بهزی

رنگ پولیشی چیست؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

رنگ پولیشی چیست؟

پولیش یک اصطلاح است که برای بسیاری از فراورده های طراحی شده به جهت حذف یا جابجایی نقص های سطحی و افزایش براق شدن سطوح مختلف به کار می‌رود. مثلا پس از ساخت و رنگ بعضی محصولات چوبی، فلزی و غیره می توان با استفاده از پولیش کاری، سطح را زیباتر و و براق‌ کرد. همان طور که می دانید رنگ و پوشش سطوح علاوه بر زیبایی، نقش نگهداری از سطح نیز بر عهده شان است .بنابراین باید از تخریب آن‌ها جلوگیری شود چرا که مراقبت از آن برای افزایش عمر ودوام رنگ مهم است که این هدف با استفاده از پولیش میسر می شود. پولیش مایعی است که بر روی سطوح رنگ شده و برای از بین بردن خط و خش‌ها و آلودگی‌هااستعمال می شود. این مایع مواد ساینده دارد که خط و خش‌ها را پر میکند و آن ها را از بین می برد. پولیش‌ ها اکثرا واکس نیز دارند تا جلا و درخشندگی لازم را ارائه کنند. بر روی فراورده های رنگ پولیشی این مجموعه به قطر 3 میلی متر رنگ پولیشی با حجم و فشار تنظیم شده قرار گرفته است که علاوه بر زیبایی و براق بودن از محصول مراقبت میکند و مانع از خط و خش محصولات می شود.علاوه بر آن چنان چه بر روی این فرآورده ها مایعات ریخته شود هیچ گونه لکه واثری از آن بر روی این محصولات باقی نمی ماند.

رنگ پلی استر غیر اشباع یک رزین سه جزئی است شامل رزین , اسید و تشدید کننده کبالت است که بعد از ریخته گری یا اسپری و پوشش کامل , یک لایه موم بر روی سطح ایجاد و رزین از داخل با حرارت حاصل از ترکیب شیمیایی پخته می شود . البته حرارت بالا نیست ولی همین قدر کافی است تا رنگ آماده پولیش کاری شود . در اصل قسمت با اهمیت کار پولیش سطح است . اگر رزین به درستی مخلوط شده باشد و در درجه حرارت استاندارد محیط ترکیب رخ دهد این ماده بعد از پولیش به یک متریال لوکس و بسیار زیبا تبدیل می شود.

از خواص ویژه رزین اپوکسی قابلیت شفافیت بسیار بالا همچون شیشه است و نکته جالب اینکه شما می‌توانید هر سال آن را به راحتی پولیش کنید تا دوباره مثل روز اول براق و زیبا شود . اگر خط ریز روی رنگ بیفتد با پولیش برطرف می شود ولی خط و خش عمیق ساده نیست و باید به رزین کاری و ترمیم رنگ سپرده شود .

تفاوت رنگ پولیش و پلی اورتان :

رنگ پولیشی بسیار براق تر و مانند یک شیشه عمق دارد ولی رنگ پلی یورتان فقط یک لایه نازک رنگ براق است و عمق و جلای رنگ پولیشی را ندارد .رنگ پولیشی مشکی یکی از پرطرفدار ترین و محبوب ترین رنگ ها در بین رنگ های پولیشی است . بعد از رنگ سفید بیشترین سفارش مختص به رنگ مشکی پولیشی است .رنگ خود رنگ پولیشی هم بسیار زیبا است و باعث می‌شود نقش و زیبایی چوب چند برابر شود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.