بهزی

روش تولید تسمه فولادی گالوانیزه

زمان مطالعه 1 دقیقه

روش تولید تسمه فولادی گالوانیزه

🔰به طور معمول انواع تمسه گالوانیزه را براساس روش تولید آنها دسته‌بندی می‌کنند. انواع تسمه فلزی گالوانیزه از طریق فرآیند نورد، ترانس، فابریک و ماشین‌کاری تولید می‌شوند. طبیعی است که شیوه تولید تسمه‌ها، خصوصیات و مشخصات آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در روش فابریک همانطور که مشخص است از طریق فرایند نورد سرد و گرم، قراضه آهن یا شمش آهنی را به تسمه تبدیل می‌کنند.

🔰شیوه ماشینکاری در مقایسه با دیگر روش‌های تولید با دقت بیشتری انجام می‌شود، به همین خاطر انواع تسمه گالوانیزه ماشینکاری قیمت گران‌تری دارند. در روش ترانس برای تولید تسمه فولادی از تسمه‌های دیگر استفاده می‌شود. در نتیجه محصول نهایی دارای سطح صاف و یکدست بوده و بیشتر برای مصارف حساس و دقیق کاربرد دارد. 🔰متدوال ترین روش تولید تسمه فلزی گالوانیزه و فولادی استفاده از روش تولید نورد است. تسمه آهنی نوردی از طریق فرآیند نورد گرم و با استفاده از ضایعات آهن به دست می‌آید. به خاطر شیوه تولید آسان و ارزان، جزء پرکاربردترین انواع تسمه فولادی هستند. مزیت دیگر تسمه‌های نوردی امکان ساخت سفارشی آنها است. در حقیقت مطابق با نظر مشتری می‌توان تسمه‌های با ابعاد دلخواه (از نظر اندازه عرض و ضخامت) را تولید کرد.

✳️کاربردهای تسمه فولادی گالوانیزه

🔰از دیگر مواردی که باید درباره تسمه فلزی گالوانیزه به آن اشاره کنیم، مصارف آن است. با توجه به استحکام و مقاومت بالا از این پروفیل گالوانیزه در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود. از کاربردهای مهم انواع تسمه گالوانیزه در تولید لوازم خانگی، ساخت در و پنجره، نرده‌ ساختمان، گریتینگ فولادی، صنایع اتومبیل‌سازی، بسته‌بندی فلزات، وصله کردن تیرآهن، ایمن‌سازی بارهای سنگین و استفاده در صنعت حمل‌ونقل می‌باشد.

🔰یکی از مهم‌ترین مصارف این نوع تسمه‌ها، تولید کابل برق و تلفن است. در واقع در صنعت برق از تسمه گالوانیزه به عنوان سیم ارت به عنوان جایگزین محصولات مسی استفاده می‌شود. این تسمه‌ها علاوه بر کاهش هزینه‌های جانبی، جریان الکتریکی اضافی را در صورت بروز خطا از مدار خارج می‌کنند و همچنین از انعطاف‌پذیری و دوام بالایی برخوردار هستند.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.