بهزی

جست‌وجو

تعمیرگاه گیربکس های اتوماتیک محصولات مدیران خودرو فلاح زاده در شیراز

تعمیرگاه گیربکس های اتوماتیک محصولات مدیران خودرو فلاح زاده در شیراز

شیراز

شماره تماس

شبکه اجتماعی

آدرس

ساعات کاری

دسته موتور

دسته موتور

موتورهای احتراق داخلی به دلیل ماهیت عملکرد خود در هنگام احتراق سوخت مقداری ارتعاش ایجاد می کنند که مهار آنها نیازمند طراحی، تولید و نصب قطعه ای به نام دسته موتور (به انگلیسی Engine Mount) است.همواره مهمترین هدف سازندگان خودرو افزایش ایمنی و آسایش سرنشینان خودرو بوده و تا به حال در این راه نوآوری های زیادی صورت گرفته است. یکی از مشکلاتی که گاهی اوقات برای سرنشینان خودرو آزار دهنده است وجود لرزش ها و ارتعاشاتی است که به کابین خودرو منتقل می شوند.در نتیجه از جمله مباحث مطرح در صنعت خودروسازی، که سهم زیادی در جلب رضایت و افزایش کیفیت خودرو دارد، مهار حرکت و لرزش در خودرو است. در این میان موتورهای احتراق داخلی به دلیل ماهیت عملکرد خود در هنگام احتراق سوخت مقداری ارتعاش ایجاد می کنند که مهار آنها نیازمند طراحی، تولید و نصب قطعه ای به نام دسته موتور (به انگلیسی Engine Mount) است.گسترش و توسعه صنعت خودروسازی در دنیا استفاده از این قطعه را نیز آسان تر و گرایش به استفاده از دسته موتور را نیز افزایش داده است. دسته موتورها وظیفه دارند که وزن موتور وسیله نقلیه را تحمل کنند، ارتعاشات ناشی از احتراق سوخت در موتور را جذب کنند و همچنین از حرکت بیش از اندازه موتور که می تواند ناشی از نیروهای وارده از جاده باشد نیز جلوگیری کنند. همچنین این قطعه وظیفه دارد که به موتور خودرو در زمان شتاب گیری یا ترمز گرفتن نیز اجازه حرکت ندهد.به علاوه موتور خودرو در هنگام عبور از دست‌انداز، تقه‌های ناشی از رها شدن کلاچ یا درگیر شدن آن و خلاص شدن تایر‌ها و … به خاطر حالت گردشی که دارد و از طرفی به دلیل اتصال به بقیه قسمت ها علاقه زیادی به تکان‌های جانبی پیدا می‌کند تا این انرژی را دفع کند.در طراحی دسته‌ موتورها مهم‌ترین دغدغه به توازن درآوردن دو معیار متضادی است که در نتیجه ورودی‌های ارتعاشی متفاوت وارد به خودرو یعنی ورودی‌های جاده و موتور به وجود می‌آیند

آشنایی با وظایف سنسورهای گیربکس cvt

آشنایی با وظایف سنسورهای گیربکس cvt

سنسور گیربکس CVT خودروهای چری وظیفه اندازه گیری سیگنال‌های مربوط به دور مبدل گشتاور، دور پولی ورودی، دور پولی خروجی، فشار روغن پولی ورودی، فشار روغن پولی خروجی و دمای روغن گیربکس اتوماتیک را بر عهده دارند.مقادیر اندازه‌گیری شده به واحد کنترل گیربکس اتوماتیک یا TCU ارسال می گردد و با توجه به این پارامترها، عملیات زمان بندی تعویض دنده و مراقبت از عملکرد گیربکس اتوماتیک به دقت انجام می شود.انواع سنسور گیربکس CVT  خودروهای چری به شرح ذیل می باشند:سنسور دور مبدل گشتاور: این سنسور تعداد دوران میل لنگ یا مبدل گشتاور را اندازه گیری کرده و به TCU ارسال می کند که البته این اطلاعات به واحد کنترل موتور نیز ارسال می گردد.سنسور دور پولی ورودی: این سنسور وظیفه اندازه گیری تعداد دوران پولی ورودی گیربکس اتوماتیک را بر عهده دارد و با مقایسه تعداد دوران تورک کانورتور و تعداد دوران پولی ورودی، TCU قادر به اندازه گیری میزان لغزش بین پمپ و توربین تورک کانورتور خواهد بود و نسبت به استراتژی کاهش لغزش به منظور کاهش دمای روغن گیربکس اتوماتیک، مصرف سوخت و آلایندگی اقدام خواهد کرد. سنسور دور پولی خروجی: این سنسور وظیفه اندازه گیری دور پولی خروجی را بر عهده دارد. TCU با مقایسه مقدار دوران دور پولی های ورودی و خروجی قادر به تشخیص دنده و همچنین میزان لغزش بین تسمه و پولی ها خواهد بود و در صورت بروز لغزش به منظور پیشگیری از آسیب دیدگی تسمه و پولی ها، اقدامات اصلاحی را انجام خواهد داد. سنسور فشار پولی ورودی: این سنسور، فشار روغن اعمالی به پولی ورودی را اندازه گیری می کند و به گزارش TCU می رساند. واحد کنترل نیز به منظور تعویض دنده نرم و بدون ضربه، میزان فشار روغن اعمالی به پیستون پولی های ورودی و خروجی را تنظیم می کند.سنسور فشار پولی خروجی: این سنسور، فشار روغن اعمالی به پولی خروجی را اندازه گیری می کند. از آنجایی که نرخ آزادسازی و فعالسازی پولی های ورودی و خروجی باید دقیقا متناسب باشد تا تعویض دنده به موقع و بدون ضربه را ایجاد کند، لذا TCU اطلاعات مربوط به سنسورهای فشار پولی های ورودی و خروجی را به طور دقیق تحت پایش قرار می دهد تا نسبت به تعویض دنده نرم و پیشگیری از آسیب دیدن تسمه و پولی ها اقدام نماید.سنسور دمای روغن گیربکس اتوماتیک: روغن گیربکس اتوماتیک دارای خصوصیات ویژه ای می باشد که تحت تاثیر دماهای زیاد دچار آسیب شده و عملکرد گیربکس اتوماتیک را تحت تاثیر منفی قرار می دهد لذا این سنسور دمای روغن گیربکس اتوماتیک را اندازه گیری کرده و به اطلاع TCU می رساند و TCU نیز با کنترل میزان لغزش بین پمپ و توربین نسبت به کنترل دمای روغن گیربکس اتوماتیک اقدام می کند.

چراغ هشدار گیربکس چیست؟

چراغ هشدار گیربکس چیست؟

گر چراغ گیربکس چک شما روشن است، احتمالاً به این معنی است که مشکلی در جعبه‌دنده یا گیربکس شما وجود دارد.اینکه چراغ گیربکس شما چگونه به نظر می‌رسد بستگی به مدل و مدل وسیله نقلیه شما دارد. این‌یک نور مرئی با یک نماد مشخص است، بنابراین به‌سختی آن را از دست خواهید داد – چرخ‌دنده‌ای که دماسنج یا علامت تعجب را احاطه کرده است بسیار رایج است. برخی از وسایل نقلیه ممکن است دارای یک‌رشته متن ساده باشند که به شما در مورد مشکل هشدار می‌دهد، درحالی‌که برخی دیگر ممکن است حتی چراغ گیربکس نداشته باشند.ممکن است چراغ چک موتور به همراه چراغ هشدار گیربکس نیز روشن شود. چراغ چک موتور روشن نشانگر اولیه گیربکس و سایر مشکلات مرتبط است.توجه: ممکن است وقتی چراغ هشدار داشبورد گیربکس روشن می‌شود، وسیله نقلیه شما به حالت ایمن یا لنگی وارد شود. همچنین خودروهای دنده دستی چراغ هشدار گیربکس ندارند.

چراغ گیربکس چیست؟

چراغ گیربکس چیست؟

چراغ گیربکس یک نوع از چراغ‌های هشدار درون خودرو است که معمولاً در صفحه‌ی داشبورد نشان داده می‌شود. این چراغ بیانگر وجود مشکلاتی در سیستم گیربکس خودرو است و می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله کمبود روغن گیربکس، خرابی قطعات داخلی، سوء استفاده از خودرو، خرابی سنسورها و یا مشکلات برقی رخ دهد. به هر حال، بررسی و رفع علت چراغ گیربکس بسیار مهم است و باید به صورت سریع انجام شود.به نور مرئی که نماد دماسنج و گیربکس را روی داشبورد خود چشمک می‌زند، توجه کرده‌اید؟ این چراغ هشدار گیربکس شماست و باید توجه کنید. دلایل روشن شدن چراغ گیربکس متفاوت هستند، روشن شدن چراغ گیربکس نشان می‌دهد که گیربکس اتوماتیک خودروی شما از هر نوعی که باشد دچار مشکل شده است و به تعمیر و بررسی نیاز دارد؛ چراغ گیربکس روشن می‌تواند بازتابی از مشکلات خودرو مانند گیربکس بد، مشکلات گیربکس یا سطح پایین روغن گیربکس اتوماتیک باشد . چراغ گیربکس در صفحه داشبورد خودرو به دلایل مختلفی ممکن است روشن شود. در زیر به برخی از دلایل روشن شدن چراغ گیربکس اشاره می‌کنیم:1. مشکلات در سیستم الکترونیکی: یکی از اصلی‌ترین دلایل روشن شدن چراغ گیربکس، مشکلاتی در سیستم الکترونیکی خودرو است. مشکلاتی مانند خرابی سنسورها، کابل‌ها، ماژول‌های الکترونیکی و … می‌توانند باعث ایجاد مشکل در سیستم گیربکس شوند و در نتیجه چراغ گیربکس روشن شود.2. مشکلات در سیستم هیدرولیکی: در گیربکس اتوماتیک، سیستم هیدرولیکی برای انتقال نیرو استفاده می‌شود. خرابی در این سیستم همچنین می‌تواند به روشن شدن چراغ گیربکس منجر شود.3. مشکلات مربوط به کنترل ماشین: در برخی موارد، مشکلات مربوط به کنترل ماشین نیز می‌تواند باعث روشن شدن چراغ گیربکس شود. این مشکلات مانند مشکلات در سیستم تعلیق، ترمز و … می‌توانند به چراغ گیربکس تأثیر بگذارند.4. نوسانات در ولتاژ: نوسانات در ولتاژ سیستم برق خودرو همچنین می‌تواند به روشن شدن چراغ گیربکس منجر شود.در هر صورت، در صورتی که چراغ گیربکس روشن شده است، بهتر است به یک تعمیرکار ماهر و متخصص مراجعه کنید تا علت آن تعیین شود و بر طبق آن اقدام به تعمیر و یا تعویض قطعات لازم شود.

ویژگی های گیربکس CVT تیگو 5

ویژگی های گیربکس CVT تیگو 5

قتی سوار خودرو تیگو 5  می‌شویم از امکانات ویژه آن باخبر می‌شویم این خودرو دارای مود دستی و اتوماتیک است و از سیستم کنترل هیدرولیکی و الکترونیکی برخوردار است. تعویض دنده آن در شرایط  اتوماتیک در حالتی قرار می‌گیرد که سرعت متغیر پیوسته آن در زمانی انجام می‌شود که گیربکس در حالت D باشد. تعویض دنده دستی آن به صورت ۷ سرعته بوده و در شرایطی انجام می‌شود که گیربکس آن در حالت M قرار گیرد. از ویژگی‌های دیگر آن، بهینه کردن دور موتور خودرو در یک سرعت معین است ‌و می‌تواند آلودگی، نویز و ارتعاش را کاهش دهد همچنین سبب کاهش مصرف سوخت شود. قسمت‌های مختلف این گیربکس دارای سنسورهایی است که سیگنال‌ها را اندازه‌گیری می‌کند. سنسورها یکی از حساس‌ترین قطعات این گیربکس به شمار می‌‌آیند آنها این سیگنال‌ها را به واحد کنترل انتقال می‌دهند به این ترتیب عملیات تعویض دنده همگام با این سیگنال‌ها انجام می‌شود.

سوالات متداول درمورد تعمیرگیربکس تیگو5

سوالات متداول درمورد تعمیرگیربکس تیگو5

لرزش خودرو هنگام تعویض دنده در خودرو چیست ؟ معمولا این مشکل به دلیل خراب بودن صفحات کلاچ و یا مشکل از پلوس باشدخلاص شدن گیربکس اتوماتیک چرا اتفاق می افتد ؟ شاید یکی از این اتفاقات برای خودرو شما افتاده باشد مثل : خالی شدن کامل روغن گیربکس اتومات و هرز شدن پلوس و خرابی های با شدت بالا در توربین خودروچرا از گیربگس اتومات خودرو من صدا های عجیب مانند زوزه در می آید ؟ دلیل این موضوع می تواند این باشد که دنده های دیفرانسیل دچار خرابی و مشکل شده اند .چرا گیربکس اتوماتیک خودرو من تقه میزند ؟ معمولا تقه زدن در گیربکس مشکل در ساعت گیربکس خودرو می باشد یا ایرادات برقی در خودرو شما ایجاد شده که باید رفع شود .چرا گیربکس اتومات خودرو من در حالت پارکینگ یا p مانده است ؟ اولین احتمال در این حالت خالی شدن باتری خودرو شما میتواند باشد و یا ممکن است در سلکتور و استاپ زیر پدال خرابی مشاهده شده باشد و سریعا باید رفع شود .چرا خودرو من قدرت سابق را ندارد ؟ این مشکل به دلیل نشتی روغن گیربکس یا خالی شدن روغن گیربکس می باشد و در خوردو های اتومات بسیار رایج است .چرا روغن گیربکس خودرو من بوی سوختگی می دهد ؟ اگر این مشکل را مشاهده کردید سریعا خودرو خود را به یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات برسانید که مشکل میتواند از گرم شدن بیش از حد روغن گیربکس باشد و یا روغن بسیار کثیف شده باشد.چرا خودرو من ناگهان مکث می کند ؟ علت این موضوع فقط میتواند مربوط به کلاچ باشد و باید سریعا آن را رفع کنید که به گیربکس آسیب جدی نرسد .

مشکلات گیربکس تیگو5

مشکلات گیربکس تیگو5

گیربکس این خودرو از نوع سی وی تی است یعنی قدرت آن به طور پیوسته انتقال داده می‌شود و از تفاوت‌های اصلی آن با گیربکس‌های دیگر داشتن چرخ دنده‌ سیاره‌ای و دو عدد فولی است که سبب می‌شود حجم و وزن آن کاهش یابد و ساختار ساده‌ای داشته باشد. شاید برای برخی از افراد این عدم تغییر قدرت، جاذبه‌ای نداشته باشد که این موضوع در مورد تمامی خودروهایی که گیربکس سی وی تی دارند صدق می‌کند. مشکلات این گیربکس‌ها عبارتند از:این گیربکس در هنگام شتاب گیری سروصدای زیادی دارد.این گیربکس در حین کار کردن لغزش پیدا می‌کند‌.بیش از حد گرم می‌شود.شتاب خود را ناگهان از دست می‌دهد.هزینه‌ تعمیر این نوع گیربکس نسبت به  انواع دیگر گیربکس‌های اتومات بالاتر است.

ویدیو های تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک فلاح زاده

ویدیو های تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک فلاح زاده

تعمیرات گیر بکس های 🚗 ام وی ام 🚗 آریزو۵ 🚗 آریزو۶ 🚗 تیگو۵ 🚗 تیگو۷ 🚗 ام وی ام ایکس۳۳ 🚗 ام وی ام ایکس۲۲ و دیگر محصولات ام وی ام🚗 ایکس ۳۳ AT🚗 ایکس ۳۳ کراس🚗 X33 AT🚗 X33 Cross🚗 تعمیر گیربکس های خودروهای فونیکس : فونیکس اف ایکس آریزو ۶ پرو تیگو ۷پرو تیگو ۸ پرو تیگو ۸ پرو مکس Fonix FX Tiggo 7 pro Tiggo 8 pro Tiggo 8 pro max Arrizo 6 pro

خرابی های رایج گیربکس اتوماتیک

خرابی های رایج گیربکس اتوماتیک

مشکلات گیربکس اتوماتیک می تواند یک دردسر واقعی باشد. اگر موفلر شما به درستی کار نمی کند یا لاستیک شما به درستی پمپ نمی شود ، اینها مشکلاتی است که قطعاً باید در سریعترین زمان ممکن به آنها رسیدگی شود ، اما در صورت به تاخیر انداختن تعمیر باز هم از خودرو می توان استفاده کرد. درصورتی که اگر در گیربکس اتوماتیک شما وجود داشته باشد می تواند تمام برنامه های شما را برای مدت زمان طولانی لغو کند و بسیار خطرناک باشد.

گیربکس اتومات چیست ؟

گیربکس اتومات چیست ؟

اتومبیل های مجهز به گیربکس اتوماتیک (automatic gearbox ) از محبوب ترین وسایل نقلیه موجود در بازار هستند. قبل از انتخاب اتومبیل ، باید تصمیم بگیرید که کدام گیربکس برای شما مناسب است.برای انجام این کار ، ضروری است که اطلاعات مربوط به سیستم انتقال قدرت اتوماتیک و دستی را مرور کنید. انواع گیربکس مانند گذشته متفاوت نیستند ، اما هنگام انتخاب اتومبیل دانستن تفاوت ها و نحوه عملکرد هر گیربکس بسیار مفید است.

قطعات گیربکس اتومبیل

قطعات گیربکس اتومبیل

همانطور که اشاره کردیم گیربکس اتومبیل از قطعات مختلفی تشکیل شده است که این قطعات در کنار یکدیگر موجبات حرکت خودرو را فراهم می‌کنند. مهم‌ترین قطعات گیربکس اتومبیل شامل قطعات زیر است:

آیا سرویس گیربکس اتوماتیک خودرو ضروری است؟

آیا سرویس گیربکس اتوماتیک خودرو ضروری است؟

رانندگی با گیربکس های اتوماتیک بسیار راحت و لذت بخش است، به خصوص در ترافیک سنگین که مجبور هستید بارها و بارها دنده را جا زده، خلاص کنید و یا تغییر دهید. همچنین باعث می شود شروع حرکت آسان باشد و شما را از شر کلاچ خلاص می کند.بر خلاف دنده های دستی، آنها نیز به نگهداری بسیار کمی نیز احتیاج دارند. اما، آیا گیربکس اتوماتیک و یا گیربکس پیوسته متغیر (نوعی گیربکس که در هر لحظه در حال تغییر و انتخاب بهینه ترین نسبت چرخ دنده ها است) (CVT) کاملا بی نیاز از تعمیر و نگهداری است؟

تعمیرگاه گیربکس های CVT محصولات مدیران خودرو

Tiggo 5 Tiggo 7 Arrizo 5 MVM X 33 MVM X 22 رضا فلاح زاده شیراز بلوار امیرکبیر حدفاصل پل امام حسن مجتبی و بلوار والفجر مجتمع تعمیرگاهی غفاری 09173199677

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.