بهزی

جست و جو در بهزی...

آشنایی با انواع مختلف درب آسانسور

زمان مطالعه 1 دقیقه

آشنایی با انواع مختلف درب آسانسور

درب آسانسور چیست؟

درب آسانسور یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اجزای این وسیله محسوب می شود. این عضو در ایمنی مسافران نقش مهمی ایفا میکند و مانع از سقوط آنان به درون چاهک میشود. همچنین جنبه‌ی تزئینی این وسیله نیز اهمیت زیادی در دکوراسیون محیط دارد. خرید درب آسانسور: از آن جایی که کیفیت درب آسانسور و از طرفی در کاهش هزینه‌های مالی و از طرف دیگر در ایمنی آسانسور تاثیر به سزایی دارد؛ خرید درب باکیفیت و در عین حال مقرون به صرفه از اهمیت خاصی برخوردار است.برای خرید بهترین درب آسانسور شما عزیزان میتوانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت از کارشناسان ما مشاوره دریافت کرده و سفارش خود را ثبت نمایید.
انواع درب آسانسور: به صورت کلی درب آسانسور به دوبخش درب کابین و درب طبقه که هردو به شکل یک پارچه عمل میکنند، تقسیم بندی میشود. هر کدام از این دو بخش خود دارای انواع مختلفی هستند. از لحاظ کارکرد نیز به سه دسته‌ی درب‌های اتوماتیک و درب‌های نیمه اتوماتیک و دستی تقسیم می شود. درب اتوماتیک: در این نوع از درب ها فرآیند باز و بسته شدن به طور خودکار و بدون دخالت مسافر انجام می گیرد. درب نیمه اتوماتیک: این نوع برای باز و بسته شدن نیازمند اعمال نیروی مکانیکی (عمدتا هل دادن) توسط مسافر است.
درب کابین آسانسور: این درب روی کابین آسانسور نصب میشود و تعداد آن نیز بسته به تعداد ورودی و خروجی کابین متغیر است، اما معمولا یک عدد میباشد. این درب نقش محفوظ نگه‌داشتن افراد تا رسیدن به طبقه‌ی مورد نظر را ایفا میکند و مانند درب طبقه دارای انواع مختلفی مانند تلسکوپی، سانترال و … هستند. درب طبقات: مکان قرارگیری آن‌ها در محل ورودی طبقات به کابین است و تعداد آن ها به اندازه تعداد توقف‌های آسانسور میباشد. درب طبقات انواع مختلفی دارند که شامل درب‌های لولایی، تلسکوپی یا از یک طرف بازشو، سانترال یا از وسط بازشو و آکاردئونی هستند. اندازه‌ی این درب‌ها به نوع کاربری، طراحی آسانسور و استانداردها بستگی دارد.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.