بهزی

انواع دستگاه نشت یاب

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع دستگاه نشت یاب

نمونه های متفاوتی از این دستگاه به بازار آمده که کم و بیش کارایی یکسانی دارند. از نظر محل استفاده، دقت و عملکرد جزئیات زیادی وجود دارد که از در هر دستگاه، به گونه ای متفاوت است. همینطور که همه لوله ها در عمق یکسان نیستند برای تشخیص ترکیدگی لوله نیز نیاز به ابازرهای مختلف است. به طور معمول لوله کش تصمیم می گیرد که چه دستگاهی را برای پروژه خاص، به کار بگیرد. در ادامه رایج ترین دستگاه ها برای تعیین ترک یا شکستگی لوله ها را معرفی می کنیم.

دستگاه analoge acoustic

دستگاه نشت یاب آکوستیک آنالوگ، از رایج ترین ابزارها برای تشخیص ترکیدگی و نشتی لوله ها است. این ابزار بسیار حساس است و فرکانس های امواج را از طریق حرکت عقربه ها نشان می دهد. کار با این دستگاه ساده است اما نباید در محیط های شلوغ و پر سر و صدا از ان استفاده کرد. به دلیل حساسیت بالای دستگاه، سکوت باید رعایت شود تا کوچکترین روزنه های لوله نیز تشخیص داده شود.

دستگاه نشت یاب digital acoustic

دستگاه آکوستیک دیجیتال را می توان دقیق ترین ابزار تشخیص نشتی لوله ها دانست. این ابزار قادر است همه فرکانس های مربوط را بدون هیچ نوع پارارزیت اضافی دریافت کند. حتی در محیط های شلوغ و پر سر و صدا نیز امکان استفاده از دستگاه آکوستیک دیجیتال وجود دارد. توسط این وسیله می توان محل دقیق نشتی را تشخیص داد. درصد خطا در این وسیله تقریبا صفر است.

نشت یابnoise correlator

این دستگاه انواع نشتی های نقطه ای و ترکیدگی های وسیع تر را تشخیص می دهد. سیستم پردازش اطلاعات دیجیتال دستگاه بسیار قوی است و به طوری که نوسانات مشابه و پارازیت ها توسط سیستم پردازشگر به سادگی حذف می شود.

دستگاه رادیویی دیجیتالlogger system

دستگاه رادیویی دیجیتالlogger system

سیستم آنالیز رادیویی دستگاه لاگر نقطه قوت آن است. از این وسیله می توان برای تعیین نشت آب در مناطق وسیع تر از خانه و ساختمان نیز استفاده کرد. نشت یابی رادیوبی روی شیر خط های اصلی آب وصل می شود و با دریافت کمترین نویز، محل و حتی میزان نشتی را نیز مشخص می کند.

دستگاه نشت یاب Tracer gas

دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله تزریق گاز از مدل های به نسبت جدیدتر است که کارایی فوق العاده ای دارد. در این سیستم یک نوع گاز خنثی به درون لوله ها تزریق می شود تا محل نشتی، مشخص شود. در لوله های سالم نباید در هیچ قسمتی از لوله کشی، گاز به بیرون ساطع شود. از همین فرضیه ساده می توان در تعیین کمترین میزان نشتی لوله ها نیز استفاده کرد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.