بهزی

جست‌وجو

نکات مربوط به درایرهای جذبی

زمان مطالعه 1 دقیقه

نکات مربوط به درایرهای جذبی

شرایط نگهداری و تعمیر درایر جذبی

ازآنجایی که وجود درایر جذبی می‌تواند فواید و مزایای زیادی برای کمپرسورها و دستگاه‌های پنوماتیک داشته باشد لازم است که در نگهداری آن به نکات و فاکتورهای مختلفی توجه داشت. در نگهداری درایرها باید به موارد زیر توجه داشت: ▪️ تعویض به موقع شیرهای برقی دستگاه ▪️ تعویض به موقع المنت میکروفیلترهای ورودی و خروجی دستگاه

▪️ تعویض به موقع مولکولارسیو درایر جذبی ▪️ استفاده از مواد جاذب مناسب در درایر (آلومینا فعال (اکسید آلومینیوم)، سیلیکاژل (سیلیکات سدیم) و غربال مولکولی (زئولیت)) ▪️ مانیتور کردن و نظارت داشتن بر روی نقطه شبنم درایر جذبی

▪️ همچنین برای تعمیر درایر باید از تجهیزات باکیفیت استفاده کرد و تعمیر باید توسط افراد ماهر و متخصص انجام شود. ▪️ صدا خفه کن، سوئیچ شیر برقی، المنت فیلتر درایر هوا، فشار، دما و زمان تنظیم شده دستگاه، فیلترهای ورودی دستگاه و دیافراگم مربوط به شیر برقی باید کنترل و بررسی شوند.

نکات مربوط به استفاده و تعمیر درایرهای جذبی

در زمان تعمیر و یا استفاده از درایرهای جذبی باید به نکات و پارامترهای مختلفی توجه داشت که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند: ▪️ در تعمیر درایر از قطعات اصلی و اورجینال استفاده شود. ▪️ در زمان تعمیر باید منابع ایجاد فشار قطع شده و فشار آن تخلیه شود.پ

▪️ حتماً شرایط صدا خفه كن درایر جذبی كنترل شود ▪️ فشار و دما و زمان تنظیم شده جهت احیاء بعد از تعمير و نگهـداری دستگاه کنترل شود.

▪️ عملکرد صحیح دستگاه تخليه اتوماتیک مربوط به فیلتر ورودی کنترل شود. ▪️ فیلترهای ورودی بدون تخليه اتوماتیک باید به‌طور منظم تخلیه شوند.

▪️ عملکرد سوئیچ شیر برقی برجک‌ها بررسی شود. ▪️ صدا خفه کن درایر باید همواره تمیز شود.

▪️ المنت فیلتر هوا باید کنترل شود. ▪️ فیلترهای ورودی و خروجی دستگاه کنترل شده و در صورت لزوم کارتریج تعــویض شود.

▪️ شیرهاي یک‌طرفه، شیرهاي برقي و یا شیرهاي پروانه‌ای بررسی و تمیز شوند. ▪️ ديافراگم مربوط به شیر برقي و شیر یک‌طرفه بعد از یک سال تعویض گردد.

▪️ المنت فیلترهای ورودی و خروجی درایر در زمان مقرر تعویض شوند. ▪️ تعویض مواد جاذب رطوبت‌گیر باید بر اساس کیفیت هوا صورت بگیرد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.