بهزی

جست‌وجو

نحوه تشخیص فرکانس ریموت

زمان مطالعه 1 دقیقه

نحوه تشخیص فرکانس ریموت

برای تشخیص فرکانس ریموت ، ابتدا باید قاب ریموت را باز کنیم که درون آن مدار ریموت قرار دارد .

بر روی مدار یک قطعه با روکش فلزی وجود دارد (کریستال نامیده میشود ) مقدار فرکانس کاری ریموت بر روی کریستال درج شده است . ( به عنوان مثال 433 یا 315 ).

💠 روش خام کردن ریموت بلوتوث 💠

بر روی کلیدهای ریموت بلوتوث علائمی مانند ( قفل – باز -بیصدا – زنگ) یا (A-B-C-D) یا ( 1-2-3-4) وجود دارد و این علائم همه یکسان هستند و تغییری در روش کد دادن ما ایجاد نمیکنند.
برای خام کردن ریموت به این صورت عمل میکنیم:

دکمه های قفل و باز ریموت ( یا A,B )(یا1و2) را همزمان با هم همزمان فشار میدهیم بعد از چند ثانیه LED سه بار چشمک میزند ( دستتان را از روی کلیدها بر ندارید ) بعد از اینکه LED سه بار چشمک زد در همان لحظه 3 بار دکمه قفل را فشار میدهیم (دستتان هنوز روی کلید باز هست) .

حالا LED ریموت شروع به چشمک زدن مداوم میکند ، این بدان معنی است که ریموت خام شده است و آماده مرحله بعدی هستید.

انجام این کار به منزله این است که شما حافظه ریموت را پاک کرده اید و حالا ریموت آماده است تا کد بگیرد . ریموتهای بلوتوث را بارها و بارها میتوان ریست (خام) کرد و مجددا کد داد.

💠 روش کد دادن ریموت بلوتوث 💠

بعد از ریست (خام) کردن ریموت بلوتوث حالا نوبت مرحله کد دادن است.

ریموتها را کنار هم قرار میدهیم در نزدیکترین فاصله ممکن (برخی ریموتهای بلوتوث را باید پشت به پشت قرار دهیم یعنی پشت ریموتی که میخواهیم از آن کپی بزنیم دقیقا چسبیده باشد به پشت ریموت بلوتوث) حالا کلیدهای ریموت را نظیر به نظیر کد میدهیم.

به عنوان مثال کلید قفل با قفل (یا A با A ) یا (کلید 1 با 1) به این صورت که کلید قفل ریموت بلوتوث را همزمان با کلید قفل ریموتی که میخواهیم کپی کنیم فشار میدهیم.

همانطور که میبینید LED ریموت بلوتوث سه بار چشمک میزند و سپس وقتی مجددا دکمه قفل را میزنم LED دائما روشن است این به منزله این است که کلید قفل ریموت بلوتوث ما کد قفل ریموت مورد نظر را گرفته است .

به همین روش بقیه کلید های ریموت را کد میدهیم .

(کلید باز با کلید باز) یا ( کلید B با کلید B ) یا (کلید 2 با کلید 2) و الی آخر. این کار را برای همه کلیدها انجام میدهیم تا ریموت بلوتوث ما همه کدها را بگیرد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.