بهزی

جست‌وجو

نحوه کار کمپرسور اسکرو به صورت فنی و تخصصی

زمان مطالعه 1 دقیقه

نحوه کار کمپرسور اسکرو به صورت فنی و تخصصی

اگر بخواهیم به صورت تخصصی تری به طرز کار کمپرسور اسکرو نگاه کنیم، باید بگوییم که پس از مخلوط روغن و هوا پس از فشرده سازی وارد مخزن جدا کننده هوا_روغن می شود. در این جدا کننده همانطور که حدس می زنید، باید روغن و هوا از هم جدا شوند. این کار باعث می شود که قسمت عمده هوا از روغن جدا شود و برای مصرف نهایی که برای آن در نظر گرفته شده است، آمادگی لازم را پیدا کند. البته در فیلتر روغنی هم باقی می ماند ولی جالب است بدانید که شاهد این هستیم که این روغن باقی مانده در واقع جذب هوا می شود. بعد از این مرحله روغن تحت فشار هوا قرار می گیرد تا دوباره جهت روانکاری، جذب بیشتری حرارت و آب بندی مورد استفاده قرار بگیرد. البته در نظر داشته باشید که روغن مورد نظر باید قبل از استفاده خنک شود.

مدار هوا

اگر می خواهید که نحوه ی کار انواع کمپرسور اسکرو را به خوبی درک کنید، باید در مورد مدار هوا اطلاعات کافی داشته باشید. در واقع سیکل هوای داخل کمپرسور شامل فیلتر هوای مکش، شیر کنترل ورودی هوا، بلوک هواساز، سپراتور روغن-هوا، شیر کمینه فشار و… است! در حالت معمولی و کلی از این سیکل برای مکش هوا به داخل استفاده می شود؛ اما در حالت خاص این سیکل می تواند مانند یک فیلتر عمل کند و هوا و روغن را جدا کند. در واقع کارهای بسیار مهمی از فرآیند استفاده از کمپرسور اسکرو روغنی به مدار هوای آن بستگی دارد.

شیر کنترل ورودی هوا

از دیگر اجزایی که به شما کمک می کند به صورت بهتر درک کنید کمپرسور اسکرو چیست و نحوه کار آن به چه صورت است، شیر کنترل ورودی هوا می باشد. در واقع این شیر وظیفه ی بسیار مهم کنترل ورودی هوا وظیفه کنترل جریان هوا را دارد. شیر کمینه فشار یا همان شیر کنترل وردی در مواقعی که شیر باز است و هوا را به داخل می کشاند، فشار معادلی را ایجاد می کند که می تواند باعث کنترل وضعیت و فشار شود.

مدار روغن

آخرین بخشی که لازم است برای نحوه کار کمپرسور اسکرو بشناسیم، سیکل روغن یا مدار روغن است که شامل جدا کننده هوا و روغن، مبدل حرارتی روغن، فیلتر روغن و شیر کنترل دماست. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید قسمت انتهایی فیلتر جدا کننده هوا و روغن، محلی است که در آن روغن جمع می شود. فشار این بخش، روغن گرم شده را دوباره به چرخه باز می گرداند که در این چرخه روغن دوباره سرد و برای مصرفی که در نظر گرفته شده است، استفاده می شود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.