بهزی

تفاوت پمپ آب و بوستر پمپ چیست؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

تفاوت پمپ آب و بوستر پمپ چیست؟

پمپ آب و بوستر پمپ دو وسیله مهم هستند که کاربرد بسیار زیادی دارند و در نقاط مهم مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دو دستگاه وظیفه تنظیم و افزایش فشار را بر عهده دارند و همین موضوع سبب می‌شود که اغلب افراد آن‌ها را با هم اشتباه بگیرند. در واقع بوستر پمپ و پمپ آب از لحاظ پایه و اساس با هم یکسان هستند اما در بحث نوع عملکرد، ساختار، کاربرد و … تفاوت پمپ آب و بوستر پمپ مشخص می‌شود.

🔵پمپ آب چیست؟🔵

پمپ آب وسیله ای است که برای افزایش فشار آب و تنظیم آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. در اکثر ساختمان‌های مسکونی، اداری و … می‌توانید پمپ اب را مشاهده کنید. استفاده از این دستگاه به عنوان آسان‌ترین راه برای انتقال آب با فشار مورد نظر است. اگر از پمپ آب استفاده نکنید قادر نخواهید بود که آب را از مخزن به داخل لوله‌ها منتقل کنید.پمپ‌های آب انواع مختلفی دارند و شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید نیازهای خود را برطرف نمایید. از طرفی برندهای سازنده پمپ آب نیز زیاد است و همه آن‌ها پمپ‌های منحصر به فرد و باکیفیتی را برای فروش به بازار عرضه می‌کنند. لذا شما با توجه به نوع ساختمان، قدرت پمپ و … می‌توانید بهترین پمپ آب را برای خرید انتخاب نمایید.

🔵بوستر پمپ چیست؟🔵

بوستر پمپ نیز وظیفه تنظیم فشار آب و انتقال آن را بر عهده دارد. اما از بوستر پمپ زمانی استفاده می‌شود که پمپ آب قادر به انتقال آب نباشد. در واقع از این دستگاه‌ها برای محیط‌های بزرگ همچون ساختمان‌های طویل، کارخانه جات، سوله‌ها و … استفاده می‌شود تا بتوان آب را با فشار بالا و بدون هیچ دردسری انتقال داد. بوستر پمپ انواع مختلفی دارد و شما با توجه به نیاز خود می‌توانید در مکان‌های مختلف از این دستگاه استفاده نمایید. از مهم‌ترین بوستر پمپ‌های موجود در بازار می‌توان به بوستر پمپ آتش نشانی، بوستر پمپ ابرسانی، آبیاری، خانگی و دور ثابت اشاره کرد.

🔵مهم‌ترین تفاوت پمپ آب و بوستر پمپ🔵

تفاوت در هزینه‌ها:مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت پمپ آب و بوستر پمپ مربوط به هزینه‌های آن‌هاست. بوستر پمپ دستگاهی بزرگتر از پمپ آب است. به همین جهت هزینه‌های مربوط به نصب و راه اندازی بوستر پمپ بسیار بیشتر از پمپ آب خواهد بود. ناگفته نماند که قیمت بوستر پمپ نیز بیشتر از پمپ آب است.

تفاوت در نوع کاربرد:یکی دیگر از تفاوت‌های بوستر پمپ و پمپ آب تفاوت آن‌ها در کاربردشان است. معمولا از بوستر برای سیستم‌های آبرسانی قوی و مکان‌های بزرگ همچون بیمارستان، کارخانه جات، فرودگاه، فاضلاب و … استفاده می‌شود. در واقع برای مکان‌های با جمعیت بالا که نیاز به آب با فشار بیشتری دارند از بوستر پمپ استفاده می‌شوند این در حالی است که پمپ آب معمولا برای ساختمان‌های کوچک و معمولی مناسب است. تفاوت در ساختار و نوع عملکرد:بوستر پمپ و پمپ آب معمولی از لحاظ عملکرد نیز با یکدیگر متفاوت هستند. پمپ‌های معمولی تنها با هدف تنظیم فشار اب طراحی شده‌اند و ساز و کار ساده ای دارند. این پمپ‌ها فقط کمک می‌کنند که از قطع آب درون منازل جلوگیری شود و شما همیشه به اب با فشار مناسب دسترسی داشته باشید. اما بوستر پمپ‌ها ساختار پیچیده‌تری دارند و از چند الکتروپمپ ساخته شده‌اند. این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اگر دچار خرابی شوند، در حین کار کردن و بدون توقف آن می‌توانید برای تعمیر آن‌ها اقدام کنید. از این وسیله کاربردی می‌توان برای پمپاژ آب، تمیز کردن و پاشش فشار قوی، انتقال آب به سمت نقاط مرتفع، نظافت عمومی و … استفاده کرد.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.