یکی از مشکلاتی که خودرو با آن مواجه می شود خرابی لنت ها است که تا زمانی که به صدا در نیایند خوب عمل نکنند به خراب بودن آنها پی نخواهیم برد اما بیشتر ما نمی دانیم که بین
ترمزهای جلو و عقب خودرو تفاوت هایی هم وجود دارد یعنی اشکال آنها مثل هم نیست این به این معنی نیست که ترمزهای جلو و عقب هر دو در نگه داشتن خودرو نقش مهمی دارند اما
هر کدام فوایدی غیر از این هم دارند ترمزهای جلو انرژی حرکتی را از طریق اصطکاک به انرژی حرارتی تبدیل می کنند و در نتیجه این عملیات بازداشتن خودرو از حرکت و انتقال گرمای حاصل
از اصطکاک به بیرون از خودرو است در اینجا تفاوت لنت جلو و عقب خودرو مقدار گرمای حاصل از ایست می باشد .علت داغ شدن ترمز جلو خودرو در چیست ؟از دیگر تفاوت لنت جلو و
عقب خودرو در وزن آنها است ترمزهای عقب وزن بیشتری دارند و بهتر گرفته می شوند از طرفی ترمزهای جلو به علت فشارهای وارده بیشتر داغ می شوند به این علت که هنگام ترمز
خودروی درحال حرکت به در زمان ترمز فشار بیشتری به جلو خودرو منتقل می کند و بیشترین وزن ماشین روی چرخ های جلو قرار می گیرند پس لاستیک های جلو انرژی بیشتری برای باز
ایستادن را می خواهند بنابراین ترمزهای جلویی بیشترین نیروی توقف خودرو را ایجاد می کنند و در هنگام ترمز گیری ۵۰۰ درجه فارنهایت گرما را به بیرون انتقال می دهندیکی از مشکلاتی که
خودرو با آن مواجه می شود خرابی لنت ها است که تا زمانی که به صدا در نیایند خوب عمل نکنند به خراب بودن آنها پی نخواهیم برد اما بیشتر ما نمی دانیم که بین ترمزهای جلو و عقب
خودرو تفاوت هایی هم وجود دارد یعنی اشکال آنها مثل هم نیست این به این معنی نیست که ترمزهای جلو و عقب هر دو در نگه داشتن خودرو نقش مهمی دارند اما هر کدام فوایدی غیر از
این هم دارند ترمزهای جلو انرژی حرکتی را از طریق اصطکاک به انرژی حرارتی تبدیل می کنند و در نتیجه این عملیات بازداشتن خودرو از حرکت و انتقال گرمای حاصل از اصطکاک به بیرون از
خودرو است در اینجا تفاوت لنت جلو و عقب خودرو مقدار گرمای حاصل از ایست می باشد .
علت داغ شدن ترمز جلو خودرو در چیست ؟
از دیگر تفاوت لنت جلو و عقب خودرو در وزن آنها است ترمزهای عقب وزن بیشتری دارند و بهتر گرفته می شوند از طرفی ترمزهای جلو به علت فشارهای وارده بیشتر داغ می شوند به این
علت که هنگام ترمز خودروی درحال حرکت به در زمان ترمز فشار بیشتری به جلو خودرو منتقل می کند و بیشترین وزن ماشین روی چرخ های جلو قرار می گیرند پس لاستیک های جلو انرژی
بیشتری برای باز ایستادن را می خواهند بنابراین ترمزهای جلویی بیشترین نیروی توقف خودرو را ایجاد می کنند و در هنگام ترمز گیری ۵۰۰ درجه فارنهایت گرما را به بیرون انتقال می دهند.
سیلندرها باعث افزایش نیروی توقف می شوند
کابین ترمز و پیستون ها بخشی دیگر از نیرو را منتقل می کنند.
پدال ترمز هم قدرت بیشتری را به ترمز ارائه خواهد کرد.
هرچه لنت ها پد بیشتری داشته باشند اصطکاک افزایش می یابد.
روتورهای ترمز بزرگتراز گشتاور زیاد جلوگیری می کند.
روتورها حرارت ناشی از ترمز را به بیرون منتقل می کنند.
علت دیرگرفتن ترمز خودرو چیست ؟
جرقه زدن ترمز باعث می شود خودرو قدرت زیادی برای ترمز گرفتن نداشته باشد یا ترمز دیرگرفته می شود پس در چنین شرایطی امکان کم شدن مایع ترمز داشته باشد اگر بابررسی آن هیچ
نشتی مشاهده نشد بهتر است سیستم ترمز را رسیدگی کنید زیرا ممکن است مشکلاتی از قبیل نارسایی کالیپر یا ایراداتی در سیستم ترمز بوجود آمده باشد اگر قصد ارتقای سیستم ترمز خودرو
خود را دارید بهتر است ابتدا سیستم انقال نیروی محرک را درنظر بگیرید.
طراحی ترمزهای عقب چگونه است ؟
طراحی مناسب در ترمزها باعث افزایش تعادل در بین ترمزها ی جلو و عقب می گرددمهمترین تفاوت لنت جلو و عقب خودرو این است که ترمزهای عقب مسئولیت ۴۰ درصد از نیروی ترمز را
برعهده دارند گرمای کمتری هم را تولید می کنند آنها قطعاتی کوچکتر دارند و تنش کمتری هم دارند و فشار کمتری را متحمل می شوند برای بالابردن کیفیت ترمز گرفت نباید ترمزها هماهنگی
لازم را با هم داشته باشند یعنی اگر نیروی ترمز عقب بیشتر ازجلو باشد یک بی تعادلی بین حرکت چرخ ها بوجود خواهد آمد و کنترل خودرو هنگام ایستادن از دست می رود پس در صورتی
تعادل قدرت بین چرخ های جلو و عقب برقرار می شود که دیسک های عقب کوچکتر از دیسک های ترمز جلو باشند زیرا کالیپر های عقب سطح پایین تری از نیروی محرک برخوردارند .