بهزی
واردات و صادرات انواع میوه خشک دادی در تبریز

واردات و صادرات انواع میوه خشک دادی در تبریز

**********

تولید و صادرات میوه خشک به چه صورت است؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

تولید و صادرات میوه خشک به چه صورت است؟

ad icon!

آگهی

عنوان «بهترین سایت ثبت مشاغل ایران در گوگل» روی پست

عنوان «بهترین سایت ثبت مشاغل ایران در گوگل» روی پست

میوه خشک یکی از تنقلات سالمی است که در چند سال اخیر، طرفدارهای زیادی پیدا کرده و در سبد غذایی خیلی از خانواده‌ها، جایگزین خوراکی‌هایی مثل چیپس و شکلات شده. برای کسانی که میوه‌ها را دوست ندارند و خوردن یک موز کامل یا یک پرتقال برایشان چالش محسوب می‌شود، میوه خشک جایگزین مناسبی است که می‌توان روی میز گذاشت و موقع کار یا مطالعه، خیلی راحت مصرف کرد. این میوه‌ها فیبر مورد نیاز بدن را به آن می‌رسانند و قند را هم تامین می‌کنند، بدون دردسرِ پوست کندن یا آماده کردن یک بشقاب میوه عادی. این روزها در هر شهر کوچک و بزرگی از ایران، سوپرمارکت‌ها و آجیل‌فروشی‌ها انواع مختلف میوه خشک را دارند. البته که کشور ما یکی از صادرکننده‌های این محصول به کشورهایی مثل عراق، ترکیه، عمان و حتی روسیه است. برای وارد شدن به کسب و کار صادرات میوه خشک، باید اصول اولیه آن را بدانید و چالش‌هایش را هم به خوبی بشناسید. این مطلب یک راهنمای ساده ولی جامع برای کسانی است که به فکر صادرات میوه خشک از ایران هستند، اما هنوز ایده‌ای درمورد چند و چونش ندارند.

تولید و صادرات میوه خشک به چه صورت است؟

تولید و صادرات میوه خشک به چه صورت است؟

صادرات محصولات خوراکی و کشاورزی (مثل همین میوه خشک) نقش مهمی در تنظیم بازار و قیمت‌ها دارد. با این حال مثل هر کسب و کار دیگری، نمی‌توان به سادگی وارد آن شد. یک تاجر میوه خشک بودن، اصول و مراحل خودش را دارد. اولین قدم در صادرات میوه خشک، این است که بتوانید از میوه‌های باکیفیت و مناسب خشک کردن، محصول نهایی‌تان (همان چیپس میوه یا میوه خشک) را تهیه کنید. این کار، چندان سخت نیست و حتی دستگاه‌های خشک‌کنِ خانگی هم می‌توانند از پس آن بربیایند (در ایران ده‌ها کسب و کار خانگیِ میوه خشک داریم)، اما وقتی صحبت از صادرات میوه خشک فله ای می‌شود، نمی‌توان محصول را در مقیاس خانگی تولید کرد. مراحل صادرات میوه خشک این‌ها هستند: خرید تجهیزات و شروع تولید: تجهیزاتی که برای تولید میوه خشک نیاز دارید، وان شستشو، اسلایسر (دستی یا اتوماتیک)، خشک‏کن، پوست‌گیر، هسته‌گیر، آبگیر، دستگاه بسته‌بندی. این‌ها وسایل حداقلی هستند که با افزایش بودجه و بزرگ‌تر شدن کارگاه، می‌توانید گسترششان بدهید. برندینگ: مهم است که محصول صادراتی شما، یک بسته‌بندی، لوگو و ظاهری مناسب برای وارد شدن به بازارهای بین‌المللی داشته باشد. فراموش نکنید که برند شما، معرف شما به کشور وارکننده و تجار آن است و هر هزینه‎ای که برای برندینگ و تبلیغات بکنید، در نهایت به خودتان برمی‌گردد.