بهزی

انواع پمپ انژکتور ردیفی

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع پمپ انژکتور ردیفی

بنابر تقاضای موتور های مختلف که دارای بازده قدرت متفاوت و طرح های گوناگون از نظر محفظۀ احتراق می باشند پمپ های مختلفی طرح وساخته می شود . اگر چه اساس کار انواع مختلف مشابه است ا ّما ظرفیت کار آنها کاملا Cyl/10Kw تا یکسان نیست موتورهای دیزل دارای قدرتی بین Cyl/200Kw ( کیلووات بر سیلندر می باشند وبرای مصارف زیر ساخته می شوند : کامیون ها – اتوبوس ها – سواری ها – تراکتورها – ماشین های کشاورزی – ماشین های ساختمانی وحفاری – لودرها – بلدوزرها – صنایع دریایی- موتورهای جرثقیل های سقفی –موتورهای مولد الکتریکی و تأسیسات کامپیوتری و ایمنی بانکها ویا تأسیسات بیمارستان ها که بطور دائم کار می کنند . به طور کل پمپ های ردیفی در دو نوع PE و PF دسته بندی می شوند : PE-یعنی پمپی که P دارای میل بادامک E است . PF-یعنی پمپی که P بدون میل بادامک F است .

❇️ پمپ های نوع PE ❇️

در سری پمپ های میل بادامک دار دو دسته پمپ وجود دارد که دستۀ اوّ ل را با Aو M و ZW ودستۀ دوم را با P و MW و CW مشخص می کنند . قسمت a پمپ نوع A وقسمت b پمپ نوع P می باشد.

❇️ تفاوت های اساسی بین پمپ ها ❇️

در پمپ A بارل از طرف بالا ازهمراه پالنجر در محفظۀ آلومینیومی پمپ قرار می گیرد و بوسیلۀ نیروی نگهدارندۀ سوپاپ فشار که از بالا به آن وارد می شود در داخل کانال مکشی پمپ مستقر می گردد . برای آب بندی سطوح بالایی بارل و نگهدارندۀ سوپاپ فشار از واشری که روی سوپاپ فشار قرار دارداستفاده می شود .

فشار تزریق در پمپ های M حدود 400bar ودر پمپ های A به حداکثر 600bar می رسد ، لذا باید آب بندی کاملی در بالای بارل ونگهدارندۀ سوپاپ فشار بوجود آید . پمپ های A در موترهائی مصرف می شود که دارای قدرتی معادل Cyl/Kw باشند .

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.