بهزی

جست‌وجو

نکات کلیدی هنگام خرید سنگ قبر

زمان مطالعه 1 دقیقه

نکات کلیدی هنگام خرید سنگ قبر

" ضخامت مفید سنگ قبر "

همه سسنگهایی که استفاده میگردد با ضخامت ۳ سانت میباشد اما عده ای ای دوست دارند که از ضخامت بیشتری استفاده نمایند مثلا ۴ یا ۸ و یا بیشتر که هیچ فرقی ندارد و فقط ضخامت آن است که البته ضخامت سنگ هیچ تاثیری در روند استحکام سنگ ندارد و سنگهای ۳ سانتی هم دارای استحکام زیاد است. " طرح سنگ قبر مشکی یا سفید "

امروزه انواع سنگ های مزار در رنگهای مختلف و متنوع در بازار موجود می باشد اما دو مدل سنگ قبر بسیار خواهان دارد سنگهای گرانیت و مرمریت که مشگی و سفید میباشند که از نظر حکاکی و چهره زیباتر روی آن دیده میشود " سنگ قبر طبیعی یا مصنوعی "

امروزه در بازار سنگ تنوع سنگ بسار زیاد است در کنار سنگهای طبیعی سنگهای مصنوعی هم به بازار آمده است اما در انتخاب نوع سنگ بستگی به سلیقه ما دارد که چه نوع سنگی را انتخاب کنیم سنگهای مصنوعی بدلیل انجام فرآوری در کارخانه از نظر شکل ظاهری شکیل تر و بهتر می باشد اما سنگ طبیعی بدلیل طبیعی بودن آن کیفیت خاص خود را دارد. " طرح سنگ قبر دارای بالاسری یا بدون بالاسری "

معمولا بعضی از خانواده ها همراه با سنگ مزار اقدام به نصب بالاسری مینمایند که بروی آن آیات قرآن یا تصویر متوفی را حک مینمایند که جلوه خاصی به مزار میدهد. " طرح سنگ قبر با گلدان یا بی گلدان "

کاشت درخت در بالای سر کار پسندیده و خوبی است که حتی ائمه هم بسیار این کار را تاکید داشته اند اما بهتر است که این کار که در بالای سر قبر انجام میگردد در گلدان انجام گردد که جلوه خاصی دارد.

سنگ قبرها شامل قسمتهای مختلفی هستند از جمله :

بستر: بستر یا پایه‌ای است که سنگ قبر بر روی آن نصب می‌شود. بستر معمولاً از بتن، سنگ یا قالب‌های دیگر ساخته می‌شود. بدنه: بدنه سنگ قبر عبارت است از بخشی که بیشترین حجم سنگ قبر را تشکیل می‌دهد. بدنه سنگ قبر می‌تواند به صورت مستطیلی، مربعی، دایره‌ای یا شکل دیگری باشد. غلاف: غلاف یا درب بالایی سنگ قبر است که برای حفاظت از قبر و جلوگیری از ورود عوامل مخرب به داخل قبر استفاده می‌شود. غلاف ممکن است از سنگ، بتن یا فلزی باشد. صفحه نامه: صفحه نامه یا پلاک برای نوشتن نام و اطلاعات فرد دفن شده روی سنگ قبر قرار می‌گیرد. این پلاک معمولاً از برنز، سنگ، فلز یا چوب ساخته شده است. پایه: پایه یا پایه‌ای که بر روی بستر قرار می‌گیرد و برای نصب بدنه سنگ قبر به کار می‌رود. پایه معمولاً از سنگ، بتن یا فلز ساخته می‌شود. در کل، سنگ قبر شامل این قسمت‌های مختلف است که هر کدام از آن‌ها برای حفاظت و نگهداری از قبر بسیار مهم هستند.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.