بهزی

جست و جو در بهزی...

معرفی انواع ابزار آلات صنعتی

زمان مطالعه 1 دقیقه

معرفی انواع ابزار آلات صنعتی
بعد از انقلاب صنعتی در زمینه ابزارآلات صنعتی تحولات شگرفی رخ داد. این تحولات باعث به وجود آمدن تولیدات صنعتی جدیدی شد. از خصوصیات ابزار های صنعتی این بود که موجب می شد دقت انسان تا حد زیادی افزایش پیدا کند و کار ها با سرعت بالاتری انجام شود. ابزارآلات صنعتی تا کنون از لحاظ کمی و کیفی پیشرفت های فروانی کرده اند. ما در این مقاله سعی داریم به معرفی انواع ابزار آلات صنعتی بپردازیم تا شما بتوانید با آگاهی بیشتری ابزارآلات صنعتی مورد نیاز خود را تهیه و خریداری کنید، بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ابزارآلات صنعتی و کاربرد آن ها

ابزارآلات صنعتی با توجه به نوع نیروی محرکه ای که دارند به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند و در این قسمت به معرفی انواع ابزار آلات صنعتی می پردازیم که عبارتند از: ابزارآلات صنعتی برقی: برخی از کار های موجود در کارخانه های برگ برای انجام شدن به صرف نیروی بیشتری نیازمند هستند ، که انسان نمی تواند به کمک نیروی خود آن ها را انجام دهد. استفاده از ابزارآلات برقی در این زمینه اهمیت زیادی پیدا می کند ، چون در مواردی دسترسی به برق امکان پذیر نیست. ابزارآلات برقی را به صورت شارژی نیز ساخته می شوند تا بتوانند در مکان های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند و در معرفی انواع ابزار آلات صنعتی برقی موارد زیر را می توان نام برد: کاربرد فرز برقی: از این وسیله معولا جهت تراشکاری و یا برشکاری استفاده می شود از طرفی برای تیز نمودن قطعات فلزی هم فرز های برقی مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه جوشکاری: از دستگاه جوشکاری به طور معمول جهت وصل کردن قطعه های مختلف فلزی استفاده می شود. ابزارآلات صنعتی بنزینی: از دیگر ابزارآلات صنعتی که دارای کاربرد بسیار فراوانی هستند و در نواحی که دسترسی به برق برایشان امکان پذیر نیست مفید هستند می توان به ابزارآلات صنعتی بنزینی اشاره کرد. این نوع ابزارآلات دارای وزن بالایی هستند. در معرفی انواع ابزار آلات صنعتی بنزینی می توان موارد زیر را نام برد: اره زنجیری بنزینی: این نوع ابزار که استفاده از آن بسیار رایج و متداول است در دو نوع برقی و بنزینی وجود دارد و بیشتر برای امور باغبانی و یا نجاری به کار می رود. ابزارآلات صنعتی بادی: در این بخش می خواهیم به معرفی انواع ابزار آلات صنعتی بادی که برای فعالیت خود به فشار باد نیاز دارند بپردازیم. این نوع از ابزارآلات صنعتی دارای استهلاک بسیار پایینی هستند. این خصوصیت ویژه و منحصر به فردشان موجب شده است که در خط تولید بزرگترین کارخانه ها مورد استفاده قرر بگیرند. از انواع ابزارآلات صنعتی بادی می توان به موارد زیر اشاره کرد: کاربرد جغجغه بادی: از دیگر ابزارآلات صنعتی بادی که بسیار پرطرفدار است و در کارگاه ها زیاد مورد استفاده قرار می گیرد جغجغه های بادی هستند که به وسیله آن ها می تواند هر نوع پیچی را باز و یا بسته نمود ، الخصوص پیچ هایی که باز و بسته نمودن آن ها چندان راحت نمی باشد.

نتیجه گیری

همانطور که مطلع هستید معرفی انواع ابزار آلات صنعتی موجب شناخت و افزایش آگاهی کاربران با انواع این ابزار ها می گردد و موجب می شود بتوانید خرید بهتر و مطمئن تری داشته باشید. در این مقاله سعی کردیم تا حد امکان و به صورت کاملا مختصر به توضیحی در رابطه با آن ها بپردازیم و بگوییم که این ابزار آلات صنعتی با توجه به نوع نیروی محرکه خود به چند دسته تقسیم بندی می شوند. در اینجا سه نوع از ابزاآلات صنعتی که شامل ابزارآلات صنعتی برقی ، بادی و بنزینی است را معرفی کردیم و کاربرد های هر کدام را توضیح دادیم. از ابزارآلات بنزینی بیشتر در مناطقی که دسترسی به برق ندارند استفاده می شود ، از ابزارآلات بادی در بسیاری از خط تولید کارخانجات و از ابزارآلات برقی هم چون کمپرسور هوا ، دستگاه جوشکاری و دریل شارژی برای موارد مختلفی که به نیرویی بیشتر از نیروی انسان نیازمند هستند استفاده می شود.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.