری به خودرویی خاص تبدیل می کند که از نظر سرعت و تردد مانند خودروهای گیربکس اتوماتیک عمل خواهد کرد. به طور خلاصه از زمانی که ماشین استارت می خورد تا زمانی که ماشین خاموش می شود از پدال کلاچ اصلا استفاده نمی شود. تفاوت بین گیربکس اتوماتیک و کلاچ اتوماتیک شاید بتوانید به من بگویید که چرا باید کلاچ برقی نصب کنم و چه مزایایی برای من خواهد داشت؟ شما می توانید به صورت زیر پاسخ دهید: این سیستم مکانیزمی شبیه به گیربکس اتوماتیک دارد. با این تفاوت که با گیربکس اتوماتیک بعد از استارت زدن ماشین نیازی به تعویض دنده نیست و تعویض دنده کاملا اتوماتیک است. اما در سیستم کلاچ برقی فقط عملکرد کلاچ به صورت خودکار انجام می شود و راننده باید به صورت دستی دنده ها را تعویض کند. حال سوال بعدی پیش می آید که با این توضیح گیربکس اتوماتیک بهتر از کلاچ برقی است یا کلاچ اتوماتیک؟ در پاسخ به این سوال باید به این نکته توجه کنید: 1- هزینه کلاچ برقی و هزینه های نصبی که برای کلاچ برقی می پردازید بسیار کمتر از هزینه هایی است که برای گیربکس اتوماتیک خواهید پرداخت. 2- هزینه های نگهداری گیربکس اتوماتیک شامل سایش زیاد لنت ترمز و هزینه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک "هر 40000 کیلومتر" و استهلاک بیشتر موتور خودرو که با کلاچ اتوماتیک صفر می شود. 3- گیربکس اتوماتیک موجود در بازار بدون گارانتی 4- دستکاری کامل خودرو در صورت تعویض گیربکس اتوماتیک با فعلی بدون دستکاری کلاچ برقی. 5- فروش ماشین اصلاح شده با گیربکس عوض شده مشکل تره. 6- نبود مکانیک مجرب در هر شهری که ماشین خراب می شود و نیاز به تعمیر دارد. 7- در صورت خرابی خودرو با گیربکس اتوماتیک امکان حرکت خودرو وجود ندارد در حالی که در کلاچ برقی یا کلاچ اتوماتیک وضعیت می تواند به حالت کلاچ با پا برگردد. با در نظر گرفتن همه این موارد، وقتی عملکرد دقیق کلاچ اتوماتیک را ببینید، مخصوصاً در ترافیکی که کاملاً شبیه به گیربکس اتوماتیک است، متوجه خواهید شد که کلاچ اتوماتیک می تواند برای بسیاری از افراد جذاب تر از گیربکس اتوماتیک باشد. . اما آنچه مسلم است برخی از موارد فوق در خودروهای با گیربکس اتوماتیک فابریک وجود ندارد و باز هم تفاوت فاحش قیمت باعث می شود برخی افراد کلاچ اتوماتیک را ترجیح دهند.