بهزی

جست و جو در بهزی...

چند راه موثر در افزایش فروش سوپرمارکت

زمان مطالعه 1 دقیقه

چند راه موثر در افزایش فروش سوپرمارکت

1- تجهیزات فروشگاهی سوپرمارکت

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در جذب مشتری و ایجاد ارتباط متداوم با مشتریان به کارگیری تجهیزات فروشگاهی باکیفیت است. استفاده از تجهیزات کار آمد و به‌روز می‌تواند خرید را برای مشتریان لذت بخش کند. به طور مثال یخچال پرده هوا به دلیل راحتی مشتری در انتخاب اجناس، گزینه بسیار مناسبی برای نگهداری محصولاتی مانند لبنیات، گوشت، میوه و انواع نوشیدنی است که روزانه فروش بیشتری دارند. سایر ملزومات فروشگاهی مانند استند مخصوص نان، استندهای تخفیف، قفسه بندی، میز صندوق فروشگاهی، سبد‌ خرید و چرخ خرید برای حمل کالا‌ها توسط مشتری از دیگر مواردی است باید مدنظر قرار گیرد.

2- استراتژی قیمت گذاری

امروز با توجه به رشد روزافزون سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها، فضای رقابتی پیش از پیش سخت‌تر شده است و برای جذب اکثریت مشتریان باید در قیمت‌گذاری محصولات دقت زیادی داشت. در نظر گرفتن حاشیه سود متناسب با ارزش محصول، نکته‌ای است که باید رعایت شود. اگر در این امر حد متعادل و عرف را در نظر نگیریم مطمئناً می‌تواند منجر به از دست رفتن اعتماد مشتری و حتی ورشکستگی در کسب و کارمان شود.

3- استفاده از تخفیفات همیشگی

یکی دیگر از راهکارهای مهم در افزایش فروش سوپرمارکت، استفاده همیشگی از تخفیف به خصوص برای کالاهای پرمصرف است. چیزی که در بیشتر سوپرمارکت‌ها، شاهد آن نیستیم. پیدا کردن منبع اصلی برای تامین کالا مورد نیاز سوپرمارکت و حذف واسطه‌ها، نکته کلیدی برای در نظر گرفتن تخفیف بر روی کالاهای پرمصرف است. برای مشتریان خود کارت‌های تخفیف ایجاد کنید و به میزان خرید آنها امتیاز دهید، این کار سبب می‌شود تا مشتریان حس وفاداری به فروشگاه شما پیدا کنند. حتی می‌توانید مشتریان خود را در قرعه‌کشی هفتگی یا ماهیانه هم شرکت دهید.

4- در فضای مجازی پرکار باشید

از زمان پیداش پاندمی ویروس کرونا، برخی از مردم برای خرید مایحتاج روزانه خود به سراغ فضای مجازی و استفاده از اپلیکیشن‌ها رفته‌اند. سعی کنید برای سوپرمارکت خود یک وبسایت ایجاد کنید و در شبکه‌های اجتماعی هم فعالیت روزانه داشته باشید و امکان ارتیاط با مشتری از طریق فضای مجازی را فراهم کنید. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که فعالیت در این حوزه نیاز به تخصص دارد و باید به طور مستمر در این بخش فعال باشید. مشتریان با مراجعه به سایت شما یا نصب اپلیکیشن، می‌توانند از خانه، محصولات مورد نیاز را از لیست انتخاب کرده و درب خانه تحویل بگیرند. این کار هم برای خریدار و هم برای فروشنده می‌تواند مزایای خاصی داشته باشد.

5- تنوع محصولات

نکته آخر و کلیدی در افزایش فروش و افزایش درآمد سوپرمارکت، تنوع در محصولات است. همیشه سعی کنید که فروشگاه خود را از نظر موجودی کالا و تنوع تکمیل کنید. در صورتی که محصولات شما پاسخگویی نیاز مشتری نباشد، ناگزیر برای خرید مایحتاج خود سراغ سوپرمارکت‌هایی برود که کالای مورد نظر او را دارا هستند. در نظر داشته باشید که تنوع محصولات نباید به گونه‌ای باشد که انتخاب را برای مشتریان سخت کند، این امر باعث می‌شود تا مشتریان برای انتخاب کالای مورد نظر دچار تردید شوند. تنوع محصولات باید به اندازه کافی باشد و برای اینکه بتوانیم تعادل را تنوع محصول رعایت کنیم سعی کنید برندهای معتبر و با کیفیت را تهیه کنید.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.