بهزی

جست‌وجو

فروشگاه لنت ترمز درینی در کرمان و جیرفت

فروشگاه لنت ترمز درینی در کرمان و جیرفت

کرمان

شماره تماس

شبکه اجتماعی

آدرس

ساعات کاری

آنچه باید درباره لنت ترمز بدانیم

آنچه باید درباره لنت ترمز بدانیم

لنت ترمز بخشی قابل تعویض از کالیپر ترمز است. شبیه یک صفحه فلزی با پوشش اصطکاکی عمدتا از جنس آزبست می‌باشد. هر لنت از 3 قسمت اصلی تشکیل شده است: قسمت اول ، یک قسمت فلزی بسیار نازک است که از 3 لایه تشکیل شده است که لایه اول و سوم فلزی است. و لایه میانی از لاستیک ساخته شده و کارکرد آن از نامش مشخص است بخشی است که به کاهش صدا و لرزش اختصاص دارد.

نکات مهم در خرید لنت ترمز

نکات مهم در خرید لنت ترمز

لنت ترمز یکی از چند قطعه پر استفاده خودرو با درجه ایمنی بسیار بالایی است که نشان دهنده اهمیت خیلی زیاد این قطعه ظاهرا ساده است. در موقعیت های حساس و به هنگام گرفتن ترمز با شدت بالا که مسئله مرگ و زندگی و یا خسارات مالی مطرح است، اهمیت دو صد چندان وظیفه لنت ترمز ، خود را نمایان می کند. پس هیچ چیزی از اهمیت خرید یک لنت ترمز مناسب برای خودروی تان کم نمی کند. لنت ترمز بخش مهمی از سیستم توقف خودرو است که با تولید اصطکاک در چرخ ها، باعث ایجاد شتاب منفی در حرکت و کاهش سرعت خودرو و یا توقف کامل آن می شود. امروزه لنت های ترمز معمولاً از جنس های مواد ارگانیک ، نیمه فلز ، فلزی ، سرامیک ساخته می شوند.

تفاوت میان لنت ترمز‌های جلو و عقب خودرو در چیست؟

تفاوت میان لنت ترمز‌های جلو و عقب خودرو در چیست؟

یکی از مشکلاتی که خودرو با آن مواجه می شود خرابی لنت ها است که تا زمانی که به صدا در نیایند خوب عمل نکنند به خراب بودن آنها پی نخواهیم برد اما بیشتر ما نمی دانیم که بین ترمزهای جلو و عقب خودرو تفاوت هایی هم وجود دارد یعنی اشکال آنها مثل هم نیست این به این معنی نیست که ترمزهای جلو و عقب هر دو در نگه داشتن خودرو نقش مهمی دارند اما هر کدام فوایدی غیر از این هم دارند ترمزهای جلو انرژی حرکتی را از طریق اصطکاک به انرژی حرارتی تبدیل می کنند و در نتیجه این عملیات بازداشتن خودرو از حرکت و انتقال گرمای حاصل از اصطکاک به بیرون از خودرو است در اینجا تفاوت لنت جلو و عقب خودرو مقدار گرمای حاصل از ایست می باشد .علت داغ شدن ترمز جلو خودرو در چیست ؟از دیگر تفاوت لنت جلو و عقب خودرو در وزن آنها است ترمزهای عقب وزن بیشتری دارند و بهتر گرفته می شوند از طرفی ترمزهای جلو به علت فشارهای وارده بیشتر داغ می شوند به این علت که هنگام ترمز خودروی درحال حرکت به در زمان ترمز فشار بیشتری به جلو خودرو منتقل می کند و بیشترین وزن ماشین روی چرخ های جلو قرار می گیرند پس لاستیک های جلو انرژی بیشتری برای باز ایستادن را می خواهند بنابراین ترمزهای جلویی بیشترین نیروی توقف خودرو را ایجاد می کنند و در هنگام ترمز گیری ۵۰۰ درجه فارنهایت گرما را به بیرون انتقال می دهندیکی از مشکلاتی که خودرو با آن مواجه می شود خرابی لنت ها است که تا زمانی که به صدا در نیایند خوب عمل نکنند به خراب بودن آنها پی نخواهیم برد اما بیشتر ما نمی دانیم که بین ترمزهای جلو و عقب خودرو تفاوت هایی هم وجود دارد یعنی اشکال آنها مثل هم نیست این به این معنی نیست که ترمزهای جلو و عقب هر دو در نگه داشتن خودرو نقش مهمی دارند اما هر کدام فوایدی غیر از این هم دارند ترمزهای جلو انرژی حرکتی را از طریق اصطکاک به انرژی حرارتی تبدیل می کنند و در نتیجه این عملیات بازداشتن خودرو از حرکت و انتقال گرمای حاصل از اصطکاک به بیرون از خودرو است در اینجا تفاوت لنت جلو و عقب خودرو مقدار گرمای حاصل از ایست می باشد .

انواع مختلف لنت ترمز

انواع مختلف لنت ترمز

لنت ترمزی که در خودروهای سواری گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد را در حالت کلی می‌توان به چهار نوع مختلف تقسیم کرد. گذشته از جنس غیر همگون این نمونه‌های چهار گانه نسبت به هم، یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آنها با یکدیگر متفاوت بودن زمان تعویض لنت ترمز است. ۱. لنت ترمز ارگانیک نخستین گروه از نمونه‌های چهار گانه لنت ترمزهایی هستند که از حالت ارگانیک برخوردار بوده و در آنها شاهد استفاده از فلز نیستیم. لنت ترمزهای ارگانیک به طور معمول ارزان ‌قیمت‌ترین نوع لنت ترمز محسوب می‌شوند و در عین حال عمر کوتاه‌تری هم نسبت به سایر انواع لنت ترمز دارند. ۲. لنت ترمز کم فلز دومین نوع شناخته شده از لنت ترمزهای موجود در بازار نمونه‌هایی هستند که در تولید آنها درصد ناچیزی فلز به کار رفته است. از همین رو این نوع خاص از لنت ترمز را با نام لنت ترمز کم فلز می‌شناسند. اگرچه عمر لنت ترمز کم فلز از لنت ترمز ارگانیک بلندتر است اما سر و صدای آن هنگام کار کردن نیز به همان نسبت بیشتر است. ۳. لنت ترمز نیمه فلزی در تولید لنت ترمزهای نیمه فلزی از درصد بیشتری فلز نسبت به نمونه‌های ارگانیک و کم فلز استفاده شده است. از همین رو معمولا زمان تعویض لنت ترمز فلزی از دو نوع دیگر یاد شده بلندتر است. در واقع این نوع خاص از لنت ترمز عمر طولانی‌تری نسبت به همتایان خود دارد. ۴. لنت ترمز سرامیکی لنت ترمزهای نیمه فلزی هر چقدر هم که بادوام باشند و از مقاومت بیشتری نسبت به سایر نمونه‌های لنت ترمز بهره ببرند از نظر کیفیت و طول عمر به لنت ترمزهای سرامیکی نمی‌رسند. در واقع زمان تعویض لنت ترمز در نمونه‌های سرامیکی تا حد قابل ملاحظه‌ای بالاتر از سایر انواع لنت ترمز قرار دارد. با این حال قیمت این نوع خاص از لنت ترمز نیز با توجه به کیفیت آن بالا است. می‌توان گفت که طول عمر و میزان قیمت لنت ترمز سرامیکی بیش از هر نوع لنت ترمز دیگری است.

لنت ترمز یکی از اجزای مهم و حساس که امروزه به دلیل حساسیت بالا به قطعه فوق ایمنی با گرید A در استاندارد از آن نام میبرند. به همین دلیل با کیفیت بودن و کارایی خوب آن ،با رانندگی ایمن در شرایط مختلف و حفظ جان سرنشینان خودرو رابطه مستقیم دارد. لنت ترمز از مهم‌ترین قطعات یک خودرو به شمار می‌رود، سلامت آن تاثیر مستقیم روی امنیت و ایمنی سفر دارد. پدال ترمز نیروی بازدارنده حرکت ماشین می‌باشد. لنت ترمز جزء قطعات مصرفی است و طول عمر آن برحسب کارکرد خودرو ارزیابی می‌گردد. به مرور زمان با کارکرد وسیله نقلیه و اتمام لنت، دیسک‌ها درگیر می‌شوند و اصطکاک به وجود آمده علاوه بر تخریب، خطرات مالی و جانی بالایی را برای فرد و سرنشینان پدید می‌آورد. امروزه لنت‌های سرامیکی طول عمر نسبتا بالایی دارند و این امر رابطه مستقیم با کارکرد خودرو دارد. لنت ترمز عقب به دو شکل کاسه‌ای و دیسکی عرضه می‌شود. این مکانیسم بر اساس فشاری که در مدار به واسطه روغن صورت می‌پذیرد، شکل می‌گیرد. در هر دو مدل دیسکی و کاسه‌ای کاهش سرعت به صورت نرمال باید انجام پذیرد.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.