بهزی

جست‌وجو

معرفی برنج دم سیاه

زمان مطالعه 1 دقیقه

معرفی برنج دم سیاه

برنج دم سیاه یکی از با کیفیت ‌ترین و خوش خوراک ‌ترین انواع برنج است این برنج برای بار اول در استان گیلان کاشت و برداشت شده است، برنج دم سیاه در دستهٔ خانواده برنج صدری قرار می ‌گیرد. برنج دم سیاه از برنج‌ های مرغوبی است که در شالیزارهای مرغوب و باکیفیت کشت و برداشت می ‌شود، این برنج از انواع برنج کم محصول است و نسبت به سایر برنج‌ ها همچون هاشمی و طارم کم محصول تر است.

دلیل نامگذاری برنج دم سیاه چیست؟

ممکن است برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که چرا نام این برنج دم سیاه است؟ برنج دم سیاه بخاطر داشتن شلتوک قهوه‌ای یا ریشک سیاه رنگش به این نام مشهور شده است.

ویژگی‌ های برنج دم سیاه

برنج دم سیاه عطر و طعم بی نظیری دارد، پس از پخت کاملاً نرم می‌ شود، برنج دم سیاه طول 7.5 میلی متری دارد، طول این برنج بعد ازپخت 12 تا 15 میلی متر می ‌شود، برنج دم سیاه پس از پخت تغییر رنگ و شکل نمی ‌دهد دانه های برنج دم سیاه سفید، مایل به کرم رنگ است و شبیه به برنج هاشمی است، تفاوت این دو برنج در قد آن ‌هاست، برنج دم سیاه قد بلندتری نسبت به برنج هاشمی دارد.

خواص برنج دم سیاه

برنج دم سیاه علاوه بر عطر و طعم بینظیری که دارد، دارای فوائد خاصی است، این برنج کلسترول ندارد، اما دارای مواد معدنی و کربوهیدرات بسیار زیادی است که باعث تولید انرژی بدن برای سوخت و ساز بدن می ‌شود، همچنین این برنج دارای انواع ویتامین ها از جمله C، ویتامین B و ویتامین D، آهن، کلیسیم، فیبر و… می ‌باشد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.