بهزی

جست‌وجو

چرا شغل مشاورین املاک از چرخه معاملات حذ‌ف‌شدنی نیست؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

چرا شغل مشاورین املاک از چرخه معاملات حذ‌ف‌شدنی نیست؟
با پیشرفت تکنولوژی فرآیند سنتی فروش و خرید آپارتمان تغییر کرده و دیگر در شغل مشاورین املاک نمی‌توانند با استفاده از روش‌های سنتی به افراد جویای ملک کمک کنند. این روزها جهت جست‌وجوی ملک از پلتفرم های هوشمندی استفاده می‌شود که کارها را بسیار آسان‌تر می‌کند. فناوری تقریبا در تمام لایه‌های زندگی بشر رسوخ کرده و نحوه فعالیت‌های ما را به کلی تغییر داده است. امروزه بشر بسیاری از فعالیت‌هایی را که در گذشته‌ای نه چندان دور به شیوه سنتی انجام می‌داد، تنها با کمک اینترنت و گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهد. از خرید گرفته تا استفاده از خدمات مختلف آموزشی، اجتماعی و کاری تا تفریح و مسافرت، همگی بر بستر آنلاین و به صورت کاملا هوشمند انجام می‌شوند.

فناوری و تغییر سرنوشت بازار ملک

بر کسی پوشیده نیست که امروزه افراد جویای ملک بیشتر فرآیند سنتی خرید و فروش ملک و فرآیند جست‌وجوی ملک را خودشان به تنهایی انجام می‌دهند. آنها با کمک اپلیکیشن‌ها، وبسایت‌ها و پلتفرم های آنلاین به جست‌وجوی ملک دلخواه خود می‌پردازند و حتی با تعیین اعلان‌ها، به محض موجود شدن آگهی‌های جدید دلخواهشان از آن با خبر می‌شوند. اما بنظر می‌رسد قدرت افراد جویای ملک تنها به یافتن ملک مورد نظر محدود می‌شود چرا که بعد از یافتن خانه دلخواه حالا باید با مشاور املاک تماس بگیرند تا در خانه را به روی آنها گشوده و داخل آن را نشان دهد و از همه مهم‌تر وظیفه چانه‌زنی بر سر قیمت را بر عهده بگیرد.
مشاور املاک

ارتقای فناوری برای شغل مشاورین املاک جهت ارائه خدمات بهتر به مشتریان ملک

درحالی که فناوری به افراد جویای ملک این امکان را داده تا برخی مسئولیت‌های شغل مشاورین املاک سنتی را شخصا به عهده بگیرند اما هنوز به طور کامل نتوانسته جایگزین شغل مشاورین املاک شود. به گفته هینکسون این مساله باعث شده تا حتی مشاورین املاک بتوانند وظایف کاری خود را بهتر انجام داده و درآمد بالاتری هم کسب کنند. اما سوال اینجاست که فناوری چگونه به افزایش درآمد شغل مشاورین املاک کمک می‌کند؟ مهمترین احتمال این است که فناوری باعث می‌شود تا شغل مشاورین املاک موثرتر شوند و در کمترین زمان به تعداد بیشتری از مشتریان خدمات ارائه دهند در نتیجه درآمد آنها افزایش می‌یابد. افزایش بهره‌وری همچنین به افزایش رضایت مشتری نیز می‌انجامد که این عامل نیز سبب رونق شغل مشاورین املاک خواهد شد.
مشاور املاک

اهمیت مهارت‌های مذاکره و علم روز در شغل مشاورین املاک

استفاده از «فناوری درست» توسط مشاوران املاک به طور حتم به مشاوران املاک کمک می‌کند تا با مشتریان امروزی که بسیار مطلع و با دانش‌تر از گذشته هستند، همراه و هم‌سو باشند. اما این تنها راهی نیست که می‌تواند مشاوران املاک را از هم صنف‌های سنتی خود متمایز کند بلکه ارزش افزوده‌ای که آنها برای مشتری ایجاد می‌کنند، یک وجه تمایز قابل توجه محسوب می‌شود. این بدان معناست که داشتن مهارت‌های تخصصی مذاکره و عقد قراردادهای بهتر می‌تواند در کنار داشتن شبکه‌ای از وکلا، مشاوران، تامین کنندگان وام و تسهیلات و کارشناسان رسمی، از آژانس املاک شما یک آژانس متمایز و پیشرو بسازد.
مشاور املاک
مشاوران املاکی که توانایی ارائه مشاوره های تخصصی و دارای جایگاه ویژه‌تری باشند، می‌توانند ارزش آفرینی بیشتری برای مشتری داشته باشند. اینجاست که فرقی نمی‌کند محله یا شهر را مثل کف دست خود بشناسند بلکه تمایز آنها در ارائه سرویس‌های متعدد و متمایزی است که به مشتری جویای ملک می‌دهند که در این راه فناوری می‌تواند یک عامل موفقیت باشد. در پایان این سوال مطرح می‌شود: با وجود تمام این فناوری‌ها، مشاوران املاک که خدمات بالاتری خارج از فضای آنلاین می‌توانند به مشتری ارائه کنند؟
آنچه که مسلم است، با وجود پذیرش فناوری‌ها جدید توسط طیف زیادی از مردم، اما بازهم عده بسیاری نیازمند راهنمایی و کمک مشاوران املاک هستند تا در وقت آنها صرفه‌جویی کرده و با نظم بخشیدن به فرآیند سنتی خرید و فروش ملک به مشتری کمک کند.
آنچه که مسلم است، با وجود پذیرش فناوری‌ها جدید توسط طیف زیادی از مردم، اما بازهم عده بسیاری نیازمند راهنمایی و کمک مشاوران املاک هستند تا در وقت آنها صرفه‌جویی کرده و با نظم بخشیدن به فرآیند سنتی خرید و فروش ملک به مشتری کمک کند.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.