بهزی

جست‌وجو

دلایل استفاده از گرانول بازیافتی

زمان مطالعه 1 دقیقه

دلایل استفاده از گرانول بازیافتی
با وجود این که می توان گرانول ها را از مواد نو و درجه یک هم تهیه کرد، اما در بیشتر موارد ترجیح بر این است که از مواد بازیافتی استفاده شود. اما دلیل این کار چیست؟ یکی از دلایلی که این امر اهمیت خیلی زیادی دارد استفاده از پلاستیک‌ های فرسوده و دپو شده است که روز به روز به حجم آن ها اضافه می‌ شود. با استفاده مجدد از این پلاستیک ‌ها می ‌توان در مواد اولیه صرفه جویی و هم چنین کمک شایانی به محیط زیست کرد. دلیل دیگر استفاده از گرانول بازیافتی آن است که در تولید بسیار از محصولات نیازی وجود ندارد از مواد اولیه درجه یک استفاده شود. به طور مثال، اصلا نیازی نیست که برای کیسه زباله از مواد اولیه نو و درجه یک استفاده شود. از همین رو بیشتر تولیدکنندگان کیسه زباله از مواد اولیه بازیافتی درجه دو یا سه استفاده می کنند تا هزینه های تولید را کاهش دهند. به طور خلاصه، واضح است که گرانول های نو کیفیت بهتری نسبت به گرانول های بازیافتی دارند اما عواملی چون قیمت کمتر و کمک به حفظ محیط زیست استفاده از گرانول بازیافتی را توجیه می کند.

انواع گرانول نایلون

یکی از فاکتورهای مهمی که بر اساس آن می توان گرانول نایلون را تقسیم بندی کرد، رنگ آن هاست. رنگ یکی از فاکتورهای مهم در عرصه تولید گرانول است، چرا که رنگ محصولات پلاستیکی که شما در مرحله بعد توسط این گرانول تولید می کنید وابسته به گذشته این مواد است. پرفروش ترین و پرتقاضاترین رنگ های گرانول نایلون عبارتند از: گرانول نایلون شیشه ای: از مواد درجه متوسط تشکیل شده و رنگ شفافی دارد. از این نوع گرانول با درصد کم در کارهای درجه یک استفاده می شود.
دلایل استفاده از گرانول بازیافتی
گرانول نایلون عسلی: از مواد درجه دو تهیه شده و عمدتا رنگ کدر (عسلی رنگ) دارند. این گرانول برای تولید نایلون های درجه دو و کیسه های رنگی مناسب می باشد.
دلایل استفاده از گرانول بازیافتی
گرانول نایلون شیری: دارای رنگ شیری بوده و در تولید کیسه های پلاستیکی شیری رنگ، سفره های یکبار مصرف و… کاربرد دارد.
دلایل استفاده از گرانول بازیافتی
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.