بهزی

جست و جو در بهزی...

مزوتراپی مو چیست؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

مزوتراپی مو چیست؟

حتما از خود می‌پرسید که مزوتراپی مو چیست! مزوتراپی (Mesotherapy) تکنیکی برای تزریق ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، هورمون‌ها و عصاره گیاهان به پوست است. هدف از مزوتراپی این است که پوست جوان‌تر نشان داده‌شود و از افتادگی پوست جلوگیری شود. افرادی که مزوتراپی انجام می‌دهند، معمولا قصدشان جوانسازی پوست و داشتن پوستی سفت و خوش‌فرم است. البته گاهی اوقات برای حذف چربی‌های اضافه از پوست و برطرف‌کردن اسکارها (Scar یا جای زخم) هم مزوتراپی انجام می‌شود.

مزوتراپی از کجا پیدا شد؟

ابتدا یک دکتر فرانسوی به اسم «میشل پیستور» (Michel Pistor) در سال ۱۹۵۲ میلادی این روش را ابداع کرد. قصد دکتر پیستور این بود که با استفاده از مزوتراپی جلوی درد‌کشیدن بیماران مبتلا به اگزما و پسوریازیس را بگیرد. اما به مرور کاربردهای آرایشی و بهداشتی هم برای این تکنیک شناخته‌شد و مزوتراپی به عنوان یک تکنیک جوانسازی و زیبایی پوست مورد استقبال قرار گرفت. بعد از آن کم‌کم در سال‌های ۱۹۹۰ این تکنیک در امریکا هم طرفدار پیدا کرد و به مرور، سایر نقاط دنیا هم به استفاده از این تکنیک روی خوش نشان‌دادند.

برای چه کارهایی می توان از مزوتراپی کمک گرفت؟

کاربردهای زیادی برای مزوتراپی وجود دارد. همان‌طور که گفتیم، هدف از اکثر این کاربردها جوانسازی پوست و داشتن پوستی درخشان است. بیایید تعدادی از اصلی‌ترین کاربردهای مزوتراپی را با هم مرور کنیم: 🔺 از‌بین‌بردن چربی در نقاط شکم، باسن، ران پا، پهلوها، پاها، بازوها و صورت 🔺 رفع بیماری سلولیت (Cellulite) – یک بیماری پوستی

🔺 از‌بین‌بردن چین و چروک و خطوط صورت 🔺 برطرف‌کردن تیرگی و پف زیر چشم

🔺 سفت‌کردن پوست شل‌شده 🔺 برگرداندن کانتورهای (Contour) طبیعی صورت و بدن 🔺 روشن‌تر کردن پوست در نقاط دچار اختلال رنگ

🔺 درمان ریزش موی سکه‌ای (آلوپسیا) 🔺 تقویت موی سر به کمک تقویت پوست سر

🔺 برطرف‌کردن غبغب 🔺 از‌بین‌بردن چربی ران، شکم، بازو و صورت.

انواع مزوتراپی چیست؟

متناسب با نحوه‌ی تزریقی که انجام می‌شود، ۳ نوع مختلف مروتراپی داریم که می‌تواند توسط دکتر زیبایی انتخاب شوند. این انواع شامل موارد زیر هستند: تزریق نقطه به نقطه مزوتراپی بخش بالایی پوست مزوتراپی عمیق انتخاب هر کدام از این روش‌ها بستگی به نظر دکتر پوست دارد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.