بهزی

جست و جو در بهزی...

انواع لوستر بر اساس جنس بدنه

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع لوستر بر اساس جنس بدنه

✨لوستر کریستالی✨

آویزها و لوسترهای سقفی و رشته ای که از دانه های درشت و ریز کریستال و شیشه (به رنگ های سفید، مشکی و شامپاینی) در آن استفاده شده است، لوستر کریستال گویند.مواد قابل استفاده برای ساخت کریستال ها معمولا از شیشه، سرب و پلاستیک می باشد که در میزان درخشش نور تفاوت ایجاد می کند. سرب بیشتر کریستال باعث نوردهی بیشتر و درخشندگی بالاتری می شود. جنس بدنه این لوستر از گران ترین انواع لوسترهاست. لوستر کریستالی به منظور نور دهی در فضاهای مختلفی مثل: اتاق خواب، آشپزخانه، راهرو، نشیمن و... مورد استفاده قرار می گیرد و در دسته بندی لوستر های مدرن می باشد. لوسترهای کریستالی شامل انواع: لوستر مدرن، آویز، سقفی و کلاسیک می باشند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند.

✨لوستر برنزی✨

آلیاژ این نوع لوستر از آلیاژ برنج که آلیاژی منعطف و مقاوم در برابر تغییر رنگ و اسید شدن است ساخته شده و فلزی بسیار گران قیمت می باشد که مقاومت بالایی در مقابل رطوبت و خوردگی دارد اما انعکاس نور بالایی از این نوع لوستر نمی شود انتظار داشت. گرچه با کمک لاله شیشه ای یا کلاهک سعی شده تاحدی این نقطه ضعف را برطرف نمود.
سه گروه لوستر آنتیک، لوستر شاخه ای و لوستر سرامیکی در سبک لوستر برنزی قرار داده می شود. بدنه لوستر برنز سرامیکی از آلیاژ برنز و در قسمت شاخه ها از سرامیک استفاده شده است.
جنس بدنه لوستر برنز آنتیک از زاماک است و از حباب ساخته شده است. و نهایتا لوستر برنز شاخه ای از آلیاژهای آبکاری آنتیک، طلایی و نقره ای استفاده شده و لاله جایگزین حباب شده است. نورپردازی نشیمن، سالن های تشریفاتی و... با این نوع لوستر بسیار پرشکوه و درخشان خواهد بود.

✨لوستر فلزی✨

آلیاژ بکار رفته در بدنه این لوستر از آهن برنج، آلومینیوم و... می باشد. تزیینات کریستالی این سبک لوستر باعث ایجاد نوردهی خوبی می شود به همین دلیل از این لوسترها در اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و... می توان استفاده نمود.

✨لوستر چوبی✨

خاصیت رنگ پذیری چوب باعث به وجود آمدن دنیای متنوعی از لوسترهای چوبی شده است. در سبک مدرن و کلاسیک لوسترهای چوبی حرفی برای گفتن دارند و به صورت سقفی، دیواری، تک شاخه و حتی چند شاخه برای اتاق خواب، آشپزخانه و راهرو مناسب ست شدن با دیگر وسایل می باشند.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.