بهزی

جست‌وجو

ویژگی ها و کاربرد چوب در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

زمان مطالعه 1 دقیقه

ویژگی ها و کاربرد چوب در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

کاربرد چوب در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

دیوار چوبی

پوشش دیوارها با چوب و نیز پنل های چوبی یا دیوارپوش های چوبی، یک راهکار عالی برای تزیین دیوارها می باشد، مخصوصا اگر ایده خاصی برای تزیین و پوشش دیوارها وجود نداشته باشد. این دیوارپوش های چوبی متناسب با سبک دکوراسیون و نیز کاربری هر فضا، می توانند در سایز، فرم و رنگ های متنوع در فضای داخلی قرار گیرند.

کفپوش چوب در طراحی دکوراسیون داخلی

کف، دومین نقطه ای است که مخاطب بعد از دیوار به آن نگاه می اندازد. بنابراین متریال کف از اهمیت بالایی برخوردار است. اما کفپوش چوبی، پارکت و یا لمینت در انواع و اقسام براق و یا مات، از جمله کفپوش هایی هستند که این قابلیت را دارند که نسبت به سایر متریال ها، فضایی گرم، لوکس و شیک را ایجاد نمایند. ضمن اینکه کفپوش های چوبی در فصول سرد سال بسیار کاربردی تر از کفپوش های سنگی یا سرامیکی می باشند.

سقف چوبی

طراحی سقف با استفاده از چوب، می تواند ایده جذاب و هیجان انگیری باشد. سقف چوبی روشن یا تیره هر یک ویژگی متفاوتی را در فضای داخلی ایجاد می نمایند که می بایست با توجه به میزان نور محیط و تم رنگ فضا رنگ روشن یا تیره انتخاب شود. حتی علاوه بر سقف های چوبی یکسره می توان از لوور و یا تیرهای چوبی به صورت منفرد نیز استفاده نمود. که در این صورت می توان حس خانه های روستایی را نیز در فضایمان ایجاد نماییم.

در و پنجره چوبی در طراحی دکوراسیون داخلی

اگرخانه شما دارای متریال های چوبی می باشد، می توانید برای ست نمودن کل فضا با یکدیگر، از در و قاب پنجره های چوبی متناسب با آن استفاده کنید تا بدین شکل هماهنگی بیشتری را در فضای داخلی شاهد باشید..

راه پله چوب در طراحی دکوراسیون داخلی

متریال های متنوعی را می توان برای راه پله و نرده خانه انتخاب نمود که شامل: سنگ، شیشه، فلز و غیره می باشد. اما در این میان راه پله و نرده چوبی علاوه بر زیبایی، حس اطمینان و آرامش خوبی را برای ساکنین خانه ایجاد می نمایند.

پارتیشن چوبی در طراحی دکوراسیون داخلی

به منظور جداسازی فضاهای مختلف از یکدیگر و عدم استفاده از تیغه، می توان از هر نوع پارتیشنی با هر متریالی استفاده نمود. اما استفاده از پارتیشن های چوبی، علاوه بر زیبایی منحصر به فرد، گرما و صمیمیت زیادی به هر فضای داخلی می بخشند.

لوور چوبی

امروزه استفاده از لوور چوبی در فضای داخلی به یک عنصر شیک و لوکس تبدیل شده است. از لوور چوبی هم می توان برای دیوار و هم سقف به شکل ها، فرم ها، رنگ ها، بافت ها و سایزهای متفاوت استفاده نمود.

شلف چوبی در طراحی دکوراسیون داخلی

شلف های چوبی مدرن و یا کلاسیک که بسیاردر دکوراسیون داخلی رواج دارد، در عین زیبایی، کاربردی نیز هستند. مخصوصا در فضاهای کوچک بدلیل کمبود فضای کافی برای ایجاد کابینت، کمد و قفسه می توان از این شلف ها برای قراردهی ظروف، کتاب، وسایل تزیینی و سایر اکسسوری های زینتی و کوچک استفاده نمود.

مبلمان چوبی

طیف قابل توجهی از مبلمان های امروزی از متریال چوب ساخته می شود. کیفیت های متنوع از چوب درختانی همچون گردو، چنار، کاج، بلوط و غیره که همگی در ساخت انواع مبلمان چوبی استفاده می شود، گواه این موضوع می باشد که چوب طرفداران بیشماری دارد و همچنین نقش قابل توجهی در صنعت مبلمان سازی ایفا می نماید.

اکسسوری چوب در طراحی دکوراسیون داخلی

علاوه بر ساخت مبلمان چوبی، اکسسوری های متنوعی که در فضای داخلی استفاده می شود نیز از چوب ساخته می شود. این اکسسوری ها که زیبایی بصری ویژه ای را در هر فضایی ایجاد می نمایند شامل: میز، کنسول، قفسه کتاب، آباژور، ظروف زینتی، مجسمه، گلدان و قاب تابلو و غیره می شود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.