بهزی

جست و جو در بهزی...

نکات مهم در جوشکاری

زمان مطالعه 1 دقیقه

نکات مهم در جوشکاری

بطور خلاصه، جوشکاری فرآیندی است که در آن از انرژی برق برای ذوب یک فلز استفاده میشود تا دوفلز را به یکدیگر متصل کند. با استفاده از الکترودها و مشعل و… جوشکاری میکنند و به طور کلی میتوانیم بگوییم جوشکاری کار پیچیده‌ای نیست اما باید نکات ایمنی آن را به خوبی رعایت کرد.

نکات استفاده از دستگاه جوشکاری

از صحت تنظیمات دستگاه جوش مطمئن شوید و چک کنید که تمام اتصالات به خوبی و درستی سر جای خود بسته شده اند. اگر میخواهید روی یک میز جوشکاری را انجام دهید باید گیره اتصال ارت را به میز متصل کنید، این کار کمک میکند تا از برق گرفتگی جلوگیری شود. الکترود یک عضو مصرفی در جوشکاری درب و پنجره حساب میشود، قبل از استفاده چک کنید تا طول آن به اندازه کافی بلند باشد. اگر الکترود تمام شود و به جوش ادامه دهید به اسلحه الکترود آسیب میرساند و به طور کلی هزینه آن خیلی بیشتر از الکترود است، پس توصیه میکنیم قبل از اتمام الکترود آن را عوض کنید


یک سری گیره به طور معمول همراه دستگاه‌های جوشکاری به فروش میرسند و همراه آنها هستند. از آن‌ها و هر گیره‌ای که در دسترس بود برای ثابت نگهداشتن فلز‌ها استفاده کنید تا حین کار جابه جا نشوند. یک دست را روی میز جوشکاری گذاشته و با دست دیگر اسلحه الکترود را در دست بگیرید و شروع به کار کنید. سعی کنید زاویه دستتان نسبت به سطح درب و یا پنجره بیشتر از بیست درجه نباشد، این کار باعث میشود که جوش به عمق فلز نفوذ کند و جوشکاری درب و پنجره هرچه محکم‌تر انجام شود. ماشه اسلحه را فشار دهید و آن را به آرامی به سمتی که میخواهید هدایت کنید تا کار جوشکاری درب و پنجره را انجام دهد. توجه کنید که باید از دستکش استفاده کنید و کلاه جوشکاری هم روی سرتان باشد تا آسیب نبینید. اگر اسلحه را سریع جابه‌جا کنید فلز به اندازه کافی گرم نمیشود تا ذوب شود و این باعث میشود جوشکاری درب و پنجره خیلی سطحی انجام شود و به راحتی از هم بپاشد. بعد از جوشکاری باید دستگاه را خاموش کنید تا داغ نشده و یا اتفاقی برای آن نیفتد. نکته ایمنی: حین جوشکاری درب و پنجره حتما از کفش ایمنی استفاده کنید، درب‌ها و پنجره‌های فلزی وزن خیلی بالایی دارند و در صورتی که تعادل خود را از دست بدهید افتادن آن‌ها به روی شما بسیار خطرناک خواهد بود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.