بهزی

جست و جو در بهزی...

دکوراسیون داخلی کلاسیک چیست؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

دکوراسیون داخلی کلاسیک چیست؟

اگر تمایل دارید که درباره سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک بیشتر بدانید، توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید و با جنبه های مختلف این سبک محبوب بیشتر آشنا شوید

دکوراسیون داخلی کلاسیک چیست؟

سبک طراحی داخلی کلاسیک با برگرفته از فرهنگ غرب برای چیدمان خانه ها به سبک اصیل و شیک است . این سبک با الهام گرفتن از فرهنگ به وجود آمده و در آن از بهترین اکسسوری ها با بهترین متریال ها استفاده می شود . سبکی منظم و متقارن است.اگر به دنبال سبکی پر زرق و برق هستید سبک کلاسیک بهترین گزینه است.

تاریخچه دکوراسیون داخلی

سبک کلاسیک زمانی آغاز شد که ارزش های اخلاقی و همه ی نهاد های سیاسی و خانوادگی خدامحور بود .

این سبک برمی‌گردد به قبل از سبک مدرن. دکوراسیون داخلی کلاسیک الهام گرفته شده از تفکرات معنوی و نگاهی سنتی می باشد. این سبک دارای تجملات است و بیشتر افراد ثروتمند را جذب خود می کند. اما سبک دکوراسیون کلاسیک مدرن، بعدها با پیدایش مدرنیسم ایجاد شد تا بتواند سبک های کلاسیک و سنتی را نیز کمی با سبک مدرن همسو نماید.

چرا سبک کلاسیک محبوب است؟

محبوبیت سبک کلاسیک و دکوراسیون کلاسیک مدرن به این دلیل است که متریال ها و اکسسوری های به کار رفته در آن بسیار با ابهت و شیک هستند. تزئینات مجلل و برگرفته از یونان از دیگر دلایل محبوبیت در این سبک است. در ایران هم سبک کلاسیک با نام دکوراسیون کلاسیک ایرانی محبوبیت دارد و از فرهنگ و سنت های ایرانی در آن استفاده می شود.

لوازم مورد نیاز در سبک کلاسیک

برای اینکه وسایل ماندگاری بیشتری داشته باشند از لوازم و مصالح با کیفیت استفاده کنید.استفاده از لوازم نجیب و با کیفیت مانند چوب های ارزشمند از جمله چوب گیلاس وماهون و سرامیک، برنز و مرمر و همچنین پرده ها و کف پوش های درجه یک.

مبلمان در سبک کلاسیک

مبل های ساده را کنار بگذاید. مبلمانی با طرح های برجسته ، زیبا و شلوغ را انتخاب کنید. تقارن را فراموش نکنید و پارچه های گران قیمت و نفیس را انتخاب کنید .مناسب ترین رنگ ها برای مبلمان طلایی ،سفید،نقره ای،کرم ،قهوه ای و هر رنگ دیگری که برای فضای شما مناسب است قابل اجرا می باشد.

تزئینات در سبک کلاسیک

برای تزئینات سبک کلاسیک از گچ بری ها و نقش برجسته ها استفاده می‌شود همچینن کاغذ دیواری ها با زنگ های طلایی و نقره ای به کار برده می شود. پارچه های ابریشمی برای تزئینات دیوارکوب بهترین گزینه است. گچبری ها و تزئینات مخصوص و سنتی ایرانی در دیوارها، یکی از المان های اصلی در دکوراسیون کلاسیک ایرانی است که نمایی بسیار مجلل و لوکس را در آن ایجاد می نماید.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.