بهزی

جست‌وجو

کاور سنگ قبر یا محافظ سنگ مزار چیست ؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

کاور سنگ قبر یا محافظ سنگ مزار چیست ؟

امروزه مرسوم شده است که برخی از خانواده های متوفیان از روکش های محافظ، برای نگهداری و طول عمر بیشتر سنگ مزار استفاده می‌کنند. این امر بسیار در ماندگاری سنگ تأثیر گذار است. چرا که در هنگام بارندگی آب به بافت سنگ ها نفوذ نمی‌کند. نفوذ آب و یخ زدن آن در بافت داخلی سنگ قبر باعث می‌شود که سنگ با ضربه ای نه چندان قوی ترک بردارد.

✳️ کاور سنگ قبر پارچه ای ✳️

این دسته کاور های سنگ قبر بیشترین استفاده را در بین انواع کاور دارند. قیمت آنها مناسب و ماندگاری نسبتاً طولانی تری دارد. جنس های مختلف پارچه مزایا و معایبی دارند. اما بهترین نوع پارچه برای جلوگیری از نفوذ آب به سنگ هستند.

✳️ کاور سنگ مزار از جنس برزنت ✳️

کاور سنگ از جنس برزنت یکی از گزینه های مناسب است. با این حال این مورد ایرادی که به آن وارد است هزینه تمام شده کار است. زیرا پارچه برزنتی با کیفیت مناسب قیمت نسبتاً بالایی دارد. همچنین سطح روی سنگ و اطلاعات مرحوم که بر روی آن است مشخص نمی‌شود. این ایراد حتی به ندرت مهم تر از قبلی است. برای حل این مشکلات هم راه حل وجود دارد. استفاده از جنس ترکیبی برای دوخت روکش و محافظ سنگ قبر.

✳️محافظ سنگ قبر تلق و برزنت✳️

در این نوع محافظ ها از تلق پلاستیکی استفاده می‌شود. اما دور دوزی کار را با استفاده از پارچه های برزنت انجام می‌دهند. این کار باعث جلوگیری از پاره شدن و ایجاد خراش بر دور تلق است. چراکه اگر در دور آن خراش و پارگی ایجاد شود، بعد ها باعث پاره شدن می‌شود. همچنین بخاطر بافت شفافی که پلاستیک دارد، سطح اصلی سنگ با روکش نیز مشخص خواهد بود. همه اینها باعث شده تا این نوع کاور سنگ قبر بهترین در بین تمامی موارد باشد.

✳️کاور سنگ قبر شیشه ای✳️

انواع کاور های شیشه ای نیز برای سنگ قبر وجود دارد. شما به نسبت دلخواه خود می‌توانید شیشه هایی با ضخامت و کیفیت های متنوع خریداری کنید. اما شیشه ها اغلب امکان شکستن در آنها وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم که در صورتی از محافظ شیشه ای سنگ قبر استفاده کنید که مزار و آرامستان مرحوم در مکانی به دور از عبور و مرور مردم باشد و ترجیحاً سرپوشیده باشد. زیرا استفاده از روکش شیشه ای هرچند قوی و باکیفیت باشد، احتمال شکستن و آسیب افراد وجود دارد. در کنار تمامی اینها خطارت احتمالی نیز در استفاده از محافظ شیشه ای سنگ مزار وجود دارد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.