بهزی

جست و جو در بهزی...

سیلوئت های لباس عروس – تفاوت آنها با لباس معمولی چیست؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

سیلوئت های لباس عروس – تفاوت آنها با لباس معمولی چیست؟
سیلوئت ها لباس های پیچیده ای هستند که دارای استحکام داخلی بالا بوده و سایر عناصر ویژه آن مانند کرست و پارچه لباس چند لایه هستند. این ویژگی ها سبب میشود که ساختار و شکل لباس ثابت نگه داشته شود که به ندرت در لباس های معمولی شاهد این ویژگی ها هستیم.
بیشتر لباس‌های عروسی شامل جزئیات ظریف و پیچیده ای مانند گلدوزی ، تکه دوزی و سنگ دوزی هستند. این فرایند اغلب با دست دوزی انجام می‌شود. پارچه ای که در لباس عروسی استفاده می شود از مرغوب ترین ، گران قیمت ترین و بهترین پارچه ها است. بی تعارف ، لباس عروسی با هر لباس دیگری کاملا متفاوت است.

سیلوئت “Silhouette”

وقتی می­گوییم سیلوئت ، منظور ما این است که بدن عروس خانم هنگام پوشیدن لباس عروس چه فرمی دارد. طراحان لباس عروس هنگام طراحی لباس عروس از ساختارهای اساسی خاصی پیروی می کنند. اگرچه تنوع خیره کننده ای در جنبه های سبک لباس مانند یقه ، آستین ، پارچه و طول لباس وجود دارد ، اما تنها تعداد انگشت شماری سیلوئت وجود دارد.

اهمیت سیلوئت های لباس عروسی

سیلوئت لباس عروس عاملی تعیین کننده در لباس عروس است ، که در واقع به معنای شکلی است که بدن شما هنگام پوشیدن لباسی خاص به خود می­گیرد. از آنجا که تعداد مشخصی سیلوئت لباس عروسی وجود دارد ، می توانید از این نکته به عنوان نقطه شروع جستجوی لباس عروسی خود استفاده کنید.

انواع سیلوئت لباس عروس

سیلوئت لباس عروس یا ملکه ویکتوریا – Ball Gowns این لباس از پارچه هایی مانند ابریشم ، تافته و پارچه توری ابریشمی نازک دوخته می­شود و دامن آن دارای ساختاری فانتزی ، سبک و پف کرده است. اگر ظاهری چشمگیر و جذاب و البته بدون انجام تلاش زیاد می خواهید ، ویکتوریا انتخاب مناسبی است.
سیلوئت خیمه یا A-Line: لباس­های A-Line یا خیمه ای دارای خط کمری متناسب هستند و دامن کاملا فراتر از کمر باز می شود. این امر سبب می شود که سیلوئت ما همانند حرف A باشد. سیلوئت ترومپت – Trumpet: سیلوئت ترومپت مدلی است که تا وسط ران راسته و چسبان است و از وسط ران به بعد بر حجم آن به نحوی اضافه می­گردد که حس مشاهده یک ترومپت برایتان تداعی می­گردد و یا مانند گل شکوفا می­شود. شکل مستقیم نیم تنه بالا توجه را به ناحیه شکم و لگن را جلب می کند. از این رو برای خانمهایی با خط کمر باریک و چهره های ظریف انتخاب مناسبی است. پری دریایی – Mermaid: سبک خاص پری دریایی باعث می شود تا عروس خانم های تپل صورت مناسبی از خود به نمایش بگذارند. البته باید توجه داشت که سیلوئت پری دریایی برای عروس خانم هایی که خط کمر و باسن حجیم دارند ، بهترین و مناسب ترین انتخاب نیست ، زیرا این مناطق را برجسته تر می کند.

تفاوت مدل سیلوئت ترومپت و پری دریایی

دامن در سیلوئت ترومپت معمولاً از وسط ران شروع می شود در حالی که دامن پری دریایی در زیر زانو ، ویا در سطح زانو افشان می شود.
Fit and Flare: مانند سیلوئت پری دریایی و ترومپت ، سیلوئت Fit and Flare نیز دارای بدنه ای متناسب ، فیت و دامنی کامل است. با این حال ، تفاوتش با پری دریایی و ترومپت در اینجاست که دامن به تدریج و از خط کمر شروع به گسترش می­نماید. سیلوئت راسته – Sheath: سیلوئت راسته یا خط کش. در سیلوئت راسته ، لباس یکسره است و هیچ پیچ و تابی ندارد. اصطلاحا‌ صاف، شیک، افتاده‌و ساده‌است. لباس های ماکسی راسته نیز جزو این دسته قرار دارند. این سیلوئت هیچ گونه خط مشخصی ندارد و به سادگی از منحنی های طبیعی بدن عبور می کند و ساختاری مستقیم و بسیار ساده دارد. سیلوئت امپایر – Silhouette Empire: از انواع دیگر سیلوئت می­توان امپایر را نام برد. امپایر لباسی است که زیر سینه برش دارد. به دلیل علاقه همسر ناپلئون بناپارت به این مدل لباس این سبک نام امپایر را به خود گرفت . امپایر برای اندامهای ریز نقش و کوتاه قد بسیار مناسب است.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.