بهزی

بازرگانی و صادرات میوه خشک ژیکان

زمان مطالعه 1 دقیقه

بازرگانی و صادرات میوه خشک ژیکان

در بازرگانی و صادرات میوه خشک ژیکان
به مدیریت پیمان مشگینی ،صادرات میوه خشک به کدام کشورها صورت میگیرد؟

ایران موقعیت جغرافیایی خاص و مناسبی دارد و می‌تواند تا ۴۰ کشور واردکننده داشته باشد. علاوه بر این، میوه‌‎های بسیار زیادی مثل انجیر و خرما در کشورمان سابقه تولید چند ده ساله دارند و می‌توانند به عنوان یک محصول خاص ایرانی به خارج صادر شوند. اما صادرات میوه خشک را به کدام کشورها می‎توانید انجام بدهید؟
 
🔹امارات: میوه خشک یکی از کالاهای مهم صادراتی ایران به امارات و دبی است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیشترین میزان صادرات میوه (غیر خشک) از درون ایران مربوط به دبی است. آجیل و خشکبار (مثلا فندق، گردو، بادام‌زمینی) و میوه خشک هم از جمله صادرات مهم کشورمان به امارات هستند.

🔹عمان: ما با عمان مرز آبی مشترک و البته یک سلیقه غذایی خیلی خیلی مشابه داریم. این کشور یکی از واردکنندگان میوه خشک و غیر خشک از ایران است. توت خشک، برگه آلو و زردآلو، انجیر خشک، پرتقال، سیب، آناناس و نارگیل از جمله میوه‎های صادراتی کشورمان به عمان هستند.

🔹ترکیه: ترکیه قابلیت تولید میوه‌های مختلفی را دارد اما تنوع میوه خشک در ایران، بسیار بیشتر است. بنابراین این کشور، واردکننده میوه‎های ایران و البته دروازه محصولات کشورمان به اروپاست. با بسته‎‌بندی و برندینگ مناسب، می‌توانیم نفوذ بیشتری در بازار میوه این کشور داشته باشیم.

🔹قطر: اختلافاتی که این کشور با دیگر کشورهای عرب پیدا کرده، بازار تجارت و واردات را از ایران بازتر کرده است. این کشور از ابزار گرفته تا روغن و حتی میوه خشک را از ایران و دیگر کشورهای منطقه وارد می‎کند.

🔹هند: شاید سفره‌‏های رنگین و غذاها و میوه‌های جذاب هند، این تصور را برایتان به وجود بیاورد که این کشور دیگر نیازی به وارد کردن میوه خشک آن هم از ایران ندارد. اما زعفران، بادام و میوه‌های خشکی مثل خرما از ایران به هند صادر می‎شوند. هند قابلیت تولید میوه‌هایی مثل کیوی و سیب را هم ندارد و آن را از خارج وارد می‌کند.

🔹استرالیا: خربزه، گیلاس و آلبالو، انواع آلوها و سیب و کیوی از جمله میوه‌هایی هستند که از ایران به استرالیا صادر می‌شوند.

🔹چین: روابط بازرگانی خوب کشورمان با چین، بستر خوبی برای صادرات میوه خشک و غیرخشک به این کشور فراهم کرده است. انجیر و خرما از پرطرفدارترین میوه‏های خشک ایرانی صادراتی در چین هستند.

🔹کویت: کویت یکی از کشورهای نزدیک و در دسترس است که با هزینه پایین (نسبت به اروپا) می‎توانید به آن میوه خشک صادر کنید. راه‌های آبی کشورمان، امکان صادرات به کویت را فراهم می‌کنند و این واقعیت که این کشور محصولات کشاورزی را اغلب از خارج وارد می‎کند، مشکلات صادرات میوه خشک را کمتر می‎کند.

🔹روسیه: بخش بزرگی از کشور روسیه با یخ پوشانده شده و این واقعیت، کشت و زراعت را در این کشور پهناور محدود می‌کند. بنابراین روسیه واردکننده محصولات میوه و خشکبار است. با اخذ گواهی‌های لازم، می‎توانید در این بازار گسترده کار را شروع کنید.

🔹عراق: عراق همسایه ماست و واردکننده بسیاری از محصولات کشاورزی ایران. هلو، آلو، پرتقال و سیب از جمله میوه‌هایی هستند که به این کشور صادر می‌شوند.

🔹اروپا: اروپا در چند سال اخیر، استقبال بسیار زیادی از میوه‌های خشک کرده و آن را وارد آشپزی‌ها و تولیدات غذایی‌اش کرده است. با دریافت مجوزهای لازم برای صادرات به اروپا، بازار بزرگی پیش روی شماست که سودش هم بالاست.

بازرگانی و صادرات میوه خشک ژیکان در گلستان به مدیریت مهندس پیمان مشگینی .

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.