بهزی

جست‌وجو

5 قانون طلایی در طراحی بیلبورد ها

زمان مطالعه 1 دقیقه

5 قانون طلایی در طراحی بیلبورد ها
بیلبوردهای تبلیغاتی بیش از یک قرن است که در خدمت تبلیغات می باشد . همانطور که می دانید ما برای تبلیغ کالا و خدمات خود احتیاج به تبلیغات و انتخاب رسانه ای که بتواند موثر باشد را خواهیم داشت . در این بین تبلیغات رسانه ای از نوع بیلبورد یکی از رایجترین انواع تبلیغات می باشد . تبلیغاتی که در ابعاد بزرگ و جلوی چشم هزاران مخاطب بصورت تصادفی و بدون انتخاب قرار بگیرد. بیلبورد به معنای واقعی صفحه ای بزرگ برای اکران تبلیغات ما در سطح شهر می باشد . طراحی بیلبورد شهری در راستای برند سازی و تبلیغات نیز یکی از ارکان مهمی می باشد که صاحبان کسب و کار در این راستا باید توجه زیادی را به این امر داشته باشند. طراحی بیلبورد دارای قوانینی می باشد که طبق اصول و راهکارهای تبلیغاتی باید رعایت گردند.

قوانین طراحی بیلبورد

▪️ داستان خود را مستقیم بیان کنید ▪️ کوتاه اما تاثیر گذار ▪️ بزرگ نویسی ▪️ رنگارنگ ▪️ محل تبلیغ ▪️

1️⃣ داستان خود را مستقیم بیان کنید

طراحی بیلبورد با روند داستانگویی ، بگذارید اینگونه بیان کنم که اگر طراحی بیلبورد شهری خود بدون داستان باشد هیچ گیرایی و جذبی برای مخاطب خود بهمراه نخواهد داشت . سعی کنید همیشه در طراحی بیلبورد یک داستان کوتاه را با عناصر تصویر سازی بیان نمایید . اینگونه رفتار در طراحی بیلبورد باعث به یاد ماندنی شدن آن داستان و تصویر در ذهن مخاطب می باشد .
استفاده از تصاویر در خیلی از مواقع گویای هزاران جمله می باشد . جملاتی که اگر بخواهیم در طراحی استفاده کنیم موجب ناخوانا بودن و ضد تبلیغ بدون آن طراحی می باشد . بیلبورد چون در معرض دید در اتوبانها و شریانهای اصلی یک شهر قرار میگیرد باید قابلیت خوانایی و درک آسانی را داشته باشد . در ترافیک های شهری تاثیر بیلبورد بسیار بالا می باشد ولی در فضاهایی که اتومبیل ها با سرعت بالای از کنار بیلبورد می گذرند شانس خواندن و دیدن بیلبورد فقط به 5 ثانیه می رسد.
بنابراین در دیزاین بیلبورد باید خوانایی و رساندن مطلب در کسری از ثانیه امکان پذیر باشد . طوری که یک راننده با دیدن این بیلبورد بصورت اتفاقی ، هدف و مفهوم کلی از طراحی و تبلیغات آن را در ذهن خود حلاجی نماید و این امر باید از تکنیکها و قوانین مهمی پدید آورده شوند .

2️⃣ کوتاه اما تاثیر گذار

کوتاه نگه داشتن پیام شما یکی دیگر از قوانین مهم در دیزاین بیلبورد می باشد . نوشته شما باید خیلی کوتاه و حداکثر 7 کلمه باشد زیرا زمان خواندن و انتقال پیام شما بسیار اندک می باشد . هر جا سرعت رفت و آمد بیشتر باشد بنابراین نوشته شما کمتر و هر چه زمان خوانایی بیشتر باشد می توانید نوشته های بیشتری در دیزاین بیلبورد لحاظ نمایید . در محل هایی که زمان خوانایی بیشتری را داشته باشیم می توانیم پس از تیتر اولیه ، مابقی موارد مانند ارائه شماره تلفن ، لوگو و آدرس وب سایت را مورد استفاده قرار داد . فقط مطمئن شوید که زمان خوانایی بیلبورد چقدر می باشد . در ضمن زمان استاندارد خواندن بیلبورد 5 ثانیه در محل های پر تردد و با سرعت می باشد .

3️⃣ بزرگ نویسی

اطمینان حاصل کنید که هر متنی در طرح شما با فونت تمیز و پررنگ چاپ شده است تا از بهترین خوانایی اطمینان حاصل شود. همچنین هرچه فونت بزرگتر باشد ، راننده زمان بیشتری برای خواندن و درک پیام شما از راه دور را دارد. پس بزرگ بنویسید !! این بزرگ نویسی شامل فونت بولد و سایز بزرگ و استفاده کردن از عناصر گرافیکی بزرگ می باشد . به یاد داشته باشید در طراحی بیلبورد محل قرارگیری و استفاده و ترکیب کردن این قوانین بسیار مهم می باشد .ت رکیب و در نهایت تصویرسازی حرفه ای و جانمایی مطالب در جایگاه درست تبلیغاتی می تواند تاثیر به سزایی در رساندن و اثر بخشی مفهوم داشته باشد .

4️⃣ رنگارنگ

اصول بکارگیری رنگ ها در طراحی بیلبورد می تواند بخش مهمی از اهداف شما در تبلیغات بیلبورد رقم بزند . در طراحی خود از رنگ های روشن یا تصویر پررنگ استفاده کنید تا بدون زحمت چشم ها را به بیلبورد جلب نماید. فاصله رنگی بین تیترها و زمینه طوری باشد که زمینه طراحی بیلبورد نخواهد در تلاش برای دیدن باشد . آنچه که مهم هست پیغام شما بصورت تصویری و نوشتاری می باشد پس لزوما نباید پس زمینه شلوغ و گیج گننده را برای مخاطب رقم زد.
رنگ هایی با اختلاف حداکثری ، کنتراست مناسب بین اشیا بکار رفته در طراحی بیلبورد و اشباع رنگی را می توان از قوانین مهم بشمار آورد . اما برای اینکه تصویر شما موثر باشد ، باید پیش زمینه خود را ساده نگه دارید تا مطمئن شوید پیش زمینه برای جلب توجه مخاطب و بیننده نمی کوشد.استفاده از یک تصویر بزرگ در دیزاین بیلبورد تأثیر بصری بسیار بیشتری نسبت به تعداد انگشت شماری از تصاویر که هر کدام فقط یک چهارم طرح را اشغال می کنند ، ایجاد می کند.

5️⃣ محل تبلیغ

محل تبلیغ یکی دیگر از قوانین مهم در راستای طراحی بیلبورد شهری می باشد . فرض کنید محل بیلبورد شما در ورودی شمال می باشد . در این محل طراحی بیلبورد شما فراخور حال ورود به آن منطقه باید طراحی گردد .
به عنوان مثال اگر در زمینه فروش لوازم آشپزخانه هستید می توانید طرحی را ترسیم کنید که نمایی از دریا و طبیعت آن منطقه ، مورد استفاده قرار بگیرد و یا بالعکس اگر در خروجی شمال به سمت تهران باشید باید طراحی را به سمتی ببرید که حال و هوایی شهر نشینی و مدرنیته بودن را در آن بکار بگیرید. پس انتخاب اتمسفر محیط در دیزاین بیلبورد یکی از قوانین طلایی طراحی بیلبورد شهری می باشد . انتخابی که کاملا تاثیر گرفته از محیط و نقشه محلی می باشد.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.