بهزی

جست‌وجو

خواص انجیر خشک

زمان مطالعه 1 دقیقه

خواص انجیر خشک

استحکام استخوان‌ها و مفاصل را افزایش می‌دهد

از آنجایی که انجیر خشک سرشار از کلسیم است می‌تواند به افزایش تراکم استخوان‌ها و مفاصل کمک فراوانی کند. با افزایش تراکم استخوان‌ها خطر ابتلا به پوکی استخوان نیز کاهش می‌یابد.

خواص انجیر خشک برای سرطان

ترکیبات بیو اکتیو و خواص آنتی‌اکسیدانی موجود در انجیر خشک در کنار تقویت سیستم ایمنی بدن موجب شکست انواع بیماری‌ها به‌خصوص استرس اکسیداتیو می‌شوند.

بهبود سلامت قلبی و عروقی

کنترل فشارخون و سطح چربی خون می‌تواند کمکی به بهبود سلامت قلبی و عروقی باشد که آن هم موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

جلوگیری از پیری پوست و ریزش مو

یکی از عوارض افزایش سن ریزش مو و چین‌وچروک‌های صورت است. خواص آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی موجود در انجیر به تقویت سلامت پوست و مو کمک می‌کند. هرچند باید در نظر داشته باشید که وراثت، سن، شرایط کار و نوع آب‌وهوای محل زندگی شما نیز در اثرگذاری انجیر برای جلوگیری از پیری پوست و ریزش مو بی تاثیر نیست.

کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر

تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز و همچنین کاهش آسیب‌های ناشی از استرس به مغز یکی دیگر از خواص آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انجیر خشک است. همه این‌ها باعث می‌شوند تشکیل پلاک در بیماری آلزایمر کاهش پیدا کند و از خطر ابتلا به زوال عقل جلوگیری شود.

اثرات ضد دیابتی از خواص انجیر خشک

کاهش گلوکز خون در مطالعات علمی در هنگام مصرف انجیر خشک ثابت شده است. از دیگر خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی انجیر خشک کمک به کنترل آسیب‌های ناشی از دیابت بر سلول‌های بدن است.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.