بهزی

جست و جو در بهزی...

انواع روش کاشت پسته :

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع روش کاشت پسته :

🌴کاشت بذر در زمین :

برای کاشت پسته؛ به صورت بذر در زمین باید جوی‌هایی با عرض 50 الی 100 سانتی متری ایجاد کرد؛ به طوری که عمقی در حدود 50 تا 70 سانتی متر داشته باشند. بذر را باید از 12 ساعت قبل در آب خیس کرده باشید. پس از آماده سازی زمین، بذرها را در عمق 2 تا 3 سانتی متری خاک قرار دهید و روی آن را ماسه بریزید. در این روش باید آبیاری را در هر 10 الی 15 روز یک بار انجام دهید.
نهال پسته

🌴کاشتن پسته در گلدان :

برای کاشتن پسته در گلدان، بهتر است در اوایل بهار اقدام کنید. برای این کار به کیسه‌های پلاستیکی سیاه نیاز است. قطر این کیسه‌های پلاستیکی برای کاشت پسته، 10 الی 15 سانتی متر و ارتفاع آن 25 تا 30 سانتی متر است. آن‌ها را با کود زراعی، کود گاوی و ماسه پر کنید. بذری که از قبل خیس شده است را در عمق 2 تا 3 سانتی متری آن بکارید و روی آن را بپوشانید.

🌴کاشت در خزانه :

در این روش، زمینی با متراژ 10 الی 30 متر نیاز ‌است. بذرهایی که از قبل خیس شده‌اند را در فاصله‌های 10 تا 15 سانتی متری از هم بکارید. این روش به 7 روز یک بار آبیاری نیاز دارد. نهال‌ها را می‌توانید تا یک الی دو سال در این زمین نگه دارید و پس از این مدت، نهال‌ های پسته را در زمستان به زمین اصلی انتقال دهید.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.