بهزی

دستگاه نشت یاب و کاربرد آن

زمان مطالعه 1 دقیقه

دستگاه نشت یاب و کاربرد آن

پیشرفت تکنولوژی روی خدمات تشخیص ترکیدگی و رفع نم ساختمان هم تاثیر گذاشته است. انواع دستگاه نشت یاب نمونه ای از ورود دستگاه های مدرن به خدمات مرتبط با لوله کشی ساختمان و تعمیرات نم و نشتی لوله ها است. با کمک این دستگاه ها تحول بزرگی در کارهای تعمیراتی ایجاد شده و بسیاری از هزینه های اضافی هم به کلی حذف شده است. دستگاه های تشخیص ترکیدگی لوله ها و نشت یاب، بسیار حساس هستند و کار با آن ها به دقت زیادی نیاز دارد. این دستگاه ها قادرند، محل نشت انواع لوله های فلزی و غیر فلزی را به درستی نشان دهند

دستگاه نشت یاب چیست؟

این وسیله برای تشخیص محل نشتی لوله ها استفاده می شود. میزان خطا در دستگاه نشت یابی بسیار کمتر از روش های سنتی است. اغلب این دستگاه ها با استفاده از سیستم فرستنده و گیرنده کار می کنند. به این ترتیب که امواجی از دستگاه به لوله ها ارسال و برگشت امواج، دریافت می شود. اساس کار این دستگاه ها بر همین رفت و برگشت امواج استوار است. متصدی دستگاه با قرار دادن نازل بر روی دیوار مورد نظر می تواند بخش آسیب دیده لوله ها را مشخص کند. از زمانی که این دستگاه در نشت یابی لوله های آب و فاضلاب به کار گرفته شد، می توان گفت روش های سنتی و تخریب بنا و …. تقریبا منسوخ شده است.

مزایای استفاده از دستگاه نشت یاب

اولین و مهم ترین مزیت این دستگاه ها اینست که حجم وسیعی از کنده کاری و تخریب در ساختمان، کاهش می باید. در مقایسه با روش های سنتی، دقت دستگاه های نشت یاب بسیار بالاتر است. در روش سنتی، تنها را برای پیدا کردن محل نشتی، کندن دیوار بود و گاهی وسعت تخریب بسیار زیادتر می شد. دستگاه برای تشخیص نشتی، ترکیدگی لوله، ترک خوردگی و شکستگی لوله به کار می رود. دقت این وسیله بسیار بالاست و محل دقیق نم و نشتی مشخص می شود. به این ترتیب میزان تخریب بسیار کمتر از روش های سنتی است. همین امر هزینه رفع نم و نشتی را به شدت کاهش می دهد. مصالح استفاده شده در تعمیرات لوله ها کمتر است و کار با سرعت بیشتری انجام می شود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.